بازتاب رویداد اردبیل 2023 فراتر از کشورهای عضو اکو است

به گزارش مجله فازنما، ایسنا/ براساس سخنان رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، بازتاب رویداد اردبیل 2023 فراتر از کشورهای عضو اکو است.

بازتاب رویداد اردبیل 2023 فراتر از کشورهای عضو اکو است

حرمت الله رفیعی در جمع خبرنگاران درباره برگزاری رویداد اردبیل 2023 اعلام کرد: مطمئناً در شرایطی که احتیاج به محرک هایی برای رونق گردشگری داریم، هر اتفاقی که در ابعاد بین المللی رسانه ای گردد، مفید است.

وی انتخاب اردبیل به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو را مهم دانست و اضافه کرد: حضور سفیر چین و چند کشور اروپایی رنگ و بوی این رویداد را نسبت به ساری 2022 متفاوت تر کرد و دایره روابط را فراتر از کشورهای عضو اکو برد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی با اشاره به اهمیت گردهمایی مسئولان کشورها به منظور استفاده از قابلیت های یکدیگر ادامه داد: بستن پکیج های مشترک می تواند به رونق گردشگری و افزایش تعداد گردشگران تمامی کشورهای ذی نفع یاری کند.

وی رویداد 2023 را فرصتی مهم برای معرفی جاذبه ها و ظرفیت های کمتر شناخته شده اردبیل مطرح کرد و گفت: علی رغم جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی اردبیل اما شناخت نسبتا کمی از این ظرفیت ها چه در داخل و چه خارج از کشور وجود دارد.

رفیعی ادامه داد: این رویداد موجب شناخت خوبی نسبت به جایگاه گردشگری اردبیل شد و پیش بینی می گردد به مرور تعداد گردشگران ورودی آن جهش مثبتی داشته باشد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی با اشاره به اینکه نباید این فرصت به راحتی فراموش گردد، اضافه کرد: دولت تمام قد پای رویداد 2023 ایستاد و بخش خصوصی باید ادامه دهنده مسیری باشد که دولت شروع نموده است.

وی به حضور مهندس ضرغامی در تمامی برنامه های این رویداد اشاره نمود و گفت: حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی محدود به مراسم افتتاحیه نبود بلکه از تمامی زیرساختهای گردشگری و جاذبه ها بازدید کرد و دستورات مهمی را در راستای مرتفع شدن مسائل و چالش های موجود داد.

منبع: همگردی
انتشار: 12 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1402 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1641

به "بازتاب رویداد اردبیل 2023 فراتر از کشورهای عضو اکو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازتاب رویداد اردبیل 2023 فراتر از کشورهای عضو اکو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید