جنگنده سوخو-34 روسیه با قابلیت شناسایی اهداف نامرئی

به گزارش مجله فازنما، فراوری انبوه جدیدترین مدل جنگنده بمب افکن سوخو-34 در سال 2020 در روسیه شروع می گردد که مجهز به دستگاه کشف منحصربه فرد اهداف بوده و قادر است حتی تلفن های همراه را در فاصله صدها کیلومتری تشخیص دهد.

جنگنده سوخو-34 روسیه با قابلیت شناسایی اهداف نامرئی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، نوشته است: نیروهای هوا-فضای روسیه در امسال یک سوپر مدافع دریافت می نمایند. در سال 2020، فراوری انبوه مدل مدرنیزه شده جنگنده بمب افکن سوخو-34 (که طبق استانداردهای ناتو Fullback - مدافع نامیده می گردد) شروع خواهد شد.

این جنگنده به امکانات جدید مجهز می گردد . این هواپیما به مهمات مدرن، تجهیزات پیشرفته جنگ الکترونیکی و دستگاه کشف منحصربه فرد اهداف مجهز خواهد شد. این جنگنده با داشتن سیستم هوشمند پیشرفته خود می تواند اشعه رادار، ارتباطات رادیویی و حتی تلفن های همراه را در فاصله صدها کیلومتری تشخیص دهد.

مدرن کردن سوخو-34 براساس تجارب بدست آمده در جریان عملیات نظامی در سوریه انجام شده است.

این مدل هواپیمای روسی به طور فعال در این عملیات در سوریه شرکت نموده و توانمندی خود را بعنوان یک جنگنده قابل اطمینان و کارآمد به اثبات رساند. به گفته کارشناسان ، سوخو-34 در دنیا بی نظیر است و هیچ هواپیمایی ویژگی های منحصر به فرد آن را ندارد.

نیروهای هوا-فضای روسیه قصد دارند حداقل 150 الی 200 فروند از مدل مدرنیزه شده این نوع جنگنده بمب افکن را مورد استفاده قرار دهند.

از جمله اصلی ترین وظایف رزمی سوخو-34 نابودی اهداف زمینی است، برد عمل نظامی این جنگنده تا فاصله 1100 کیلومتری بوده و میزان ذخیره بمب آن تا 12 تن می باشد. دارای 12 دریچه پرتاب سلاح بوده و در عملیات نظامی در روسیه در نابود کردن مواضع تروریست ها نقش زیادی داشته است. در حال حاضر بیش از 100 فروند از این جنگنده در نیروهای هوا-فضای روسیه در حال خدمت هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 134

به "جنگنده سوخو-34 روسیه با قابلیت شناسایی اهداف نامرئی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگنده سوخو-34 روسیه با قابلیت شناسایی اهداف نامرئی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید