ترکیه با طرح مجلس اروپا در خصوص سوریه مخالفت کرد

به گزارش مجله فازنما، خبرگزاری خبرنگاران- مجلس اروپا در لایحه ای که به مناسبت دهمین سال بروز بحران سوریه منتشر و در مجمع عمومی نیز به تصویب رسید از ترکیه خواست نیرو های خود را از سوریه خارج کند.

ترکیه با طرح مجلس اروپا در خصوص سوریه مخالفت کرد

با ما سفر کنید و با سفر اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به طرح مجلس اروپا در خصوص سوریه اعلام نمود که این طرح را رد می کنیم.

وزارت امور خارجه ترکیه با صدور اطلاعیه ای در واکنش به طرح مجلس اروپا که به مناسبت دهمین سالگرد بروز بحران در سوریه منتشر شد و در مجمع عمومی این مجلس به تصویب رسید اعلام نمود: ادعا های بی اساس در این طرح علیه ترکیه ای که به دلیل بروز بحران در سوریه آغوش خود را بر روی میلیون ها نفر از مردم این کشور باز نموده و به واسطه وجود اختلافات میان طرف های درگیر به تنهایی زیر بار مسئولیت بزرگی قرار گرفته است را به شدت رد می کنیم.

وزارت امور خارجه ترکیه این طرح را به عنوان سندی مستند دال بر پیش داوری های مجلس اروپا علیه ترکیه و عدم صداقت این مجلس دانسته و می افزاید: ترکیه با استناد به ماده 51 سازمان ملل که مربوط می گردد به شروط دفاع مشروع از خود، در شمال سوریه و طول خط مرزی خود با این کشور علیه سازمان های تروریستی که مردم دو کشور را مورد تهدید قرار داده اند مبارزه می نماید و نهایت سعی را برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مردم غیرنظامی، خواه در هنگام عملیات و خواه پس از آن دارد.

در این اطلاعیه با اشاره به اینکه ترکیه مردم منطقه را از ظلم داعش و پ ک ک / و ای پی جی نجات داده و در سایۀ همین اقدامات تا به امروز بیش 420 هزار مهاجر سوری به کشور خود بازگشته اند آمده است: چرا در طرح مجلس اروپا به فعالیت های پ ک ک / و ای پی جی برای تغییر ساختار جمعیتی در منطقه و یا اینکه چرا اعضاء دستگیر شده داعش آزاد شد اند هیچ اشاره ای نشده است؟

وزارت امور خارجۀ ترکیه در خاتمه از مجلس اروپا دعوت کرد تا بجای تهیه و ارائۀ طرح های بی ربط و غیر منسجم، سعی کند کوشش های ترکیه در سوریه را که در عین حال از مرز های ناتو و اروپا نیز محافظت می نماید درک کند و برای پیدا کردن راه حلی سیاسی برای اختلافات در سوریه یاری کند.

مجلس اروپا در لایحه ای که به مناسبت دهمین سال بروز بحران سوریه منتشر و در مجمع عمومی نیز به تصویب رسید از ترکیه خواست نیرو های خود را از سوریه خارج کند.

در این مصوبه ترکیه ضمن اینکه به عنوان یکی از متفقین نیرو های گروه به اصطلاح دمکراتیک در مبارزه با داعش خوانده شده، از حضور نیرو های این کشور در شمال سوریه به عنوان اشغال یاد شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 980

به "ترکیه با طرح مجلس اروپا در خصوص سوریه مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه با طرح مجلس اروپا در خصوص سوریه مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید