اختصاص اعتبار برای بازسازی 5 بنای تاریخی در سبزوار

به گزارش مجله فازنما، مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: 4 میلیارد ریال برای بازسازی اضطراری پنج اثر تاریخی این شهرستان اختصاص یافت.

اختصاص اعتبار برای بازسازی 5 بنای تاریخی در سبزوار

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی خراسان رضوی محسن برآبادی امروز پنج شنبه 9 مرداد ماه 1399 با اعلام این خبر اضافه نمود: از محل این اعتبار قرار است ادامه جداره سازی بخشی از خیابان بیهق به عنوان محور تاریخی و روستای تاریخی زعفرانیه و بازسازی خانه های تاریخی جعفرزاده و اولیا انجام گردد.

او گفت: در پی بارندگی های بهار سال جاری 15 بنای تاریخی این شهرستان دچار آسیب 10 تا 30 درصدی شده است که از این جمله می توان به سرای معمارزاده، مسجد جامع و کاروانسرای عرب ها اشاره نمود که احتیاج به بازسازی دارند.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: بافت تاریخی این شهر با 50 اثر ملی و 100 اثر شناسایی شده شامل مسجدجامع، بازار و محلات مسکونی 180 هکتار وسعت دارد.

بیش از 500 اثر تاریخی ، فرهنگی، طبیعی و معنوی در سبزوار وجود دارد که تا به امروز بیش از 100 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده اند. سبزوار در فاصله 242 کیلومتری مشهد مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 511

به "اختصاص اعتبار برای بازسازی 5 بنای تاریخی در سبزوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص اعتبار برای بازسازی 5 بنای تاریخی در سبزوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید