انتقاد سازمان دفاع از حقوق پناهندگان در آلمان از رویکرد اروپا در قبال پناهندگان

به گزارش مجله فازنما، سازمان دفاع از حقوق پناهندگان آلمان انتقاد شدیدی به تصمیم اخیر اتحادیه اروپا در نشست وین برای کنترل سختگیرانه تر جهت بالکان وارد نموده و توضیح داد که برلین مشترکا با دیگر کشورهای اروپایی پناهندگان در یونان را در شرایط ناامید کننده ای قرار می دهد.

انتقاد سازمان دفاع از حقوق پناهندگان در آلمان از رویکرد اروپا در قبال پناهندگان

با بهترین قیمت تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت، سازمان دفاع از حقوق پناهندگان در آلمان Pro Asyl بعد از اینکه اتحادیه اروپا روی کنترل های مرزی سختگیرانه تر در نشست اخیر خود در وین توافق کرد در باره آثار منفی چنین تصمیمی برای پناهجویان ابراز نگرانی کرد.

بر اساس توافقات انجام شده در وین، آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی (فرانتکس) باید با یک عملیات گسترده در آینده راستا بالکان را بر روی پناهندگان بسته نگه دارد.

سازمان دفاع از حقوق پناهندگان در آلمان نگران است که به این ترتیب بسیاری از پناهندگان در یونان گرفتار شده بدون اینکه شانسی برای فرایند پناهندگی عادلانه داشته باشند.

بعد از اینکه شرکت کنندگان در نشست اخیر پناهندگان در وین اتریش روی مسئله کنترل سختگیرانه تر راستا بالکان به وسیله آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی با هم به توافق رسیدند سازمان دفاع از حقوق پناهندگان در آلمان انتقاد شدیدی به این مسئله وارد کرد.

گونتر بورکهارت، رئیس سازمان دفاع از حقوق پناهندگان Pro Asyl با اشاره به برنامه های عملیاتی در این باره در مرزهای بین مقدونیه و یونان به روزنامه دی ولت گفته است: دولت المان مشترکا همراه با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا پناهندگان در یونان را در شرایط ناامید کننده ای قرار می دهد. پناهندگان به این ترتیب بدون شانسی برای آنالیز عادلانه درخواست پناهندگی خود در چنین شرایطی گرفتار می شوند.

در بهار امسال میلادی آنگلا مرکل، همچنان بستن مرزها در مقدونیه را مورد انتقاد قرار می داد. به نوشه روزنامه دی ولت در آینده فرانتکس باید با یک عملیات گسترده راستا بالکان را همچنان بر روی پناهندگان بسته نگه دارد.

سازمان دفاع از حقوق پناهندگان توضیح داد که حتی اگر آلمان در آینده در ماه 500 پناهنده را از یونان خارج کند این هیچ تغییری در شرایط ناجورحدود 60 هزار پناهنده ای که در این کشور هستند ایجاد نمی نماید.

در این میان معاون رئیس فراکسیون سبزها در مجلس آلمان نیز به فقدان آمادگی پذیرش پناهندگان در اروپا انتقاد وارد می نماید.

وی در این باره گفت: کسی که می خواهد در واقع با مهاجرت های غیر قانونی مبارزه کند باید همزمان امکان مهاجرت های قانونی به اروپا را فراهم کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 183

به "انتقاد سازمان دفاع از حقوق پناهندگان در آلمان از رویکرد اروپا در قبال پناهندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد سازمان دفاع از حقوق پناهندگان در آلمان از رویکرد اروپا در قبال پناهندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید