سیتروئن Oli ، خودرو مفهومی برقی با لوگوی نو سیتروئن (طراحی لوگو)

به گزارش مجله فازنما، سیتروئن Oli در شرایطی معرفی گردید که این برند فرانسوی یک ری برندینگ بسیار بزرگ را تجربه می نماید. Oli در حقیقت نخستین خودروی سیتروئن با نام و نشان تازه اما اصیل این خودروساز فرانسوی است.

سیتروئن Oli ، خودرو مفهومی برقی با لوگوی نو سیتروئن (طراحی لوگو)

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

خبرنگاران - محمد فتح اللهی - سیتروئن به طور رسمی لوگوی خود را تغییر داد. این بدان معناست که از این پس خودروهای سیتروئن را با نام و نشان تازهی خواهیم دید.

اما اگر عمیق تر به لوگوی تازه این شرکت نگاه کنیم، تعیین می گردد که این نشان در واقع یک بازگشت بزرگ و ریشته Citroen محسوب می گردد.

نشانی که امروز آن را لوگوی سیتروئن می نامیم، نشانی بود که در سال 1919 به وسیله Andre Citroen انتخاب شد. در سالهای اخیر بسیاری از برندها لوگو و برند خود را آپدیت کردند و سیتروئن هم به این قطار پیوست.

لوگوی تازه سیتروئن یادآور تمامی افتخارات این برند فرانسوی در طول 103 سال گذشته است. سیتروئن در زمان معرفی لوگوی تازه خود اظهار داشت که این نشان برای نخستین بار بر روی یک خودرو مفهومی مشاهده خواهد شد.

رنگ Monte Carlo Blue که رنگ خودروهای آیکون ای چون 2CV یا DS بود، به عنوان یک هویت تازه در لوگوی سیتروئن شناخته خواهد شد. سیتروئن اظهار داشت که خریداران در سالهای آینده این رنگ را نیز می توانند برای خودروهای مورد علاقه خود انتخاب نمایند.

اما رنگ قرمزی که در لوگوی سیتروئن وجود دارد، Infra-Red نامگذاری شد. این رنگ قرار است هویت سیتروئن را علاوه بر خودروها، در نشریات چاپی، دیجیتالی و سایت ها به نمایش خواهد گذاشت.

به غیر از نشان تازه سیتروئن، شعار این خودروساز که در گروه استلانتیس حضور دارد هم تغییر کرد. از این پس خودروهای این برند فرانسوی با شعار Nothing Moves Us Like Citroen شناخته خواهند شد.

سیتروئن Oli نخستین خودرو مفهومی با لوگوی تازه

سیتروئن Oli

مهمترین نکته ای که درباره Oli جلب توجه می نماید، طراحی ظاهری آن است. Oli گویا نمایانگر نسل آینده سیتروئن Ami است که با شیشه های مشکی در برابر ما خودنمایی می نماید.

شیشه های دودی Oli علاوه بر زیبایی، کارایی مهمی نیز دارند. سیتروئن باور دارد که رنگ این شیشه ها موجب خواهد شد تا احتیاج سرنشینان به سیستم تهویه تا 17 درصد کاهش پیدا کند.

سیتروئن Oli

بسیاری از مواد و متریال مصرفی سیتروئن در این خودرو، بازیافتی هستند. این خودروساز فرانسوی در زمان معرفی Oli اظهار داشت که بخش های زیادی از این خودرو مفهومی یا طبیعی هستند یا به صورت 3D چاپ شدند.

چاپ سه بعدی قطعات این خودرو باعث شد تا Oli هم خودرو دوست دار محیط زیست باشد و هم این خودرو مفهومی در نتیجه سر هم شدن قطعات کمتری به نمایش درآید.

سیتروئن Oli

علاوه بر این موارد، سیتروئن در این خودرو مفهومی کابل های برق، اسپیکرها و عایق های صوتی را حذف کرد تا در نتیجه این کار 7 کیلوگرم از وزن هر درب خودرو کم گردد.

Oli به جای اسپیکرهای معمول در بسیاری از خودروها، از بلندگوهای بلوتوث استفاده می نماید. این اسپیکرها به تلفن همراه سرنشینان وصل می شوند و صدایی فوق العاده در کابین این خودرو منتشر می نمایند.

سیتروئن Oli

سیتروئن باور دارد در نتیجه این کار، Oli در حدود 250 کیلوگرم سبک شد. به غیر از این موارد درب موتور، سقف و درب صندوق عقب Oli از پنل های فایبرگلاس ای فراوری شدند که در لا به لای آنها 6 کیلوگرم مقوا به صورت متراکم قرار گرفتند.

تعیینات فنی سیتروئن Oli

سیتروئن Oli

این خودرو مفهومی سیتروئن به طور کلی 1000 کیلوگرم وزن دارد. سیتروئن اظهار داشت که Oli با بهره گیری از باتری های 40 کیلووات ساعتی قادر است تا شعاع 400 کیلومتری به حرکت خود ادامه دهد.

سیتروئن Oli بعلاوه می تواند در مدت زمان 23 دقیقه باتری های خود را از 20 تا 80 درصد شارژ کند. Citroen اظهار داشت که حداکثر سرعت این خودرو نیز 110 کیلومتر در ساعت است.

فراری SP51 شاهکاری منحصر به فرد بر پایه 812 GTS / تعیینات فنی

ب ام و آلپینا B7 دیگر فراوری نخواهد شد / خداحافظی با سدان لوکس ALPINA

ب ام و XM نخستین خودرو پلاگین هیبرید با برند اختصاصی M / تعیینات فنی

لامبورگینی اونتادور به آخر خط رسید / جانشین اونتادور چه زمانی معرفی می گردد؟

منبع: بیت ران
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1548

به "سیتروئن Oli ، خودرو مفهومی برقی با لوگوی نو سیتروئن (طراحی لوگو)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیتروئن Oli ، خودرو مفهومی برقی با لوگوی نو سیتروئن (طراحی لوگو)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید