چه کسی به میزان کافی احمق است؟ ، درباره مدیر آینده توییتر

به گزارش مجله فازنما، دیجیاتو نوشت: ایلان ماسک طبق گفته اش اگر جایگزینی پیدا کند، از مدیرعاملی توییتر کنار می رود، اما چه کسی جایگزین او خواهد شد؟

چه کسی به میزان کافی احمق است؟ ، درباره مدیر آینده توییتر

ایلان ماسک با برگزاری یک نظرسنجی درباره ادامه مدیریتش در توییتر و معین شدن نتیجه اش، خاطرنشان کرد که از مدیرعاملی این شبکه اجتماعی کناره گیری می نماید، اما تنها زمانی که جایگزینی برای خودش پیدا کند. اما چه کسی جایگزین مالک تازه توییتر به عنوان مدیرعامل خواهد شد؟

ایلان ماسک پس از معین شدن نتیجه نظرسنجی اش، در توییتی درباره جایگزین خود گفت: به محض یافتن فردی که برای پذیرش این شغل به اندازه کافی احمق باشد، از مدیرعاملی کناره گیری خواهم کرد. پس از آن تنها تیم نرم افزار و سرورها را مدیریت خواهم کرد.

بعضی از افراد نزدیک به ماسک تمایل خود را برای تصدی سمت مدیرعاملی اعلام نموده اند. یکی از این افراد، جیسون کالاکانیس، کارآفرین و سرمایه گذار فرشته (سرمایه گذاری که سرمایه لازم برای آغاز فعالیت یک یا چند شرکت نوپا را فراهم می نماید) و دوست ماسک است. او حتی در پیامی متنی به ماسک گفته که مدیرعاملی توییتر شغلی رؤیایی است.

جیسون کالاکانیس

زمانی که ماسک در مبارزه ای قانونی برای تصاحب توییتر کوشش می کرد، این کارآفرین با ارسال پیامی متنی به دوستش گفت چه عضو هیئت مدیره توییتر باشم و چه در سمت مشاور یا هر سمت دیگری باشم، تو شمشیر مرا داری. کالاکانیس در جریان کوشش ماسک برای خرید توییتر، همواره از او دفاع کرد.

او در 27 آذر در خصوص اینکه چه کسی باید مدیرعامل توییتر شود، از کاربران نظرسنجی کرد. تنها 8.2 درصد از 13879 شرکت کننده این نظرسنجی به مدیرعاملی کالاکانیس رأی دادند. بیشترین اندازه رأی با 39.1 درصد مربوط به گزینه دیگران بود.

نام دیوید ساکس، سرمایه گذار خطرپذیر و مدیرعامل قبلی پی پل و یکی دیگر از افراد نزدیک به ماسک نیز به عنوان یکی از گزینه های مدیرعاملی آینده توییتر در این نظرسنجی وجود داشت. حدود 31 درصد از کاربران به مدیرعاملی ساکس و 21.6 درصد دیگر به مدیرعاملی کالاکانیس و ساکس با همکاری یکدیگر رأی دادند.

دیوید ساکس

استیو دیویس، رئیس شرکت بورینگ (Boring Company) و فردی نزدیک به ایلان ماسک، یکی دیگر از گزینه های احتمالی برای مدیرعاملی توییتر است. حتی شنیده شده او کودک تازه متولدشده اش را به دفتر مرکزی توییتر آورده تا هنگامی که به ایلان ماسک یاری می نماید، کودکش هم کنارش باشد.

استیو دیویس

بورینگ یک شرکت سازنده زیرساخت و تونل تأسیس شده به دست ایلان ماسک است. استیو دیویس با پیش زمینه ای در حوزه هوافضا، قبلاً در شرکت اسپیس ایکس نیز فعالیت نموده و با قوانین سخت گیرانه ایلان ماسک آشناست.

جک دورسی

جک دورسی، هم بنیان گذار توییتر و مدیرعامل پیشین آن، سابقه ترک این شرکت و بازگشت مجدد برای راهنماییش را در کارنامه اش دارد.

دورسی پس از یاری برای راه اندازی توییتر در سال 2006، مدیرعامل آن نیز شد، اما در سال 2008 به علت شیوه مدیریتش از این سمت برکنار شد. اما در سال 2015 در پی اخراج دیک کستالو، مدیرعامل وقت توییتر در جریان نگرانی های مرتبط با کاهش رشد تعداد کاربران این شبکه اجتماعی، دوباره به توییتر برگشت و پس از آن که مدتی موقتاً مدیرعامل توییتر شد.

اما درنهایت به علت فشار مسئولان شرکت سرمایه گذاری الیوت منیجمنت برای ترک توییتر، این شرکت را ترک کرد و در سال 2021 از سمتش برکنار شد. او در ماه مه در پاسخ به توییت کاربری که پیش بینی نموده بود ایلان ماسک مدیرعاملی توییتر را به دورسی پیشنهاد خواهد داد، گفت هرگز به توییتر بازنمی شود.

جان لگر

جان لگر، مدیرعامل پیشین اپراتور تی موبایل قبلاً پیشنهاد یاری برای مدیریت توییتر را به ماسک داده، اما برخورد سردی از او دیده است.

اگر جان لگر بتواند این پاسخ سرد را فراموش کند، گزینه ایده آلی برای راهنمایی توییتر است. او تجربه مدیریت کسب وکارهای بزرگی را دارد که به خوبی می دانسته چگونه آن ها را مدیریت کند. جان لگر زمانی دومین اپراتور بی سیم بزرگ آمریکا را راهنمایی می نموده و حتی مسئولان تی موبایل از او خواسته اند دوباره به سمت قبلی اش بازشود.

درضمن او قبلاً در جریان کوشش برای جلب رضایت مشتریان اپراتور تی موبایل و وفادارکردن آن ها، از توییتر به عنوان تریبونی برای انتقاد بسیار شدید از رقبایش استفاده نموده است. درکل جان لگر بی پروا و غیرقابل پیش بینی است، اما همین شخصیت او می تواند برای آینده توییتر سودمند باشد!

مارگارت سولاوان

مارگارت سولاوان با تفکری آینده نگرانه، قبلاً ستون نویس حوزه رسانه واشنگتن پست و بعلاوه ویراستار عمومی نیویورک تایمز بوده است. او فردی متخصص در حوزه رسانه با دانش زیاد در خصوص قدرت رسانه در زمینه آگاهی بخشی و قدرت دهی یا اثر مخرب آن برای اشاعه اطلاعات نادرست و افزایش بی اعتمادی است.

سولاوان تا به امروز مدیرعامل شرکت بزرگ و پیچیده ای مانند توییتر نبوده است، پس چرا می تواند مدیرعامل شایسته ای برای توییتر باشد؟ او می تواند یک تیم رهبری مناسب برای انجام عملیات های مختلف، انجام فعالیت های مرتبط با فناوری و نظارت بر محتوا ایجاد کند. نظارت بر محتوا به معنی آنالیز محتوای تولیدشده به وسیله کاربران و مطابقت آن ها با اصول و سیاست های شرکت است.

درضمن او می تواند کارهای مهمی مثل تنظیم استراتژی ها و تعریف قوانین تعامل برای یک شبکه اجتماعی تازه را انجام دهد که در آن اعتماد، شفافیت و اخلاقیات تنها مربوط به توییت ها نباشند.

کاترین فیک

کاترین فیک هم در زمینه مدیریت در حوزه فناوری و هم در زمینه مدیریت سایت های رسانه محور سابقه بسیار خوبی دارد. او حرفه مدیریت در حوزه فناوری را با مدیریت انجمن های جامعه متعلق به شرکت کامپیوتری آمریکایی نت اسکیپ آغاز کرد.

تجربه او در وبلاگ نویسی و ارتباطات آنلاین باعث شد همراه با استیوارت باترفیلد پیروز به تأسیس وب سایت فلیکر (Flickr) شود. فلیکر پلتفرم محبوب برای به اشتراک گذاری عکس و ویدیو است. این وبگاه در سال 2005 با مبلغی بیش از 20 میلیون دلار به یاهو فروخته شد. در رزومه رسانه ای کاترین فیک، کارگردانی هنری وب سایت خبررسانی سالون (Salon) و مشارکت با کریس دیکسون، کارآفرین و سرمایه گذار برای تأسیس سایت پیشنهاد کالای هانچ (Hunch) که بعداً به eBay فروخته شد نیز دیده می شود. درضمن او در هیئت مدیره سازمان کریِیتیو کامِنز (Creative Commons) که پروانه تکثیر آثار رسانه ای صادر می نماید نیز فعالیت می نماید.

فیک فردی باهوش و خلاق است و سابقه کار در حوزه فناوری را نیز دارد، بنابراین می توان گفت او به رخ دادن اتفاقات غیرمنتظره در جریان مدیریت سایتی که هدف معینی را دنبال می نماید، عادت دارد.

ایلان ماسک

ایلان ماسک توییتر را ترک نمی نماید و تنها نتیجه یک نظرسنجی نمی تواند باعث کناره گیری او از مدیرعاملی شود.

همان طور که گفتیم، ماسک در نظرسنجی خود گفته در پی فردی است که به اندازه کافی احمق باشد! همین جمله سؤالات زیادی را در فکر ایجاد می نماید. به نظر می رسد تصمیم او برای واگذاری مدیرعاملی توییتر به فرد دیگر بیشتر تظاهر باشد تا یک تغییر.

ماسک همواره علاقه مندی خود به ایده های مختلف را بیان می نماید، اما زمانی که معایب زیاد این ایده ها معین می شوند، در خصوص آن ها تتازهنظر می نماید. مثلاً او سعی کرد با تأیید هر حساب کاربری توییتر تنها درِازای دریافت ماهیانه 8 دلار، از آن کسب عایدی کند، اما پس از اینکه فهمید تبلیغ کنندگان متمایل به تبلیغ در حساب های کاربری جعلی منتسب به برندهای مطرح مثل کوکاکولا، نینتندو و از همه مهم تر ایلای لی لی نیستند، این ویژگی را محدود کرد.

ماسک در ماه اکتبر از افزایش آزادی بیان در توییتر اطلاع داد، اما آزادی بیان پس از توسعه حرف های نفرت انگیز، محدود شد.

ایلان ماسک معمولاً قبل از اینکه بی سروصدا عقب نشینی کند، یک نمایش راه می اندازد و اگرچه حالا به طور عمومی در پی جایگزینی برای مدیریت توییتر است، اما احتمالاً هر فردی که جایگزین او شود، به طور موقت مدیرعامل توییتر خواهد بود و ایلان ماسک درنهایت برمی شود. بنابراین سیرک توییتر ادامه خواهد داشت!

رید هستینگز، مدیرعامل نتفلیکس

رید هستینگز، مدیرعامل اجرایی نتفلیکس چاپلوسی کردن را که اصلی ترین شرط ایلان ماسک برای واگذاری سمت مدیرعاملی است، خوب می داند! او ماسک را شجاع ترین و خلاق ترین فرد دنیا خطاب نموده است. درضمن هستینگز، ماه پیش در کنفرانس دیل بوک نیویورک تایمز (NYT Dealbook) نیز گفت فعالیت های ماسک در حوزه های مختلف در نوع خود بسیار تأثیرگذار هستند. او در ادامه گفته هایش در این کنفرانس این چنین گفت:

سبک او فرق دارد. من سعی می کنم رهبری قابل احترام و قابل اطمینان باشم، اما ماسک وجود دارد.

اگر بخواهیم واقع گرایانه به قضیه نگاه کنیم، معین نیست هستینگز علاقه ای به مدیرعاملی توییتر دارد یا خیر. یکی از چالش های اصلی توییتر، نظارت بر محتوای منتشرشده است که هستینگز در انجام آن چندان پیروز نخواهد بود؛ زیرا او نظارت چندانی بر محتوای ایجادشده به وسیله کاربران نتفلیکس ندارد. مدل تجارت اصلی توییتر تبلیغات است که برای هستینگز حیطه کاری تازهی محسوب می شود، اما از سوی دیگر یکی از اهداف اصلی ماسک ایجاد سیستم اشتراکی اختصاصی توییتر است که قطعاً هستینگز برای پیاده سازی آن اطلاعات زیادی دارد.

زمانی که نتفلیکس در سال 2020 سیستم مدیریتی دو مدیرعاملی را معرفی کرد، شرکت تأیید کرد که تصمیم برای پیاده سازی سیستم دو مدیرعاملی، نخستین گام نتفلیکس در خارج کردن هستینگز از شرکت نبوده است.

اکنون وظایف اصلی مدیریتی نتفلیکس بین تد ساراندوس که قبلاً سرپرست بخش محتوا و معمار نخستین استراتژی برنامه ریزی این شرکت بوده و هستینگز، تقسیم شده است، اما درحقیقت مدیرعامل اصلی این سرویس استریم ویدیو همان هستینگز است و اگر او شرکت را ترک کند، انتقال وظایف مدیرعاملی راحت تر می شود. درضمن شاید او بتواند واقعاً مدیرعامل قابل احترام و ثابت قدمی برای توییتر شود.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1588

به "چه کسی به میزان کافی احمق است؟ ، درباره مدیر آینده توییتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسی به میزان کافی احمق است؟ ، درباره مدیر آینده توییتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید