آیا قلب تان از شما پیرتر است؟

به گزارش مجله فازنما، قلبِ سه چهارم بزرگسالان مسن تر از سن تقویمی آن ها است. این مسئله باعث افزایش خطر ابتلا به سکته یا حمله قلبی می گردد. سن قلبی براساس مشخصاتی شامل فشار خون، سابقه مصرف سیگار، دیابت و شاخص توده بدن میزان گیری

آیا قلب تان از شما پیرتر است؟

مترجم: پریسا مرتضوی

منبع:راسخون

قلبِ سه چهارم بزرگسالان مسن تر از سن تقویمی آن ها است. این مسئله باعث افزایش خطر ابتلا به سکته یا حمله قلبی می گردد. سن قلبی براساس تعییناتی شامل فشار خون، سابقه مصرف سیگار، دیابت و شاخص توده بدن مقدار گیری می گردد. طبق گزارش متخصصان، سن قلبی بیش از نیمی از زنان و مردان آمریکایی پنج سال یا بیشتر مسن تر از سن تقویمی آن ها است.

ایده سن قلبی بدین منظور ایجاد شده است که مقدار ریسک مرگ ناشی از سکته یا حمله قلبی تعیین گردد و معلوم گردد چگونه می توان این خطر را کاهش داد. پزشکان می توانند با استفاده از این ارزیابی ها در خصوص روش های درمانی تصمیم بگیرند و بیماران را به داشتن عادات سالم تر تشویق نمایند.

یک زن پنجاه و سه ساله، قلبی به سن هفتاد و پنج سال داشت؛ چرا که سیگار می کشید و فشار خون بالایی داشت که تحت کنترل نبود. بعلاوه یک مرد چهل و پنج ساله دریافت که قلبش 30 سال از او بزرگتر است؛ زیرا سیگار می کشد، به دیابت دچار است و فشار خون بالایی دارد. این زن و مرد با دانستن سن قلبی خود می توانند تغییراتی در عادات خود بدهند و از شیوه زندگی سالمتری پیروی نمایند.

چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟

حفظ فشار خون، سطح کلسترول و وزن بدن در سطحی سالم، انجام منظم فعالیت های ورزشی و ترک سیگار به بهبود قلب شما یاری می نمایند. افراد می توانند اقدامات پیشگیرانه ای را برای کاهش سن قلبی خود انجام دهند تا بتوانند زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشند و کمتر در معرض بیماری های قلبی و سکته قرار داشته باشند.

متخصصان معتقدند هیچگاه خیلی دیر نیست. حتی اگر فردی 50 ساله سیگار را ترک کند، 14 سال از سن قلبی او کم می گردد.

با این یافته ها می توان گروه هایی را که در معرض شدید خطر سکته و حملات قلبی هستند شناسایی نموده و سلامت قلب آن ها بهبود بخشید.

یافته های محققان CDC حاکی از آن است که:

سن قلبی مردان بالغ به طور میانه 8 سال از سن تقویمی آن ها بیشتر بود، سن قلبی زنان بالغ به طور میانه 5 سال از سن تقویمی آن ها بیشتر بود.

به طور میانه، در تمام گروه های نژادی / قومی سن قلبی از سن تقویمی بیشتر است. در میان سیاه پوستان میانه فاصله میان سن قلبی مردان و زنان 11 سال است.

با افزایش تحصیلات و عایدی سن قلبی در میان مردان و زنان، کاهش می یابد.

سکته و بیماری قلبی مهمترین دلایل مرگ و معلولیت برای مردان و زنان در ایالات متحده است، با این وجود بسیاری از سکته ها و حملات کشنده و غیر کشنده قلبی قابل پیشگیری هستند.

منبع: راسخون
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1250

به "آیا قلب تان از شما پیرتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا قلب تان از شما پیرتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید