انگلیس از اخراج دو جاسوس ادعایی چین اطلاع داد

به گزارش مجله فازنما، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روزنامه تلگراف چاپ لندن روز پنج شنبه در گزارشی مدعی شد که در سال میلادی گذشته کشور انگلیس سه جاسوس چین را که در این کشور با ویزا روزنامه نگاری حضور داشتند، از خاک خود اخراج نموده است.

انگلیس از اخراج دو جاسوس ادعایی چین اطلاع داد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این گزارش- که خبرگزاری رویترز به طور مستقل آن را تأیید نکرده است- به نقل از یک منبع مطلع در دولت انگلیس مدعی است که سه مأمور اطلاعاتی وزارت امنیت کشوری چین وانمود می کردند که برای سه خبرگزاری مختلف چین فعالیت می نمایند.

این گزارش با استناد به سرویس های اطلاعاتی انگلیس مدعی شد که هویت واقعی این سه مأمور توسط سرویس جاسوسی انگلیس (MI5) شناسایی شد و پس از آن این سه نفر از خاک انگلیس اخراج شدند.

لازم به ذکر است که روز پنج شنبه، سازمان تنظیم نماینده مقررات رسانه ای در انگلیس نیز پس از ادعای اینکه حزب کمونیست چین مدیریت یک شبکه تلویزیون چینی را برعهده دارد، مجوز فعالیت این شبکه در کشور انگلیس را لغو کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 875

به "انگلیس از اخراج دو جاسوس ادعایی چین اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس از اخراج دو جاسوس ادعایی چین اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید