تعدیل قیمت مسکن ملی تهران به متری 3.7 میلیون تومان

به گزارش مجله فازنما، معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: با توجه به ضرایب اعمال شده به قیمت پایه واحدهای اقدام ملی مسکن که سه ماهه دوم سال گذشته اعلام شد در حال حاضر قیمت هر متر مسکن ملی به 3 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است.

تعدیل قیمت مسکن ملی تهران به متری 3.7 میلیون تومان

یاسر لک توضیح داد: در آینده نیز ممکن است تعدیل ها کاهشی یا افزایشی باشد؛ اما فعلاً با ملاک قرار دادن قیمت پایه ساخت هر مترمربع زیربنای مسکن ملی در تهران که در تابستان گذشته 2 میلیون و 719 هزار تومان بود، قیمت جدید به 3 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است.

او با اشاره به اینکه بعضاً گفته می گردد در حال حاضر قیمت مسکن ملی به 4 میلیون و 900 هزار تومان رسیده، اظهار کرد: احتمالاً این مطلب بر این اساس عنوان می گردد که حدس می زنند قیمت مسکن ملی از سه ماهه دوم سال گذشته که ضرایب افزایش طبق اعلام سازمان برنامه بودجه معین شد تا سه ماهه دوم امسال شامل چهار ضریب افزایشی گردد و به نرخ 4 میلیون و 900 هزار تومان برسد اما هم اکنون به این رقم نرسیده ایم.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تأکید کرد: فهرست بهای سال 1400 نسبت به فهرست بهای 1399 در چند بخش شامل ابنیه، تأسیسات، لوله و دیگر مصالح محاسبه می گردد که ممکن است حدود 79 درصد افزایش یافته باشد. قراردادهایی که سال گذشته منعقد شده بر پایه مبلغ 2 میلیون و 719 هزار تومان در هر مترمربع است. اما اگر امسال قرارداد منعقد گردد بر اساس متری 4 میلیون و 900 هزار تومان خواهد بود.

لک درباره زمان اتمام واحدهای اقدام ملی مسکن گفت: ان شاءالله پروژه ها 18 ماه پس از زمان شروع به اتمام خواهد رسید. مگر اینکه اتفاق عجیب وغریبی بیفتد. عدم واریز آورده می تواند طرح ها را دچار مشکل کند. اما حداقل این است که با همین تعدادی که پول ریختند کارها را ادامه می دهم. مثلاً در یک پروژه 250 واحدی به پیمانکار می گوییم 100 واحد که متقاضیان آنها پول واریز نموده اند را بساز و 150 واحد را فعلاً دست نگه دار.

تا حد امکان با متقاضیانی که واریز وجه نداشته اند مدارا می کنیم

لک با بیان اینکه طبق دستورالعمل، اجازه حذف متقاضیان بدحساب را داریم اضافه نمود: فعلاً وزیر راه و شهرسازی دستور داده اند که با مردم مدارا کنیم و تا جایی که می گردد مهلت بدهیم تا آورده اولیه را واریز نمایند. سال گذشته هم کسانی را حذف کردیم که یک سال از زمان ثبت نام آنها گذشته بود اما اقدامی برای واریز وجه انجام نداده بودند. نظر وزیر این است که با وام بانکی پروژه ها را جلو ببریم و اگر واقعاً مجبور شدیم اقدام به حذف افراد کنیم.

تا به امروز 46 هزار و 998 واحد اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید اطراف تهران شامل هشتگرد، پردیس، پرند و ایوانکی به مرحله اجرا رسیده که عمدتاً به شکل مشارکتی و تفاهم نامه با دستگاه های دولتی پیش می رود. در دیگر شهرها نیز 4500 واحد در مرحله ساخت واقع شده است که در اسلامشهر 800 واحد، در پاکدشت 640 واحد، رباط کریم 750 واحد، شهریار 500 واحد، قرچک 400 واحد و نصیرشهر 1200 واحد شروع شده است. شهرهای آبسرد، کیلان و فیروزکوه نیز به دلیل تقاضای پایین از پروژه اقدام ملی مسکن کنار گذاشته شدند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1087

به "تعدیل قیمت مسکن ملی تهران به متری 3.7 میلیون تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعدیل قیمت مسکن ملی تهران به متری 3.7 میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید