چرا گلکسی نوت و قلم آن رقیبی در بازار تلفن های هوشمند ندارند؟

به گزارش مجله فازنما، وقتی درباره گوشی های مجهز به قلم هوشمند صحبت می گردد، بیشتر مردم به سری گلکسی نوت فکر می نمایند. هیچ تردیدی مطرح نیست که این سری تلفن های هوشمند با برنامه هایی درست به صندلیی دست نیافتنی رسیده اند. گلکسی نوت 20 اولترا یکی از پرفروش ترین تلفن های هوشمند در آمریکا بوده که ثابت می نماید سری نوت هرگز قرار نیست صندلی خود را از دست دهند. اگرچه به نظر می رسد استقبال از سری نوت باعث می گردد که سایر فراورینمایندگان هم به فراوری تلفن های هوشمند همراه با قلم هوشمند علاقه مند شوند اما هیچ رقیبی برای گلگسی نوت و قلم آن در بازار دیده نمی گردد.

چرا گلکسی نوت و قلم آن رقیبی در بازار تلفن های هوشمند ندارند؟

چرا گلکسی نوت و قلم آن رقیبی در بازار تلفن های هوشمند ندارند؟ در ادامه به آنالیز همه دلایل این اتفاق می پردازیم.

قلم های هوشمند بازار بزرگی در دنیای تلفن های همراه ندارند

شاید جالب باشد بدانید که با وجود معروفیت و محبوبیتی سری گلکسی نوت سامسونگ از آن خود نموده اند، هیچکدام از محصولات این مجموعه در فهرست پرفروش ترین تلفن های هوشمند سال قرار نمی گیرند. حتی پرفروش ترین تلفن های هوشمند سامسونگ هم در چند سال اخیر نشانی از سری گلگسی نوت نداشته اند. در فهرست پرفروش ترین تلفن های سامسونگ اگر تنها نام محصولات میان رده و پایین رده دیده نگردد، نامی از سری اس هم دیده می گردد. اما گلکسی نوت ها هرگز محبوب ترین تلفن های سامسونگ نبوده اند. علت این اتفاق آن است که بخش قابل توجهی از کاربران علاقه ای به تلفن هوشمند با قلم ندارند. حتی گروه قابل توجهی از خریداران گلکسی نوت هم تنها به این علت به سراغ این تلفن هوشمند رفته اند که آخرین و جدیدترین مدل پرچمداران شرکت کره ای را خریداری نموده باشند.

افراد زیادی به گوشی های هوشمند احتیاج دارند اما تنها بخش اندکی از آن ها یادداشت برداری یا طراحی را هم با تلفن هوشمندشان انجام می دهند. قلم های هوشمندی مثل قلم سری گلکسی نوت که به آن اس پن هم گفته می گردد، هواداران زیادی ندارد. از قلم نیاندازید که ما در دورانی زندگی می کنیم که بسیاری از مردم علتی برای نوشتن نمی بینند و تایپ کردن را ترجیح می دهند. بنابراین کاربران گلکسی نوت کمتر از قبل شده اند. بنابراین رقبای سامسونگ هم که استقبال و تقاضای اندک بازار از تلفن های هوشمند را نظاره می نمایند، ریسک بزرگی برای ورود به بازار تلفن های هوشمند همراه با قلم نمی نمایند.

حتی شایعاتی هم پیرامون توقف فراوری سری نوت از سوی سامسونگ مطرح شده بود که البته هنوز تایید نشده اما با پشتیبانی سری اس 21 از قلم اس پن احتمالا انتها سری نوت نزدیک تر از همواره باشد.

قلم گلکسی نوت هیچ رقیبی در بازار ندارند

سامسونگ از حدود ده سال پیش در بازار قلم های هوشمند همراه با تلفن ها حضور داشته و به همین علت تجربه بسیار زیادی در این حوزه دارد. بنابراین مجموعه کاملی از توانایی ها و قابلیت ها را در اختیار کاربران قرار داده و با هر بروزرسانی جذابیت های بیشتری در اختیار آن ها قرار می دهد. دقیقا به همین علت است که قلم گلکسی نوت هیچ رقیبی در بازار ندارد و سایر تلفن های دور و نزدیک نمی توانند چالش بزرگی برای شرکت کره ای ایجاد نمایند. شرکت های موتورولا و الجی در سال های اخیر کوشش نموده اند تا تلفن های هوشمندی همراه با قلم عرضه نمایند اما هیچکدام پیروز نشده اند حتی به قابلیت های اس پن نزدیک شوند.

رقیب های گلکسی نوت از بازار خارج شده اند

هر زمانی که رقیب های سامسونگ در بازار تلفن های هوشمند تصمیم گرفتند تا محصولاتی همراه با قلم هوشمند به بازار عرضه نمایند، نتیجه کار آن ها چیزی جز یک شکست بزرگ نبوده است. الجی، رقیب هموطن سامسونگ، سال ها پیش از تلفن هوشمندی به نام اوپتیموس وی یو رونمایی کرد که اگرچه قلم جذابی داشت و تلفن قدرتمندی به نظر می رسید اما به علت نسبت مربعی صفحه نمایش چندان مورد توجه قرار نگرفت. الجی در سال های اخیر با سری استایلوس کوشش کرد تا قدم های بزرگی در بازار قلم های هوشمند همراه با تلفن های هوشمند بردارد اما هیچکدام از محصولات الجی قابل مقایسه با هم تایان سامسونگی نیستند.

در این زمینه بخوانید:

6 اقدام ضروری قبل از دور انداختن تلفن همراه

هوادار محصولات اپل هستید؟ یک چمدان اسکناس آماده کنید!

موتورولا هم در سال های اخیر با معرفی محصولات مجهز به قلم کوشش کرد تا سهم بیشتری از بازار ربوده شده به وسیله سامسونگ داشته باشد اما این اتفاق هرگز رخ نداد. حتی سونی هم با معرفی اکسپریا زد اولترا و محصولات جانبی آن که هیجان انگیز به نظر می رسیدند هم کوشش کرد تا بازار را تحت تاثیر خلاقیت خود قرار دهد اما این اتفاق هم رخ نداد. اگرچه اپل با معرفی اپل پنسل کوشش کرد تا قلم های هوشمند را وارد اتمسفر متفاوت محصولات خود کند اما نباید فراموش کرد که این قلم تنها روی تبلت های آی پد کار می نمایند و نمی توانید از آن ها برای کارکردن روی آیفون بهره ببرید.

بنابراین وقتی بزرگترین رقیب سامسونگ هم علاقه زیادی به حضور در دنیای قلم های هوشمند ندارد شاید پیروزیت تاریخی سری گلکسی نوت و قلم هوشمند آن چندان عجیب نباشد. هر چند شایعاتی وجود دارد که نشان می دهد این سری از تلفن های هوشمند سامسونگ هم به زودی برای همواره به حاشیه می فرایند تا سامسونگ همه تمرکزش را روی محصولات سری اس قرار دهد.

منبع

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1223

به "چرا گلکسی نوت و قلم آن رقیبی در بازار تلفن های هوشمند ندارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گلکسی نوت و قلم آن رقیبی در بازار تلفن های هوشمند ندارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید