پیشرفت 75 درصدی پروژه کنارگذر غربی همدان

به گزارش مجله فازنما، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از پیشرفت 75 درصدی پروژه کنارگذر غربی همدان اطلاع داد.

پیشرفت 75 درصدی پروژه کنارگذر غربی همدان

ایوب اسداللهی گفت: کنارگذر غربی همدان از محدوده شمال شهر همدان شروع می گردد و تا غرب همدان امتداد می یابد و این طرح از 22 کیلومتری شمال همدان از محور چهارخطه رزن- همدان به وسیله یک تقاطع غیرهمسطح جدا شده و در ادامه از حاشیه شهر های دستجرد، لالجین و بهار به طرف غرب ادامه یافته و پس از عبور از راه اصلی همدان- بیجار و راه آهن همدان- سنندج- کرمانشاه به شکل یک تقاطع غیرهمسطح ختم می گردد.

او با اشاره به اینکه تا به امروز 350 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است گفت: طول کل طرح 27.5 کیلومتر است که در این مرحله با دو خط عبوری با عرض 12 متر (30/11 متر آسفالت و دو شانه خاکی 0.35 متری) احداث می گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت:از طول کل طرح در 18 کیلومتر آن آسفالت اجرا شده است و پیشرفت فیزیکی پروژه در حدود 75 درصد بوده و مبلغ هزینه شده تا به امروز 350 میلیارد ریال است.

اسدالهی گفت: از سال 98 با توجه به پیش بینی ترافیک عبوری از محور فوق الذکر به پیشنهاد کارفرما مطالعات طرح تبدیل کنارگذر به آزادراه به وسیله شرکت نیم رخ طرح و برداشت نقشه برداری راستا به وسیله شرکت سیناب غرب همدان شروع شد و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی به دلیل تغییر پلان پروژه در صورت تأیید طرح آزادراه، پیمانکار عملیات اجرایی را تا اعلام نظر مشاور مطالعه کننده طرح متوقف کرد.

او گفت: بعلاوه از کیلومتر 19 تا 550+27 راستا کنارگذر غربی همدان به دلیل افزایش قیمت اراضی، مالکان از واگذاری اراضی خودداری نموده و تقاضای تجدید ارزیابی و دریافت وجه نقد نموده اند.

منبع ایسنا

خبرنگاران همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1556

به "پیشرفت 75 درصدی پروژه کنارگذر غربی همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 75 درصدی پروژه کنارگذر غربی همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید