گفت و گوی تیم بایدن با عربستان و امارات درباره مذاکرات اوپک

به گزارش مجله فازنما، مقامات دولت آمریکا از مذاکرات اوپک که در جریان است، دلگرم شده و با مقامات عربستان سعودی و امارات متحده عربی با امید به رسیدن به توافق و جلوگیری از افزایش بیش از حد قیمت نفت صحبت نموده اند.

گفت و گوی تیم بایدن با عربستان و امارات درباره مذاکرات اوپک

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش خبرنگاران، جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت: ما در مذاکرات اوپک پلاس حضور نداریم اما در طول تعطیلات هفته گذشته و هفته جاری گفت و گوهایی در سطح مقامات عالی رتبه با مقامات عربستان سعودی و امارات متحده عربی و شرکای مرتبط دیگر داشتیم. وی به مقامات آمریکایی که در این مذاکرات حضور داشتند اشاره نکرد اما گفت: انتظار ندارد پرزیدنت بایدن شخصا تماس بگیرد.

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت: آمریکا امیدوار است این مذاکرات به توافقی منتهی گردد که دسترسی به انرژی با هزینه معقول و پایا را به همراه خواهد داشت. تاثیر این مذاکرات بر قیمت بنزین در آمریکا برای دولت اهمیت دارد.

وی گفت: رییس جمهور می خواهد آمریکایی ها به انرژی با هزینه معقول و مطمئن دسترسی داشته باشند. به همین علت تیم ما مرتب قیمت بنزین را رصد نموده و با اعضای اوپک در تماس است تا توافقی حاصل گردد و اجازه دهد افزایش فراوری صورت بگیرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمتهای نفت در پی اختلاف عربستان سعودی و امارات متحده عربی بر سر افزایش فراوری، افزایش پیدا نموده و پرنوسان شده اند. بن بست مذاکرات اخیر اوپک پلاس منظره فروپاشی توافق و افزایش عرضه را هم ایجاد نموده است. توافق محدودیت عرضه فعلی اوپک پلاس همچنان به قوت خود به جای مانده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1126

به "گفت و گوی تیم بایدن با عربستان و امارات درباره مذاکرات اوپک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت و گوی تیم بایدن با عربستان و امارات درباره مذاکرات اوپک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید