آمریکا به ملی پوشان ایران ویزا نداد

به گزارش مجله فازنما، ذبیح الله پورشیب درباره عدم صدور ویزای آمریکا و احتمالا لغو اعزام به بازی های دنیای آمریکا اظهارکرد: با وجودی که تا به امروز بار ها در نقاط مختلف دنیا بدون هیچ مسئله ای به میدان رفته ایم و اعضای تیم از نفرات شاخص و عنوان دار کاراته دنیا محسوب می شوند و کشور های دیگر احترام زیادی را برای تیم ایران قائل هستند، متاسفانه آمریکا از صدور ویزا برای تیم ایران برای حضور در این رویداد مهم دنیای خودداری کرد تا ایران فرصت حضور در این مسابقات را از دست بدهد.

آمریکا به ملی پوشان ایران ویزا نداد

کاپیتان تیم ملی کاراته، اضافه نمود: آمریکا پیش از این نیز برای تیم های مختلف از جمله کشتی ویزا سفر به این کشور را صادر نکرد که این موضوع نشان دهنده این است که آمریکایی ها مسائل غیر ورزشی و سیاسی را در ورزش دخیل می نمایند و در پی تلافی هستند. در شرایطی که کشور های اروپایی برای اعضای تیم ایران بار ها حتی ویزای بلند مدت صادر نموده اند، اقدام آمریکا در ندادن ویزا جای تاسف دارد.

وی اظهار داشت: فدراسیون کاراته همه کوشش خود را برای حل این مشکل به کار گرفت، اما فدراسیون جهانی باید به میزبان فشار می آورد تا جلوی این اقدام آمریکا را بگیرد که متاسفانه این کار انجام نشد. قطعا میزبان مسابقات باید جوابگوی این رفتار غیر ورزشی خود باشد. در مسابقاتی که خیلی از رشته های رزمی حضور دارند، شیطنت و عدم همکاری آمریکا باعث شد تا تیم کاراته ایران فرصت حضور در این رقابت ها را از دست بدهد.

پورشیب در انتها گفت: این مسابقات هر 4 سال یک بار برگزار می گردد و تنها 8 نفر برتر هر وزن به میدان می فرایند و اهمیت زیادی دارد. متاسفانه ماه هاست در هیچ رویدادی حاضر نشده ایم و این اعزام نشدن ها به رقابت های مختلف خیلی ما را اذیت می نماید. یک ورزشکار تمام جوانی اش را می گذارد تا به موفقیت برسد، اما اینکه براحتی حضور در مسابقات هر بار به دلایل مختلف از ما گرفته می گردد، واقعا بر روی روحیه تیم تاثیر منفی دارد.

بهمن عسگری در 75-، ذبیح الله پورشیب در 84-، سجاد گنج زاده در 84+ کیلوگرم مردان و سارا بهمنیار در وزن 55- کیلوگرم و حمیده عباسعلی در 68+ کیلوگرم زنان، 5 نماینده ایران در بازی های جهانی آمریکا بودند که به علت عدم صدور ویزا تا به امروز این مسابقات را از دست داده اند. مسابقاتی که احتمال لغو اعزام آن نیز به همین علت زیاد است.

ملی پوشان ایران اخیرا در پست اینستاگرامی نسبت به عدم صدور ویزا آمریکا اعتراض و از فدراسیون جهانی درخواست یاری نموده بودند.

این رقابت ها از انتها هفته جاری در بیرمنگام آمریکا شروع می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1503

به "آمریکا به ملی پوشان ایران ویزا نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به ملی پوشان ایران ویزا نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید