افزایش اعتماد کاربران راهبرد دیوار

به گزارش مجله فازنما، دیوار با ایجاد ویژگیچت محیط کسب وکار را برای مردم امن کرد.

افزایش اعتماد کاربران راهبرد دیوار

عضو هیات مدیره دیوار: در دیوار روزانه 1100 تا 1200 شماره به دلیل این که رفتارهای مخرب مانند کلاهبرداری، مزاحمت، رفتار خلاف ضوابط و قوانین، ارائه کالا یا خدمات غیرمجاز و… مسدود می شوند. تعداد افرادی که برای انجام امور روزانه، از خریدهای معمولی تا آموزش و انجام کسب وکار از محیط آنلاین استفاده می کنند روزبه روز بیشتر می گردد. پس از شیوع کرونا، حوزه های بیشتری از فعالیت های افراد به فضای آنلاین منتقل شده است. در این میان پلتفرم هایی که راه اندازی آن ها به سال ها پیش از کرونا برمی گردد، با شیوع کرونا با تقاضای باالایی از درخواست ها روبرو شدند. برای مثال به گفته نیما نامداری، عضو هیات مدیره دیوار، این پلتفرم در حال حاضر بصورت میانگین 40میلیون کاربر دارد. مهم ترین ویژگی پلتفرم ها و مخصوصا پلتفرم هایی که تعداد کاربران آن ها میلیونی است، ایجاد فضای امن برای فعالیت کاربران است. دیوار نیز بر همین اساس و با توجه به اینکه پلتفرمی است که در آن جا مردم خرید و فروش و معاملات خود را انجام می دهند، حفظ امنیت معامله، بین خریدار و فروشـنده، جلوگیری از مزاحمت های احتمالی و پیشگیری از کلاهبرداری را جزو ارکان خود قرار داده است.

با چت دیوار شماره شما مخفی می ماند

یکی از ویژگی هایی که دیوار برای افزایش محیط امن فضای کسب و کار فراهم کرده است امکان چت بین کاربران است که در کنار ویژگی های دیگر، امنیت استفاده از این پلتفرم را افزایش داده است. مهم ترین مزیت چت دیوار این است که شماره تلفن آگهی دهنده یا آگهی پذیر مخفی می ماند. یعنی اگر کاربران بخواهند شماره تلفن آن ها در دسترس دیگران نباشد، با استفاده از چت این امکان برای آن ها فراهم می گردد. از سوی دیگر با چت فرآیند انجام معامله در زمان کمتری پیش می رود و صحبت های کاربران در چت باید مربوط به آگهی خاص و در مورد ارائه و یا دریافت کالا و خدمات مورد اشاره باشد و استفاده از آن بابت مقاصد دیگر از جمله ارتباطات خصوصی مجاز نیست.

به گفته عضو هیات مدیره دیوار، در دیوار 3500 کلمه است که به عنوان کلمات حساس شناسایی شده است و استفاده از آن ها در چت تحت نظر است. اگر احساس کنیم از کلمات سوءاستفاده می گردد از استفاده از این کلمات جلوگیری، آگهی را حذف یا کاربر را مسدود می کنیم. این اقدام با تحلیل رفتار کاربر با استفاده از الگوریتم های هوشمند انجام می گردد. کاربران کاملا این نظارت بر فضای پلتفرم را متوجه می شوند. هم کاربر متخلف و هم کاربری که از دیوار استفاده مثبت دارد حس می کند که مزاحمت ها کم شده است. بخش عمده ای از این شماره ها با ریپورت کردن از طریق کاربران یا اطلاع رسانی آن ها مسدود می گردد.

استقبال کاربران

کسب وکارهای آنلاین در محصولی که عرضه می کنند برای پیشگیری از انواع تخلف و اتفاقات ناخوشایند و البته برای پیگیری بعد از وقوع تخلف، پیش بینی های فنی لازم را انجام می دهند تا فضایی امن بسازند. واقعیت این است این اقدام به نفع پلتفرم ها و کسب وکارها است. اولویت اول دیوار به لحاظ راهبردی افزایش اعتماد کاربران است. اعتماد بیشتر منجر به استفاده بیشتر از محصول می گردد و از طرفی رضایت کاربر، درآمد بیشتر را برای پلتفرم خلق می کند. در واقع امنیت بیشتر در فضای پلتفرم رابطه ای برد-برد برای کاربران و متولیان پلتفرم است.

افزایش آمار کاربرانی که از چت دیوار استفاده میکنند نشان می دهد که کاربران این ویژگی و قابلیت را مفید می دانند. در سال 1399، تعداد کل مکالمات متنی انجام شده در آگهی ها 641 میلیون و 540 هزار مکالمه بوده است. تعداد کل پیام ها در سـال 1399 برابر با 3 میلیارد و 725 میلیون بوده که در مقایسه با سال قبل، 3.9 برابر شده است. در یک پنجم از کل آگهی ها، آگهی گذار شماره تماس خود را در آ گهی منتشر نکرده و مکالمه متنی از طریق چت داخل دیوار تنها روش انتخاب شده از سوی آگهی گذار برای برقراری ارتباط با سایر کاربران بوده است. این در حالی است که در سال 1398 ،تنـها 4 درصـد از آ گهی ها چنین وضعیتی داشتند. هم اکنون هم به طور میانگین روزانه بیش از 13 میلیون پیام در بیشتر از 2/5 میلیون مکالمه چت دیوار رد و بدل می گردد.

چگونه از چت دیوار استفاده کنیم

برای استفاده از ویژگی چت دیوار، کاربران می توانند از منوی پایین صفحه، به قسمت چت های خود وارد شوند و یا چت تازهی را آغاز کنند. در اولین ورود به بخش چت باید شماره تماس خود را وارد کنید تا سایت دیوار کد تایید را برای شما پیامک کند. در آگهی هایی که قابلیت چت را فعال کرده باشند، بر روی آگهی شان برچسب چت و یا آیکون پیام (بالن نشان دهنده گفتکو در سمت راست و پایین تصاویر آگهی) ظاهر می گردد. با ورود به صفحه این آگهی ها، می توانید از گزینه چت برای چت با آگهی دهنده در درون برنامه دیوار استفاده کنید.

با ورود به بخش چت می توانید لیست چت هایی که داشته اید را مشاهده کنید، مکالماتی که با برچسب آگهی من مشاهده می کنید مربوط به آگهی هایی است که شما بر روی دیوار ثبت کرده اید و سایر کاربران چت را برای ارتباط با شما آغاز کرده اند. همچنین در صورتی که در مورد آگهی شخص دیگری با او مکالمه داشته اید و در حال حاضر آگهی مورد نظر حذف شده باشد در قسمت کاربر چت عبارت (حذف شده) درج می گردد.

امکانات چت گسترده می گردد

عضو هیات مدیره دیوار، از افزایش مزیت های چت دیوار در آینده ای نزدیک خبر داد. نامداری گفت: در بهمن ماه مسابقه دانشجویی میان دانشجویان دانشگاههای شریف، تهران و امیر کبیر برگزار می کنیم که هدف از آن دسترسی به ایده های نوآورانه برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت ها در چت با استفاده از هوش مصنوعی، فناوری های تازه تحلیل دیتا یا پردازش متن الگوهای مزاحمت در چت است. او گفت: باید توجه کنیم رفتار ناسالم، پیچیده و پویا است و این کاربران با تغییرات تکنولوژی از حقه های تازه استفاده می کنند، به همین دلیل در دیوار تلاش می کنیم همیشه تکنولوژی ها را به روز کنیم. اما روش های جلوگیری از بروز تخلف صرفا مستلزم تلاش پلتفرم یا مشارکت کاربران نیست. ضلع سوم این موضوع همکاری دستگاههای دولتی است.

او اضافه نمود: بخش مهمی از سرویس ها یا دستگاه هایی که کمک می کند از تخلف در فضای پلتفرم جلوگیری کنیم در اختیار دولت است. مثلا روزانه هزاران آگهی معامله خودرو در دیوار منتشر می گردد. 2 سال است از پلیس می خواهیم این امکان را به ما بدهد تا اطلاعات خودرویی که در آگهی است را با اطلاعات مالک تطبیق بدهیم اما پلیس با ما همکاری نمی کند.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1365

به "افزایش اعتماد کاربران راهبرد دیوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش اعتماد کاربران راهبرد دیوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید