مشخصات دنا توربو با موتور EFP؛ نگاهی به سری نو پیشرانه های ایران خودرو
به گزارش مجله فازنما، دنا پلاس توربو محصول تازه ایران خودرو است که از لحاظ مشخصات فنی ارتقا یافته و از موتور EFP استفاده می نماید.
ایران خودرو به تازگی از مشخصات دنا پلاس توربو تازه رونمایی نموده است. این خودرو با ظاهر شکیل و امروزی، با قدرت و امکانات متنوعی روانه بازار می گردد. اما مهم ترین مشخصه آن، تجهیز به سری تازه پیشرانه های EFP است.
پیشرانه EFP در حقیقت همان موتور TC7 بهبودیافته (TC7 پلاس) است که به نوبه خود، نسخه ارتقایافته پیشرانه EF7 به شمار میرود. سری تازه EFP در محصولات تازه ایران خودرو مثل خانواده دنا پلاس و همین طور شاسی بلند ریرا به کار می رود.
موتور EFP یا همان TC7 پلاس از لحاظ فنی تفاوت های بسیاری با TC7 فعلی دارد. این تفاوت ها را می توان در بهبود میل لنگ، میل بادامک، سیستم خنک کننده، شاتون، سرسیلندر، منیفولد هوای ورودی، سیستم EMS، یاتاقان ها، پیستون، منیفولد دود خروجی، توربوشارژ و ... خلاصه کرد.
پیشرانه 6501 ایپکای ایران خودرو می تواند 161 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. این نیرو به وسیله گیربکس 6 سرعته دستی یا گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو وارد می گردد. از دیگر مشخصات دنا پلاس توربو تازه می توان به رعایت استاندارد آلایندگی یورو 5 و مصرف سوخت 8.6 لیتری در ازای پیمودن 100 کیلومتر اشاره نمود.
دنا پلاس توربو تازه با 4559 میلی متر طول، 1933 میلی متر عرض و 1460 میلی متر ارتفاع ساخته شده و فاصله بین محورهای آن به حدود 6.2 متر می رسد. بنابراین کابین فضای جاداری را در اختیار سرنشینان قرار می دهد.
این ماشین دارای امکانات مشترک با مدل قبلی و همین طور تجهیزات بیشتری است. از جمله این امکانات مشترک می توان به چهار کیسه هوا، چراغ های دیلایت، ترمز دیسکی جلو و عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، رینگ های 16 اینچی، نمایشگر لمسی، سنسور پارک عقب، صندلی های برقی جلو، تریم داخلی پارچه ای، آینه بغل های تاشوی برقی و .... اشاره نمود.
مشخصات دنا پلاس توربو تازه در بخش ایمنی و رفاهی به موارد دیگری همانند سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور، سنسور باران، سیستم سنجش باد تایرها، استارت دکمه ای، پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی تعمیم یافته است.
منبع: دیجیاتو
منبع: فرادید