سفر عبدالله به چین در راس هیئتی 11 نفره

به گزارش مجله فازنما، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در راس 11 وزیر این کشور به منظور شرکت در نشست سازمان همکاری های شانگهای به چین سفر می نماید.

سفر عبدالله به چین در راس هیئتی 11 نفره

از سفر با تور بهار 99 سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملى افغانستان در راس یک هیئت بلندپایه دولتی راهی چین می گردد.

دفتر مطبوعاتى ریاست اجرایی افغانستان امروز با انتشار بیانیه ای گفت: رئیس اجرایی افغانستان قرار است در نشست سالانه سازمان همکارى هاى شانگهاى شرکت کند.

بر اساس این بیانیه، نشست سالانه سازمان همکاری های شانگهای فردا شروع می گردد.

صلاح الدین ربانى وزیر امور خارجه، اکلیل حکیمى وزیر دارایی، وزیر تجارت، وزیر توسعه روستایی، وزیر معادن و سایر مقامات بلندرتبه، عبدالله عبدالله را همراهى می نمایند.

همچنین هیئت بلندپایه مقامات افغانستان علاوه بر شرکت در این کنفرانس، ملاقات هاى جداگانه ای با مقامات ارشد چین و سایر کشورها خواهد داشت.

قابل ذکر است که سازمان همکارى هاى شانگهاى در سال 2 11 میلادى به طور رسمى گشایش یافت.

کشورهایی مانند روسیه، چین، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و قرقیزستان دارای عضویت کامل در این سازمان می باشند و کشورهایی مانند هند، ایران، پاکستان، مغولستان، ترکمنستان و افغانستان به شکل ناظر در این نشست شرکت می نمایند.

همچنین لی یوان جائو معاون رئیس جمهور چین چندی پیش، در سفر به کابل با اشرف غنی رئیس جمهور و دیگر رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان ملاقات کرد.

وی در ملاقات با اشرف غنی و دیگر مقام های عالی رتبه افغانستان، سه توافقنامه در بخش های مختلف مالی و امنیتی را به امضا رساند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 68

به "سفر عبدالله به چین در راس هیئتی 11 نفره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر عبدالله به چین در راس هیئتی 11 نفره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید