خبرنگاران اعتبار لازم برای بازسازی مناطق زلزله زده سی سخت در مجلس صورت می پذیرد

به گزارش مجله فازنما، تهران - خبرنگاران - عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود گفت: مقرر شد در کنار اینکه تامین اعتبارات لازم در مجلس با موضوع نماینده بویراحمد و دنا صورت پذیرد، مسئولان اجرایی مناطق زلزله زده سی سخت نیز با اعتبارات ملی و استانی موجود کار بازسازی را شروع نمایند.

خبرنگاران اعتبار لازم برای بازسازی مناطق زلزله زده سی سخت در مجلس صورت می پذیرد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش روز آدینه خبرنگاران، علی خضریان در مورد سفر یک روزه جمعی از نمایندگان به مناطق زلزله زده سی سخت در شهرستان دنا گفت: روز گذشته(پنجشنبه) به همراه علی نیکزاد نایب رییس مجلس، احمد نادری نماینده تهران سفری به استان کهگیلویه و بویراحمد جهت بازدید از مناطق زلزله زده سی سخت برای آنالیز مسائل این منطقه و همچنین نظارت میدانی بر فرایند امداد رسانی به مردم عزیز این شهرستان به دعوت مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد و دنا انجام شد.

وی اضافه کرد: پس از بازدید از مناطق مختلف این شهرستان و گفت وگو با مردم زلزله زده و جهادگرانی که جهت یاری در منطقه حاضر شده بودند، جلسه ای با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، استانی و ملی در فرمانداری سی سخت جهت برطرف هرچه سریعتر مسائل مردم این منطقه برگزار گردید.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود درباره مصوبات این جلسه بیان نمود: مقرر شد در کنار اینکه تامین اعتبارات لازم در مجلس با موضوع نماینده بویراحمد و دنا صورت پذیرد، مسئولان اجرایی نیز با اعتبارات ملی و استانی موجود کار بازسازی را شروع نمایند.

خضریان گفت: به همین دلیل رییس سازمان نوسازی مدارس کشور متعهد شد همه مدارسی که احتیاج به تعمیر و یا احداث مجدد دارند را با بودجه آن سازمان تعمیر و احداث کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طرح انتقال آب از منطقه کوه گل سی سخت به روستاهای تحت پوشش کریک و دارشاهی نیز توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان و یاری استانداری اجرا و همه تجهیزات و لوله آلات توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تامین می گردد.

خضریان گفت: مصوب شد تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات 20 میلیونی به خسارت دیدگان توسط بنیاد مسکن استان صورت پذیرد. همچنین پیگیری ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده توسط مدیرعامل بنیاد مسکن استان صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: مقرر شد تامین اعتبار 30 میلیاردی توسط مدیرعامل بازآفرینی شهری و معاون وزیر راه و شهرسازی جهت عملیات بهسازی روستای تاریخی کریک صورت پذیرد و طرح تفصیلی شهر سی سخت با قید فوریت و خارج از نوبت در استانداری مصوب گردد، همچنین صدور پروانه ساخت بر اساس طرح تفصیلی به صورت رایگان و به سهولت توسط شهرداری انجام پذیرد.

خضریان گفت: همچنین مقرر شد استانداری تهیه و توزیع سیمان را پیگیری کند تا عملیات بازسازی تسریع گردد.

به گزارش خبرنگاران، زمین لرزه ای به بزرگی5.6 دهم ریشتر، ساعت 22 و 5 دقیقه و 34 ثانیه، 29 بهمن ماه شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

زمین لرزه سی سخت خسارت جانی نداشت اما 63 نفر مصدوم شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 901

به "خبرنگاران اعتبار لازم برای بازسازی مناطق زلزله زده سی سخت در مجلس صورت می پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعتبار لازم برای بازسازی مناطق زلزله زده سی سخت در مجلس صورت می پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید