4250 دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شدند

به گزارش مجله فازنما، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری گفت: از ابتدای امسال تا کنون 4250 دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی و تحویل متقاضیان شده است.

4250 دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شدند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مرتضی ضامنی گفت: امیدواریم در مبحث نوسازی تاکسی ها فرسوده تا سرانجام امسال بتوانیم به هدف نوسازی 10 هزار تاکسی برسیم و این تعداد تاکسی فرسوده نوسازی و تحویل متقاضیان گردد.

وی گفت: از ابتدای شروع نوسازی ناوگان تاکسیرانی (سال1395) طبق مصوبه هیات وزیران، تاکسی هایی که به سن 10 سال رسیده باشند، مشمول فرسودگی می شوند، و اکنون بیش 192 هزار دستگاه تاکسی به سن فرسودگی رسیده اند که این عدد تا سرانجام سال 1400 به 242 هزار دستگاه خواهد رسید.

ضامنی ادامه داد: در فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی خودروهای تحویلی شامل سمند و پژو 405 است ویکی از دلایل کند شدن فرایند نوسازی ناوگان تاکسیرانی افزایش قیمت خودرو است زیرا رانندگان توان مالی برای تهیه خودرو با این قیمت را ندارند و احتیاج است که از تسهیلات بانکی در زمینه استفاده نمایند.

وی توضیح داد: در زمینه تامین تسهیلات بانکی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرداری بعضی شهرها برای اعطای وام مورد احتیاج به رانندگان تاکسی اعلام آمادگی کردند براین اساس با مشارکت شهرداری های بعضی از کلان شهرداری این تسهیلات را اعطا می نمایند.

ضامنی اظهار داشت: شهرداری بعضی شهرها برای اعطای وام مورد احتیاج به رانندگان تاکسی از محل منابع شهرداری در بانک ها نسبت به ارائه تسهیلات 90 اقدام کردند که براین اساس با مشارکت شهرداری های تهران، اصفهان و مشهد راننده ها با استفاده از تسهیلات 90 میلیون تومانی، فرایند نوسازی را انجام می دهند.

وی تاکید نمود: در حال حاضر هم در بعضی کلان شهرهای دیگر به صورت اندک برای ارایه تسهیلات با سازمان شهرداری ها و دهیاری ها هماهنگی لازم در جهت پرداخت تسهیلات نوسازی تاکسی ها فرسوده صورت گرفته است و این موضوع هم اجرایی شده و به بانک های عامل ابلاغ شده است.

ضامنی ادامه داد: این تسهیلات 50 میلیون تومان با نرخ سود 9درصد و با باز پرداخت 60ماهه است.

به گزارش ایرنا، نوسازی ناوگان تاکسیرانی بعد چند سال توقف از سال 1395 شروع شد، اما در جهت اجرا به دلیل بعضی مسائل مالی از جمله افزایش قیمت همچنان کند پیش می رود و در در ادامه فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی در این چند ساله شاهد توقف چند باره نوسازی بودیم که با تدابیر اتخاذ شده دوباره این فرایند فعال شد.

اکنون 318 هزار تاکسی در کشور و بیش از 76 هزار دستگاه تاکسی هم در تهران فعال هستند و مسافران را جابه جا می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1261

به "4250 دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4250 دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید