گزارش تازه آژانس ضد دوپینگ درباره المپیک توکیو

به گزارش مجله فازنما، تهران (پانا) - آژانس بین المللی آزمایشات ضددوپینگ ITA اظهار داشت که برنامه ضد دوپینگ خود را با موفقیت در بازی های المپیک توکیو2020 با جمع آوری 6200نمونه با وجود چالش های ناشی از کووید19، با موفقیت اجرا نموده است.

گزارش تازه آژانس ضد دوپینگ درباره المپیک توکیو

نمونه ها از بیش از 4255شرکت کننده در توکیو2020 گرفته شده است و بیش از یک سوم جمعیت ورزشکاران حداقل یک بار آزمایش شده اند. تا کنون، شش مورد نقض قوانین ضد دوپینگ در نتیجه این برنامه کشف شده است و ورزشکاران مربوطه همگی قبل از انتقال پرونده به دادگاه بین المللی حکمیت ورزش (CAS) برای قضاوت نهایی به حالت تعلیق درآمده اند. برجسته ترین آنها دونده بریتانیاییسی جی یوجا CJ Ujah بود که بعنوان یکی از اعضا تیم چهارنفره ماده امدادی 4*100 متر مدال نقره را کسب کرد.

متناسب با جمعیت بزرگترین کاروان های ملی شرکت کننده در بازی های توکیو2020، بیشترین تعداد آزمایش بر روی ورزشکاران کمیته المپیک روسیه، چین، ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا اجرا شده است. رشته های دوومیدانی، دوچرخهسواری، قایقرانی و وزنه برداری از جمله رشته هایی بودند که بیشترین فراوانی آزمایش کنترل دوپینگ را بخود اختصاص داده اند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1202

به "گزارش تازه آژانس ضد دوپینگ درباره المپیک توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش تازه آژانس ضد دوپینگ درباره المپیک توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید