تفاوت پیامک تبلیغاتی و پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی

به گزارش مجله فازنما، پوش نوتیفیکیشن پیغامی شبیه به پیغام کوتاه (SMS) است؛ با این تفاوت که می تواند در بسیاری از ابزارها از قبیل مرورگر وب، اپلیکیشن یا سیستم عامل ارسال گردد و نیازی به داشتن اطلاعات تماس مشتری برای ارسال پیغام نیست.

تفاوت پیامک تبلیغاتی و پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران،پوش نوتیفیکیشن پیغامی شبیه به پیغام کوتاه (SMS) است؛ با این تفاوت که می تواند در بسیاری از ابزارها از قبیل مرورگر وب، اپلیکیشن یا سیستم عامل ارسال گردد و نیازی به داشتن اطلاعات تماس مشتری برای ارسال پیغام نیست . سرویس پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی امکانی است که می توان علاوه بر استفاده از ظرفیت های کاربران وب سایت خود، از کاربران سراسر وب بهره ببرید و پیغام خود را به دست آن ها برسانید.

در مطلب پیش رو با علیرضا سهرابی زاده، سرپرست دیجیتال مارکتینگ یکتانت همراه می شویم تا ببینیم تفاوت پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی با پیغامک در چیست؟

تفاوت شیوه دریافت پیغامک و پوش نوتیفیکیشن

در پوش نوتیفیکیشن، خود کاربر با علاقه شخصی خود قبول نموده است که این پیغام را دریافت کند. در شیوه پیغامکی، ممکن است کاربرخود شماره تماسش را به آن مجموعه داده باشد؛ اما در اغلب موارد به این صورت عمل می گردد که به صورت تصادفی، تبلیغات پیغامکی به یک سری از شماره ها ارسال می گردد. مطمئنا این که شما نمی خواستید پیغامک تبلیغاتی برایتان ارسال گردد؛ می تواند ویژگی آزاردهنده این روش باشد.

به گفته سهرابی زاده : در روش پوش نوتیفیکیشن زمانی که شخصی اینترنت خود را در نسخه دسکتاپ یا گوشی همراهش فعال کند؛ نوتیف به سرعت روی مرورگر یا گوشی او نمایش داده می گردد و می تواند اعلان را باز نموده و متن اصلی آن را مطالعه کند. اما در شیوه پیغامک تبلیغاتی در بیشتر موارد، کاربر باید پیغامک مورد نظر را باز کند تا بتواند وارد صندوق پیغام خود شده و اگر آن پیغامک حاوی لینک باشد، روی آن کلیک نموده و وارد صفحه مورد نظر گردد. در صورتی که در پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی، زمانی که کاربر روی نوتیفیکیشن مورد نظر کلیک می نماید؛ به سرعت وارد صفحه لندینگی که ارسال نماینده مدنظر داشته است، می گردد.

تفاوت نمایش پیغامک و پوش نوتیفیکیشن

وقتی پوش نوتیفیکیشن ارسال می گردد، می تواند به غیر از متن و تیتر، دارای آیکون یا عکس نیز باشد. در دسکتاپ و ویندوز، هم متن و تیتر و هم آیکون و عکس، با هم نمایش داده می شوند؛ در نسخه موبایلی، در درجه اول، تیتر و آیکون دیده می گردد و پس از کلیک روی اعلان مورد نظر، متن و عکس نیز قابل رویت خواهد بود. سهرابی زاده در این خصوص می گوید: وجود آیکون و عکس در پوش نوتیفیکیشن، در مقابل شیوه پیغامکی که فقط شامل متن است؛ می تواند بازدهی بیشتری داشته باشد و نرخ کلیک را بالاتر ببرد. همچنین اگر کاربر پس از کلیک بر روی پوش نوتیفیکیشن به لندینگ درستی راهنمایی گردد، نرخ تبدیل (کانورژن) به شدت افزایش پیدا می نماید.

تعداد کاراکترهای پیغامک و پوش نوتیفیکیشن

کاربران برای استفاده از سرویس پیغامک تبلیغاتی عموما از پیغامک یک صفحه ای استفاده می نمایند که نهایتا 70 کاراکتر در آن جای می گیرد؛ اگر بخواهند دو صفحه ارسال نمایند، طبیعتا باید مبلغ دو برابری پرداخت نمایند.

سهرابی زاده درباره پوش نوتیفیکیشن این گونه می گوید: پوش نوتیفیکیشن بخش های مختلفی دارد که شامل یک آیکون، یک عکس عظیم تر، تیتر و متن است. در یکتانت، تیتر می تواند 35 کاراکتر باشد و شما می توانید خیلی کوتاه ولی موجز مقصود خود را شرح دهید. متن اعلان نیز می تواند تا 150 کاراکتر را دربرگیرد. در قسمت متن می توانید شرح بیشتری درباره موضوع موردنظر خود بدهید.

با تمام شرحاتی که گفته شد؛ تجربه ثابت نموده که تیتر، مهم ترین عامل جذب مخاطب همه محتواها است و کاربر بیشتر از همه به تیتر پوش نوتیفیکیشن توجه می نماید.

رجحان پوش نوتیفیکیشن نسبت به پیغامک

رجحان عمده پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی نسبت به پیغامک، قیمت آن است. هزینه پوش نوتیفیکیشن نسبت به پیغامک به مراتب کمتر و به صرفه تر است. سهرابی زاده می گوید: پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی نسبت به پیغامک تبلیغاتی هزینه خیلی کمتری دارد و با توجه به داشتن عکس و آیکون و بیشتر بودن نرخ باز شدن نوتیف نسبت به پیغامک، شما را به هدف موردنظرتان نزدیک تر می نماید.

نرخ جذب کاربر و تعامل کاربر در پوش نوتیفیکیشن خیلی بیشتر از پیغامک تبلیغاتی است. از این رو کسب وکارهای زیادی برای افزایش فروش، نصب اپلیکیشن، اطلاع رسانی رویدادها یا تخفیفات مختلف، دسترسی راحت و کم هزینه به میلیون ها کاربر و ... از پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی استفاده می نمایند.

نتیجه گیری

پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی، تکنولوژی جدیدی است که مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به اینکه جدیدا بسیار مرسوم شده است؛ کوشش می نماید تا مسائل و معایب شیوه هایی مانند ایمیل و پیغامک را رفع کند.

اگر شما سازمانی شناخته شده هستید که کمپین تبلیغاتی برای خود در نظر دارید؛ پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی یکتانت می تواند بهترین انتخاب شما باشد. به این دلیل کهبا توجه به استفاده از عکس و آیکون در محتوای پیغام، می توانید تا حد زیادی اطمینان حاصل کنید که کاربران کلیک می نمایند و به صفحه لندینگ مورد نظر شما وارد می شوند. امیدواریم با استفاده مناسب از پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی با هزینه مقرون به صرفه به هزاران کاربر در سراسر وب دسترسی پیدا کنید و پیغام خود را به آن ها برسانید.

امیدواریم به پاسخ سوال پوش نوتیفیکیشن چیست و تفاوت آن با پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی و پیغامک رسیده باشید. علاوه بر این ها ابزارهای مختلفی برای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد و می توانید با استفاده از آن ها حرفه ای تر در فضای آنلاین فعالیت کنید.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 397

به "تفاوت پیامک تبلیغاتی و پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت پیامک تبلیغاتی و پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید