نسخه موبایل توتال وار مدیوال 2 چیزی کم از کامپیوتر ندارد (بازی موبایل هفته)

به گزارش مجله فازنما، اگر شما از هواداران سبک استراتژی باشید، قطعاً با مجموعه توتال وار (Total War) آشنایی دارید. اولین عنوان توتال وار در سال 2000 عرضه شد. در آن موقع عناوین استراتژی زیادی وجود داشتند با اینحال توتال وار توانست پیروز عمل کند. با گذشت چندین سال همچنان مجموعه توتال وار محبوبیت زیادی در میان هواداران سبک استراتژی دارد. البته این مجموعه فراز و نشیب زیادی داشت و به همین علت تنها افرادی که به طور واقعی این عناوین را دوست داشتند، باقی ماندند.

نسخه موبایل توتال وار مدیوال 2 چیزی کم از کامپیوتر ندارد (بازی موبایل هفته)

شاید بتوان گفت که برترین بازی مجموعه توتال وار، عنوان مدیوال 2 (Total War: Medieval 2) بود. این بازی در سال 2006 برای کامپیوتر عرضه شده و به شدت پیروز عمل کرد. در ظاهر بازی مدیوال 2 مانند هر عنوان استراتژی دیگر است. اگر کمی با دقت بیشتر به این عنوان نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تمرکز بسیار زیادی روی مبارزات دارد. نمی توان به طور قطع گفت که بازی مدیوال 2 در سبک استراتژی همزمان (Real Time) یا نوبتی (Turned Base) است. به علت اینکه ترکیبی از این دو است. با این حال تمرکز زیادی روی مبارزات دارد و همین موضوع بازی را به شدت مجذوب کننده می نماید.

حال پس از 16 سال بازی توتال وار مدیوال 2 دوباره زنده شده است. شرکت سازنده تصمیم گرفته تا این بازی را دوباره برای پلتفرم موبایل و تبلت عرضه کند. در همین ابتدا تجربه این بازی را روی تبلت به شما پیشنهاد می کنیم. به علت اینکه صفحه بزرگ به شدت برای عناوین استراتژی لذت بخش است. البته این بازی رایگان نیست ولی ارزش هزینه کردن را دارد. مخصوصاً اینکه پورت اندروید و آی اواس آن بسیار خوب بوده و مانند بعضی عناوین دیگر آزار دهنده نیست.

بازگشت توتال وار مدیوال 2

بازی توتال وار: مدیوال 2 دارای بخش داستانی اصلی و قسمت آموزشی است. همینطور اینکه موارد بسیار زیاد دیگر مثل مبارزات دلخواه، تاریخی و مبارزات دیگری وجود دارند تا شما از هرگز از بازی خسته نشوید. از لحاظ بصری بازی پیشرفت بسیار زیادی نسبت به قبل داشته است. مخصوصاً اینکه در حال حاضر کیفیت صفحه نمایش دستگاه های همراه بسیار خوب شده و به همین علت این بهبود جلوه های بصری به چشم می آید.

از نکات مهم بهبود یافته رابط کاربری بازی است. به این معنا که این رابط کاربری برای دستگاه های لمسی بهینه شده و کاملاً سازگار است. همین موارد باعث شده تا تجربه دوباره بازی مدیوال 2 به شدت لذت بخش گردد. به طور کلی استفاده از رابط کاربری لمسی تجربه نوی را از عناوین مختلف برای کاربر رقم خواهد زد.

در حال حاضر از لحاظ گرافیکی این بازی کمی محدود است. به علت اینکه هنوز قابلیت تغییر رزولوشن یا نرخ فریم وجود ندارد. با اینحال قابلیت حفظ باتری (Battery Saving) وجود دارد که در شرایط خاص به شما یاری خواهد نمود. البته در به روزرسانی های آینده قرار است موارد بیشتری به بخش تنظیمات اضافه گردد.

یکی از نکات قابل توجه بازی مدیوال 2 کیفیت موسیقی این بازی است. به حدی که واقعاً یکی از برترین موسیقی عناوین موبایل را دارد. این موضوع در بازی های سبک استراتژی اهمیت بیشتری دارد به علت اینکه فرایند بازی نسبت به سبک های دیگر کندتر است. موسیقی خوب مانع از حوصله سربر شدن بازی خواهد شد.

در این مدت ما شاهد حضور عناوین کلاسیک زیادی روی پلتفرم موبایل بودیم. توتال وار مدیوال 2 نیز یکی از برترین ها در این زمینه است. در اصل گیمینگ روی دستگاه های همراه در حال پیشرفت است و با وجود دستگاه هایی مثل استیم دک (Steam Deck) همچنان موبایل محبوبیت بیشتری دارد. علت آن هم معین است برای خرید استیم دک شما باید یک گیمر باشید. این درحال است که همه افراد به یک موبایل احتیاج دارند. پس به راحتی می توان گفت که موبایل بزرگ ترین پلتفرم گیمینگ است.

در حال حاضر بازی توتال وار مدیوال 2 پولی است و 15 دلار قیمت دارد. همینطور اینکه به زودی یک بسته الحاقی نیز برای این بازی عرضه خواهد شد. این بسته الحاقی هم رایگان نخواهد بود. شاید بتوان گفت که پولی بودن این بازی باعث گردد تا محبوبیت کمتری پیدا کند. این حرف تا حدی درست است البته با توجه به اینکه عناوین رایگان نیز پرداخت درون برنامه ای دارند، عناوین پولی نیز ارزش خرید دارند.

اگر شما از هواداران سبک استراتژی هستید، قطعاً بازی توتال وار مدیوال 2 را تجربه کنید. از دیدگاه بعضی از سایت ها مدیوال 2 برترین بازی استراتژی پلتفرم همراه است. اگر هم در گذشته این بازی را تجربه نموده اید، بد نیست دوباره به آن نگاهی بیاندازید. رابط کاربری نو و سازگار با لمس به طور کلی تجربه متفاوتی را به شما ارائه خواهد داد.

نام لاتین بازی: Total War: Medieval 2

تهیه کننده: Feral Interactive

سازنده: Creative Assembly

سال انتشار: 2022

پلتفرم ها: اندروید / آی اواس / کامپیوتر

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1497

به "نسخه موبایل توتال وار مدیوال 2 چیزی کم از کامپیوتر ندارد (بازی موبایل هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه موبایل توتال وار مدیوال 2 چیزی کم از کامپیوتر ندارد (بازی موبایل هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید