ووفینگ چیست؟ ، مزرعه داری به سبک ارگانیک برای اقامت رایگان در سفر

به گزارش مجله فازنما، این روزها بحث کار داوطلبانه و نیز کسب عایدی در سفر در ایران داغ شده، با اینکه هنوز در کشور ما رواج چندانی پیدا نکرده و به خصوص در خصوص خانم ها، افراد کمی وجود دارند که با این شیوه ها سفر نمایند، اما مردم به واسطه آگاهی رسانیِ همین تعداد کم، مشتاق به شنیدن شده اند و دوست دارند بیشتر در خصوصش بدانند. درکل شیوه کار داوطلبانه در سفر، وُرک اِوِی یا هلپکس، شامل موارد متنوعی می گردد، از آشپزی و شیرینی پزی بگیرید تا پرستاری، باغبانی، مزرعه داری و.... امروز می خواهیم درمورد پدیده ووفینگ یا همان مزرعه داری ارگانیک در طول سفر صحبت کنیم، اگر شما هم به مسافرت به سرزمین های دور علاقه مندید و دلتان می خواهد در عین داشتن اقامت رایگان، سبک زندگی روستایی کشورهای مختلف را امتحان کنید و با مردم بومی زیادی آشنا شوید، توصیه می کنم این مطلب را تا انتها بخوانید.

ووفینگ چیست؟ ، مزرعه داری به سبک ارگانیک برای اقامت رایگان در سفر

ووفینگ چیست؟؟

ووفینگ یک مدل کار داوطلبانه در مزرعه می باشد که مانند سبک های دیگر سفر و اقامت رایگان که در سال های اخیر ایجادشده، سایت های مخصوص به خود را دارد و فرد می تواند با ثبت نام در این سایت، به عنوان صاحب مزرعه و یا ووفِر، به هدف خود برسد و مسافرتی به سبک مزرعه داری را تجربه کند. فرآیند ثبت نام در این سایت و یافتن مقصد و محل مورد نظر بسیار به سایت های مربوط به کوچ سرفینگ و یا هاوس سیتینگ شباهت دارد، به این صورت که باید پروفایل بسازید و درخواستی نیز مبنی بر انجام کار داوطلبانه نوشته و ارسال کنید. ووف در ابتدا مخفف عبارت Working Weekends on Organic Farms بود که به مرور زمان به Willing Workers on Organic Farms تغییر پیدا کرد، اما امروزه به علت اینکه نمی خواستند کلمه work به معنی کار کردن در آن مفهوم در عبارت موجود باشد، آن را به World Wide Opportunity on Organic Farm تغییر دادند، یعنی فرصت جهان شمول برای کار در مزرعه ارگانیک.

ووفینگ از کجا پیدا شده؟؟

در سال 1971، ووفینگ به عنوان کاری داوطلبانه در طول دوره مسافرت در جهت پیشبرد اهداف مزرعه داری ارگانیک به وجود آمد و پس از آن به علت مزایایی همانند زبان آموزی، کارآموزی و مفرح بودنش تبدیل به یکی از روش های مسافرت به کل جهان برای گردشگران شد. اولین بار یک خانم منشی در لندن متوجه شد که تقاضای زیادی از طرف مزرعه داران برای یاری به کارهای مزرعه ارگانیک در سراسر جهان وجود دارد، بنابراین با یاری موسسه خاک شناسی، به طور آزمایشی یک گروه چهار نفره به یک مزرعه بیودینامیک در کالج امرسون راهی سفر شدند و پس از آن، شیوه مذکور مورد استقبال نهاده شد و کم کم به یکی از شیوه های مرسوم سفر و اقامت رایگان در طول مسافرت تبدیل شد. امروزه ووفینگ به حدی در میان مردم محبوبیت یافته که بیشتر کشورهای جهان سایت مخصوص به خودشان را در این زمینه دارند، درضمن فدراسیونی به نام WOFO تاسیس شده که کنفرانس ها و همایش هایی نیز در این زمینه برگزار می نماید.

در فرآیند ووفینگ چه اتفاقی می افتد؟؟

ووفینگ اصلا کار پیچیده ای نیست. شما در طول مسافرت، کارهای مربوط به مزرعه داری مثل بذرکاری، مراقبت از حیوانات، شخم زدن و برداشت محصول یا در مواقعی (در صورت توافق) آشپزی و مراقبت از کودک را انجام می دهید و در عوض به طور رایگان در منزل صاحب مزرعه اقامت می کنید و بر روی یک میز با آن ها غذا می خورید. برخی از این میزبان ها حتی ممکن است که به شما پیشنهاد یوگا و یا ساخت کلبه هم بدهند. مسائل دیگر به میزبانتان بستگی دارد، مثلا اینکه شما را به جشن های محلی ببرد یا به شما یاری کند تا زبان محلی آن منطقه را یاد بگیرید، البته معمولا تمامی میزبانان وظیفه رساندن شما به ایستگاه اتوبوس و قطار و .... را دارند.

مزایای ووفینگ

این نوع از مسافرت، علاوه بر اقامت رایگان، باعث می گردد تا کارهای جدیدی بیاموزید، رزومه شما پر از کارهای مفید و به درد بخور می گردد، در طی مسافرت خود با مردم زیادی از سراسر جهان آشنا می شوید و زبانتان تقویت می گردد، درضمن می توانید زندگی به سبک روستاییان و مزرعه داران کشورهای مختلف جهان را تجربه کنید، چیزی که در شرایط عادی برایتان اتفاق نمی افتد.

* در تهیه این مقاله آموزش سفر از وبلاگ مملیکا یاری گرفته شده که کمال تشکر را از ایشان داریم.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1593

به "ووفینگ چیست؟ ، مزرعه داری به سبک ارگانیک برای اقامت رایگان در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ووفینگ چیست؟ ، مزرعه داری به سبک ارگانیک برای اقامت رایگان در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید