آموزش نگهداری از گیاهان آپارتمانی [ 3 روش کاربردی]

به گزارش مجله فازنما، نگهداری از گیاهان آپارتمانی موضوعی است که مورد علاقۀ افراد بسیاری است، و حقیقتاً کیاهان آپارتمانی بسیار ارزشمند هستند. نگهداری و پرورش گیاهان آپارتمانی این احساس خارق ا لعاده را در انسان به وجود می آورد که بخشی از طبیعت را به درون خانه آورده است.

آموزش نگهداری از گیاهان آپارتمانی [ 3 روش کاربردی]

آموزش نگهداری از گیاهان آپارتمانی

بدون هیچ تردیدی، گیاهان آپارتمانی جذابیت خاصی را در هر فضایی ایجاد می کنند. احساس تازگی و طراوت و آرامش و سکوت را به فکر متبادر می کنند. هنگامی که صحبت از تازگی و طراوت به میان می آید، فی الواقع همان عمل پاکسازی هوای اطراف از طریق فتوسنتز گیاهان آپارتمانی است که سبب افزایش اکسیژن در فضای اتاق می شود، و آن ها از طریق گیاه پالایی گاز های آلایندۀ هوا را جذب کرده و آن ها را کاهش می دهند. همۀ این ها مطالبی است که در آموزش نکهداری از گیاهان آپارتمانی مورد بحث و بررسی قرار می گیرند. یکی دیگر از موضوعات دربارۀ گیاهان آپارتمانی آن است که همه از وجود آن ها لذت می برند. فضای شما هرچه باشد، کوچک و یا بزرگ؛ در هر کجا باشد: منطقه ها شهری و یا روستایی؛ هوای بارانی و یا آفتابی، گیاهان آپارتمانی وجود دارند که با موقعیت شما سازگاری و همخوانی دارند. در آموزش نگهداری از گیاهان آپارتمانی می آموزیم که کدام گیاهان آپارتمانی بیشترین سازگاری را با محیط زندگی شما دارند.

بیایید در مورد برخی از اصول اولیه صحبت کنیم که سبب زنده ماندن و تازگی و طراوت گیاهان آپارتمانی می شود. در حالی که هر گیاه ممکن است احتیاجهای کمی متفاوتی داشته باشد، به طور قطع نکات و روش های بهتری وجود دارد که می تواند در مورد انواع گیاهان آپارتمانی اعمال شود. قرار گرفتن در معرض نور مناسب، برنامه ریزی برای آبکمک، انتخاب ظرف، نوع خاک و رژیم تغذیه معین می کند که گیاهان آپارتمانی شما سر حال و زنده هستند و یا پژمرده هستند. ما در ادامه، در طی آموزش نگهداری از گیاهان آپارتمانی به همۀ این موارد، همراه با نکاتی در مورد گلدان های معلق، آویزان کردن گیاهان پرداخته و چند کلمه در مورد آفات گیاهچه ای مانند پشه ریزه و غیره آموزش داده می شود.

آنچه که در این دورۀ آموزش نگهداری از گیاهان آپارتمانی فرا می گیرید

  • انتخاب گیاهان آپارتمانی مناسب

هنگامی که به قصد خرید گیاهان آپارتمانی از منزل خارج می شوید، و زیبایی سبز گیاهان آپارتمانی چشم شما را نوازش می دهد، قبل از خریدن آن ها و آوردن شان به آپارتمان خود، زمانی را برای مطالعۀ این مطالب اختصاص دهید تا با احتیاجهای گیاهان آپارتمانی آشنا شوید. من مطمئن هستم که بیشتر شما وقتی خارج می شوید گوشی همراه خود را با خود به همراه دارید، درست است؟ جستجوی سریع گوگل را انجام دهید. آیا نور مستقیم روشن را دوست دارد؟ نور غیرمستقیم کم؟ میزان زیادی آب؟ آب زیاد نمی خواهد؟ هوای گرم و بدون وزش باد سرد؟ شرایط نگهداری مرطوب، و یا شرایط خشک؟ چقدر بزرگ می شود؟ دانستن این موارد به شما کمک می کند تصمیم بگیرید چه نوع خاک و ظرفی را برای آن تهیه کنید. با طی دورۀ آموزش نگهداری گیاهان آپارتمانی با همۀ این موارد آشنا می شوید.

گیاهان آپارتمانی که به نگهداری کمی احتیاج دارند

در اینجا اطلاعاتی در مورد نگهداری از گیاهان آپارتمانی ارائه می شود. این اطلاعات دربارۀ گیاهان آپارتمانی نظیر گیاهان آپارتمانی مار شامل زبان مادر شوهر، پوتوس، برگ انجیری، دیفنباخیا، فیلودندرون، کاکتوس ، گیاه آب دار یا گیاه گوشتی نظیر صبر زرد طبی (آلوئه ورا) است. این گیاهان آپارتمانی به نگهداری کمی احتیاج دارند. من همچنین در پرورش انجیر ربابی مانند علف هرز مسئله ای ندارم، اما می دانم که بسکمک دیگر با آن ها سر ناسازگاری دارند! من قول می دهم که بیشتر در مورد برگ های انجیر ربابی صحبت خواهیم کرد.

گیاهچه های خوراکی

در دورۀ آموزش نگهداری از گیاهان آپارتمانی، علاوه بر گیاهان آپارتمانی تزئینی کلاسیک ذکر شده در بالا، با انواع گیاهچه های خوراکی هم آشنا خواهید شد. یک انتخاب محبوب و سرگرم کننده نگهداری گیاهان آپارتمانی خوراکی در پنجرۀ آشپزخانه شما است. ریحان گیاهی مناسب برای تهیۀ مناسب و آسان برای رشد است. اگر به نکاتی احتیاج دارید، مطالبی درباره رشد ریحان بوته ای وجود دارد، که می تواند در داخل خانه یا خارج از آن استفاده شود.

اگر فضای کافی برای آن دارید، درختان مرکبات کوتوله ای گلدانی هم می توانند در داخل آپارتمان رشد کنند. بیشتر درختان میوه کوتوله می توانند در داخل آپارتمان زندگی کنند، اگرچه توانایی آن ها برای میوه دادن ممکن است متفاوت باشد، بسته به اینکه آن ها بارور باشند، به گرده افشانی متقابل احتیاج دارند. یکی دیگر از سرگرمی های آسان نگهداری گیاهان آپارتمانی خوراکی که می توانید در داخل خانه رشد دهید جوانه ها و میکرو سبزی ها هستند.

آشنایی با نوردهی گیاهان آپارتمانی در دورۀ آموزش نگهداری از گیاهان آپارتمانی

در این دورۀ آموزش نگهداری از گیاهان آپارتمانی با نحوۀ نوردهی به گیاهان آپارتمانی آشنا می شوید. گیاهان برای زندگی به نور احتیاج دارند. آن ها انرژی مورد احتیاج خود را برای رشد از نور از طریق فتوسنتز به دست می آورند. اما شما این نکته را می دانید، درست است؟ شما نمی توانید همۀ گیاهان آپارتمانی را در شرایط نوری یکسان قرار دهید. باید تحقیق کنید که گیاه آپارتمانی شما به نور مستقیم خورشید کامل و یا نور مستقیم کم احتیاج دارد. بیشتر گیاهان آپارتمانی احتیاج به نور مستقیم کم دارند. ولی انواعی از گیاهان آپارتمانی هم هستند که باید از نور سبک غیرمستقیم بهره برند. شاید برخی از گیاهان آپارتمانی شما به نور مصنوعی احتیاج داشته باشند.

ظروف و گلدان های گیاهان آپارتمانی

در این ظروف و گلدان های نگهداری گیاهان آپارتمانی باید سوراخ و یا سوراخ هایی متناسب در کف ایجاد شده باشد تا اجازۀ تخلیۀ آب اضافی را بدهد. اندازۀ آن ها باید متناسب باشد. در ضمنً امکان بازکاشت گیاهان آپارتمانی هم وجود دارد.

منبع: اتاق
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1185

به "آموزش نگهداری از گیاهان آپارتمانی [ 3 روش کاربردی]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش نگهداری از گیاهان آپارتمانی [ 3 روش کاربردی]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید