نسل جدید قدیمی ترین شاسی بلند دنیا

به گزارش مجله فازنما، مدل قوی تر که با یاری AMG، بخش خودرو های تقویت شده مرسدس-بنز، ساخته شده است، موتور 306 اسب بخاری دارد و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعتش 5/1 ثانیه و حداکثر سرعتش 250 کیلومتر در ساعت است. مرسدس-بنز GLA با ب ام و X1 و آئودی Q3 رقابت می نماید.

نسل جدید قدیمی ترین شاسی بلند دنیا

شورلت سابربن با بیش از پنج متر و 70 سانتی متر طول از بزرگ ترین ماشین های دنیا است

غول های آمریکایی

در سال 1935، شورلت با گذاشتن اتاق استیشن بر روی شاسی وانت، اولین ماشین شاسی بلند دنیا را با نام سابربن (Suburban) به بازار عرضه کرد. در هشتاد و پنج سال گذشته، شورلت یازده نسل مختلف از سابربن را به بازار عرضه نموده و این ماشین اکنون باسابقه ترین نام در صنعت خودرو است.

نسل جدید سابربن همراه با مدل کوچک تر تاهو (Tahoe) هفته گذشته رونمایی شد. سابربن جدید نسبت به قبل بزرگ تر شده و با بیش از پنج متر و 70 سانتی متر طول، یکی از بزرگ ترین ماشین های دنیا است.

شورلت می گوید گنجایش بار نسل جدید تاهو 66 درصد از قبل بیشتر شده است

جلو ماشین به وانت شورلت سیلورادو شبیه است، اما برخلاف وانت، هر چرخ فنربندی مستقل دارد تا ماشین راحت تر باشد. با افزایش فاصله بین چرخ های جلو و عقب، جای سرنشینان و گنجایش بار هم بیشتر شده است. با خواباندن دو ردیف جایگاه عقب، می توان بیش از چهار متر مکعب جای بار در سابربن باز کرد. شورلت می گوید فضای بار مدل تاهو 66 درصد از قبل بیشتر شده است.

اولین مدل سابربن در سال 1935 به بازار عرضه شد

برای ماشین دو موتور هشت سیلندر بنزینی یا شش سیلندر دیزل در نظر گرفته شده است. حجم قوی ترین موتور 6/2 لیتر است و 420 اسب بخار نیرو فراوری می نماید. نیروی موتور به وسیله دنده ده سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می گردد. شورلت قیمت مدل های جدید را هنوز اعلام ننموده است. اما نسل کنونی سابربن با قیمت پایه 51 هزار و 700 دلار و تاهو با قیمت 49 هزار دلار فروخته می گردد.

با خواباندن دو ردیف جایگاه عقب بیش از چهار متر مکعب جای بار در سابربن باز می گردد

جنرال موتورز سال آینده بر روی همین شاسی چهار مدل جدید در دو زیرمجموعه دیگرش، جی ام سی و کادیلاک به بازار عرضه خواهد نمود. این شش مدل در مجموع هفتاد درصد بازار شاسی بلند های بزرگ در آمریکا را در اختیار دارند و با توجه به سود حدود سی درصد، بخش اصلی درآمد جنرال موتورز را در آمریکای شمالی تامین می نمایند.

اما رقابت در حال سخت تر شدن است. فورد به تازگی با نسل جدیدی از مدل اکسپدیشن و لینکلن نویگیتور خریداران زیادی را به خود جلب نموده و فیات-کرایسلر هم در سال 2021 با نسل جدید مدل گرند واگونیر به این رقابت خواهد پیوست.

شتاب قوی ترین مدل GLA حدود پنج ثانیه و حدبیشتر سرعتش 250 کیلومتر در ساعت است

مرسدس-بنز با رونمایی از نسل جدید مدل GLA، مجموعه مدل های کوچک خود را کامل کرد. مرسدس-بنز اولین مدل کوچک خود در کلاس A. را در سال 1997 به بازار عرضه کرد. از آن موقع تا کنون این کارخانه بیش از هفت میلیون دستگاه ماشین در این کلاس فروخته است.

بنز در حال حاضر هشت مدل کوچک دارد و یکی از هر چهار ماشینی که می فروشد از این مدل ها است. بیشتر مشتریان این بخش از محصولات بنز زنان و جوانان هستند.

پنسل جدید GLA نسبت به قبل جادارتر شده است

GLA از پیروز ترین مدل های کوچک بنز است. نسل اول این مدل پنج سال پیش به بازار عرضه شد و مرسدس-بنز می گوید حدود یک میلیون دستگاه از آن فروخته است. همچنین به گفته کارخانه آلمانی نیمی از خریداران این ماشین پیش تر مشتری کارخانه های رقیب بوده اند.

نسل جدید GLA نسبت به قبل کمی بلندتر شده تا راننده بیشتر احساس راندن یک شاسی بلند داشته باشد. در واکنش به انتقاد ها از نسل اول، جای سرنشینان هم بیشتر شده است.

ظاهر ماشین به دیگر مدل های کلاس A. شبیه است و در عین سادگی، ترکیبی از شیک بودن و اسپرت بودن را نمایش می دهد. مانند دیگر مدل های کوچک بنز، اطلاعات خودرو به وسیله دو نمایشگر دیجیتال به راننده نمایش داده می گردد که بیش از نیمی از داشبورد ماشین را پوشانده است.

اطلاعات ماشین به وسیله دو نمایشگر دیجیتال به راننده نمایش داده می گردد

از جمله امکانات ایمنی ماشین، سیستم ترمز اتوماتیک است که با پیش بینی احتمال تصادف فعال می گردد تا از آسیب جدی جلوگیری کند. این سیستم با نزدیک شدن به خط عابر پیاده، رهگذارن را رصد می نماید و به راننده هشدار می دهد. GLA از بهار آینده با دو موتور چهار سیلندر به بازار عرضه میگردد. مدل ضعیف تر 163 اسب بخار نیرو فراوری می نماید.

مدل قوی تر که با یاری AMG، بخش خودرو های تقویت شده مرسدس-بنز، ساخته شده است، موتور 306 اسب بخاری دارد و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعتش 5/1 ثانیه و حدبیشتر سرعتش 250 کیلومتر در ساعت است. مرسدس-بنز GLA با ب ام و X1 و آئودی Q3 رقابت می نماید.

GLA اولین ماشینی است که به وسیله پخش زنده در اینترنت رونمایی می گردد

مرسدس-بنز به جای برگزاری مراسم رونمایی با حضور مهمانان و خبرنگاران، ماشین جدید خود را در استودیو و به وسیله پخش زنده اینترنتی رونمایی کرد.

این اولین بار است که یک خودروساز محصول خود را از این طریق رونمایی می نماید. با افزایش هزینه حضور در نمایشگاه های خودرو، کارخانه ها از شرکت در نمایشگاه ها فاصله گرفته و محصولات خود را با روش های دیگر به خریداران معرفی می نمایند.

فراری امسال اولین مدل هیبرید خود را رونمایی کرد

در حالی که خودروسازان دنیا برای ساخت ماشین های الکتریکی رقابتی شدید را شروع نموده اند و می خواهند هر چه زودتر جای پای خود را در این بازار محکم نمایند، فراری اعلام نموده برای عرضه اولین مدل الکتریکی اش عجله ای ندارد.

خودروساز ایتالیایی قبلا گفته بود که اولین مدل الکتریکی خود را پس از سال 2022 به بازار عرضه خواهد نمود. اما لوییس کامیلری، مدیر فراری هفته گذشته خاطرنشان کرد بعید است این ماشین پیش از سال 2025 به بازار عرضه گردد.

آقای کامیلری که در محل کارخانه فراری در شهر مارانلو با خبرنگاران مصاحبه می کرد گفت: فن آوری باتری هنوز به مرحله ای که باید نرسیده است. هنوز ضعف های عمده ای در خصوص زمان شارژ و همین طور سیستم های خودران وجود دارد. ما در نهایت یک ماشین الکتریکی خواهیم ساخت، اما نه در آینده نزدیک.

مدیر فراری می گوید این شرکت ساخت یک ماشین الکتریکی را آنالیز می نماید، اما فعلا بر فراوری قوای محرکه هیبرید تمرکز خواهد نمود.

فراری ابتدای امسال میلادی، مدل SF90 استراداله، اولین مدل هیبرید خود را رونمایی کرد. این ماشین که علاوه بر موتور هشت سیلندر بنزینی، سه موتور الکتریکی دارد با 1000 اسب بخار، قوی ترین ماشین تاریخ کارخانه است.

فراری می خواهد تا سال 2022 شصت درصد از محصولاتش، قوای محرکه هیبرید داشته باشد. آقای کامیلری همچنین گفت: علاوه این شرکت سوخت های دیگر از جمله هیدروژن را هم برای محصولات آینده فراری در نظر دارد.

فراری پیش بینی می نماید تا سرانجام امسال با کسب درآمد یک میلیارد و 270 میلیون یورو (یک میلیارد و 400 میلیون دلار) رکورد فروش خود را بشکند.

دن امان مدیر بخش ماشین های خودران جنرال موتورز به نام کروز است

مدیر پیشین جنرال موتورز در مقاله ای خبرساز شرایط کنونی صنعت خودروسازی را نابسامان توصیف نموده و گفته راه چاره های تازه ای نظیر خدمات تاکسیرانی اینترنتی هیچ یاریی به حل مشکل آلودگی و ترافیک ننموده است.

دن امان، که اکنون مدیر بخش ماشین های خودران جنرال موتورز به نام کروز است، در وبلاگش نوشته که اگر حمل و نقل مدرن به شکل کنونی وجود نداشت و کسی این روش را پیشنهاد می کرد، بدون شک دیوانه خطاب می شد.

او نوشته: از سوخت های فسیلی استفاده می گردد که هوا را آلوده می نماید. در شهر ها راه بندان ایجاد می نماید تا جایی که مصرف نمایندگان را به ورطه جنون می کشاند. خطا های انسانی باعث کشته شدن 40 هزار آمریکایی در سال می گردد و حدود یک میلیون تلفات در سراسر دنیا دارد.

بیشتر مواقع ماشین ها بلااستفاده در کنار خیابان جا گرفته و فضای زندگی را تنگ نموده اند. اگر خیلی جوان یا پیر باشید یا معلول نمی توانید از ماشین بهره ببرید و اگر هم بتوانید باید سالانه 9 هزار دلار هزینه کنید.

کروز در حال آزمایش ماشین های خودران جنرال موتورز است

مدیر پیشین بزرگ ترین خودروساز آمریکا همچنین از شرکت های تاکسیرانی اینترنتی نظیر اوبر انتقاد نموده و می گوید درباره تاثیر آن ها بزرگنمایی شده است. آقای امان نامی از این شرکت ها نبرده، اما نوشته خدمات تاکسیرانی اینترنتی کمتر از یک درصد سهم حمل ونقل را در اختیار گرفته اند، اما بسیار بیشتر از این در ایجاد آلودگی و ترافیک سهم دارند و رانندگان خسته این ماشین ها خطر تصادف را بیشتر نموده است.

او همچنین از استفاده از ماشین های تک سرنشین و عدم استقبال از ماشین های الکتریکی انتقاد نموده است. آقای امان می گوید جامعه بشری باید از مفهوم کنونی ماشین عبور کند و به دنبال تعریف تازه ای باشد. او اگرچه به طور واضح درباره این تعریف حرفی نزده، اما به نظر می رسد آن چه در سر دارد ماشین های خودران الکتریکی هوشمندی است که بیش از یک مسافر را با هزینه ای کم به مقصد می رساند.

به نظر او، با خودران شدن ماشین ها، تلفات کم می گردد و با الکتریکی شدن قوای محرکه، آلودگی کاهش می یابد و با سوار کردن چند مسافر، هزینه سفر کاهش یافته و ترافیک کمتر می گردد. آقای امان می گوید این حمل و نقلی است که مناسب شهر ها و سیاره ما است.

کروز، زیرمجموعه جنرال موتورز که آقای امان مدیریتش را برعهده دارد، با این ایده در حال آزمایش ماشین های خودران است. کروز ابتدا قرار بود ماشین هایش را امسال به بازار بفرستد، اما به دلیل چالش هایی که برای درآمدزایی این روش ایجاد شده بود، این برنامه به تعویق افتاده است.

منبع: فرادید
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 34

به "نسل جدید قدیمی ترین شاسی بلند دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل جدید قدیمی ترین شاسی بلند دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید