گرنن؛ محل تلاقی دو دریا با یکدیگر

به گزارش مجله فازنما، معدود مکان هایی در جهان پیدا می شوند که مردم بتوانند در آن ها بین دو دریا بایستند. اینجا در گرنن (Grenen) در نزدیکی شهر اسکاگن (Skagen) در شمال دانمارک، یکی از این مناطق وجود دارد. دو دریای اسکاگراک (Skagerrak) و کاتِگات (Kattegat) میلیون ها سال است که به یکدیگر می رسند و با خلق مسیری طولانی و ماسه ای در بین خود، تبدیل به مقصدی محبوب در میان عاشقان طبیعت شده اند.

گرنن؛ محل تلاقی دو دریا با یکدیگر

گرنن که به معنی شاخه است، نام خود را به سبب ظاهر باریک و طولانی (شبیه به یک شاخه درخت) و امتداد آن به خارج از سرزمین اصلی، گرفته است. این منطقه در بالای شهر اسکاگن، شمالی ترین شهر دانمارک، واقع شده است و با طول 4 کیلومتر، اساساً به عنوان رأس دانمارک شناخته می شود. گرنن پیش از ساخت فانوس دریایی سفیدرنگ اسکاگن در سال 1747، یک راستا صعب العبور برای دریانوردان بود، زیرا آن ها نمی توانستند صخره ها در آب های کم عمق را تشخیص دهند و با کشتی به ساحل برخورد می کردند.

تماشای دریای اسکاگراک (که به دریای شمال می ریزد) و دریای کاتگات (که به دریای بالتیک می ریزد) درست در زیر پای خود، یک شگفتی طبیعی است که بدون شک مو را به تن شما سیخ خواهد کرد. پای خود را در آب های یکی از این دو دریا گذاشته و به تماشای افق و همچنین شهر سوئدی گوتنبرگ بپردازید. متأسفانه، به دلیل امواج سهمگین این دو دریا، شنا در اینجا مجاز نیست اما این منطقه به خاطر داشتن برخی از تماشایی ترین سواحل دانمارک به خود می بالد.

منطقه اطراف گرنن به خاطر تنوع غنی از گونه های جانوری و گیاهی و برخی از شگفت انگیزترین جانوران دریایی که در آب های خروشان اطراف شنا می کنند، مشهور است. شیرهای دریایی همواره در میان توریستان به استراحت می پردازند، درحالی که بسیاری از افراد می توانند دلفین ها، نهنگ های شمالی و حتی گاوماهی های در حال عبور از این منطقه را نیز به چشم ببینند. برای افزایش شانس تماشای این جانوران شگفت انگیز، حتماً در حین سفر به دانمارک دوربین دوچشمی خود را به همراه بیاورید.

گرنن به خاطر چشم انداز متغیر آن نیز مشهور است؛ دانشمندان مدعی هستند که یک سرزمین جدید در حال شکل گیری در این منطقه است. تپه های دریایی در طول یک قرن اخیر به میزان یک کیلومتر در آب های شمال شرقی، به طرف سوئد، رشد کرده اند. به همین خاطر متخصصان مدعی هستند که نمی توان ظاهر امروزی گرنن را با آینده آن مقایسه کرد.

گرنن تنها دلیل برای بازدید از شهر اسکاگن نیست

اسکاگن همواره شهری محبوب در دانمارک بوده است. این شهر از اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به بعد به خاطر چشم انداز خاص و کیفیت زندگی، به مقصدی محبوب در میان هنرمندان، به خصوص نقاشان ساکن در مناطق دورافتاده شهر تبدیل می شود. ازآنجایی که آن ها به نقاشان اسکاگن معروف هستند، امروزه می توان بیش از هزار اثر از آثار این هنرمندان را در موزه اسکاگن تماشا کرد. اسکاگن در حال حاضر میلیون ها توریست را برای تعطیلات تابستانی به سوی خود جذب می کند. گرنن تنها یکی از دلایل سفر به اسکاگن است که باید در فهرست برنامه های هر علاقه مندی به طبیعت جای گیرد.

سواحل ماسه ای سفیدرنگ برای کیلومترها در هر دو طرف شرقی و غربی شهر امتداد یافته اند. اگرچه آب های طرف شرقی آرام تر هستند، اما شنا کردن در بیشتر سواحل غربی شهر امن تر به نظر می رسد. اسکاگن همچنین دارای جنگل ها، زمین ها و تپه های ماسه ای است که توریستان می توانند با همراه شدن با یکی از تورهای توریستی آن ها را کشف کنند. کوه پیمایی، اسب سواری و دیگر تفریحات در فضای باز، در تمام ایام سال در این شهر تدارک دیده شده اند، هرچند می توان گزینه های بیشتری را در فصل های بهار و تابستان تجربه کرد.

اسکاگن دانمارک

در خلال فستیوال پرنده اسکاگن در ماه مه، شهر پر از مردم محلی و غریبه ها برای تماشای میلیون ها پرنده مهاجر می شود. اسکاگن یکی از برترین شهرهای اروپایی برای تماشای گونه های نادر از پرندگان است.

وقتی که در حال کاوش در این شهر زیبا هستید، مطمئن شوید که از مرکز طبیعی اسکاگن اوده (Skagen Odde) نیز دیدار می کنید. این موزه درجه یک به بررسی اثرات ماسه، آب، باد و نور می پردازد و بازدیدکنندگان را با پدیده های طبیعی این منطقه آشنا می کند.

منبع: گردشبان
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 814

به "گرنن؛ محل تلاقی دو دریا با یکدیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرنن؛ محل تلاقی دو دریا با یکدیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید