اختتامیه نخستین جشنواره عکس خراسانگرد برگزار شد

به گزارش مجله فازنما، خبرنگاران/خراسان رضوی نخستین جشنواره عکس خراسانگرد با معرفی نفرات برتر به کار خود انتها داد.

اختتامیه نخستین جشنواره عکس خراسانگرد برگزار شد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی 12 دی ماه 1400 در مراسم پایانی این جشنواره در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقه معرفی جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده استان خراسان رضوی از طریق صفحه اینستاگرام جشنواره است.

یوسف بیدخوری اضافه کرد: از آنجایی که خراسان رضوی دارای قابلیت های فراوان در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی است، معرفی هرچه بهتر و بیشتر این جاذبه ها اهمیت فراوانی در شناساندن منطقه خراسان دارد.

وی بیان کرد: اگر نتوان در حوزه گردشگری کار معرفی و نمایشی لازم را انجام داد، معرفی این خطه و منطقه ناقص خواهد ماند. به همین دلیل می توان گفت جشنواره خراسانگرد با هدف معرفی جاذبه های خراسان رضوی در عرصه فضای مجازی به عنوان پایه تبلیغات برای آینده طراحی و اجرا شده است.

دبیر جشنواره عکس خراسانگرد با بیان اینکه سفر مسافران و زائران بیشتر منحصر به مشهد می شود و 95 درصد فعالیت های حوزه گردشگری در مشهد رخ می دهد، ادامه داد: این هنر ماست که از این حجم بالای ورودی گردشگران و زائران به مشهد در سایر شهرستان ها هم بهره برده و هدایت آن به سمت جاذبه های شهرستانی را بالا ببریم.

بیدخوری اظهار کرد: سازمان دنیای گردشگری به فردی گردشگر می گوید که حداقل یک شب در مقصدی اقامت داشته باشد؛ بنابراین اقامت در این زمینه اهمیت فراوانی پیدا می کند و وجود جاذبه های گردشگری نیز در جذب مسافر بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: باید در حوزه گردشگری به اقتصاد گردشگری توجه کرده و به آن برسیم تا تمام مردم بتوانند از مزایای آن به خوبی بهره برده و استفاده کنند.

معرفی عالمانه و هنرمندانه خراسان با تداوم برگزاری جشنواره خراسانگرد

رجبعلی لباف خانیکی، پژوهشگر و باستان شناس خراسانی به پیشینه تمدنی خراسان اشاره کرد و گفت: خراسان همواره در طول تاریخ بستر فرهنگ و تمدن سازی بوده است.

وی اضافه کرد: امیدوارم جشنواره عکس خراسانگرد که امری حسنه و در راستای رسالت های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، تداوم یابد و بتواند معرفی عالمانه و هنرمندانه را از طریق جشنواره ادامه دهد.

جشنواره خراسانگرد در پی معرفی تاریخ و فرهنگ خراسان است

محمدرضا پهلوان، رئیس گروه موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه عکاسی و عکس یک رسانه پرقدرت و گویاست که می تواند دنیا را متحول کند، گفت: این هنر در کوتاه ترین زمان ممکن پیام خود را به مخاطب با زبان و بیان هنر منتقل می کند.

وی اضافه کرد: خراسانگرد در پی معرفی تاریخ و فرهنگ خراسان در سه حوزه مهم گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی به ویژه در نقاط کمتر شناخته شده گردشگری استان است.

پهلوان ادامه داد: این جشنواره فرصتی برای عکاسان حرفه ای، آماتور و عموم مردم علاقه مند به هنر عکاسی است. جشنواره خراسانگرد همچنین این فرصت را فراهم کرده تا تمام علاقه مندان با دوربین عکاسی یا موبایل خود به ثبت و ضبط تصاویری از اماکن گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی پرداخته و علاوه بر رقابتی سالم دین خود را معرفی خراسان ادا کنند.

رئیس گروه موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: گروه داوری از بین 1763 عکس ارسال شده به دبیرخانه جشنواره که متعلق به 264 نفر عکاس بوده است در سه مرحله به داوری پرداختند.

وی گفت: پس از بررسی های اجرا شده هنگام داوری 31 قطعه عکس برای شرکت در بخش اصلی و حضور در رقابت انتخاب شد که در نهایت برترین ها از مجموعه عکس، تک عکس، بخش مردمی و در نهایت بر اساس حمایت در صفحه مجازی اینستاگرام انتخاب و معرفی شدند.

پهلوان ادامه داد: به همین منظور نمایشگاه عکسی از آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره خراسانگرد به صورت همزمان در موزه بزرگ خراسان برپا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1419

به "اختتامیه نخستین جشنواره عکس خراسانگرد برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختتامیه نخستین جشنواره عکس خراسانگرد برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید