ونزوئلا خواستار نشست حامیان منشور سازمان ملل در مسکو شد

به گزارش مجله فازنما، وزیر امور خارجه ونزوئلا امروز (دوشنبه) پس از دیدار با همتای روس خود، پیشنهاد برگزاری نشست سازمانی موسوم به گروه دوستان مدافع منشور سازمان ملل در شهر مسکو را ارائه داد.

ونزوئلا خواستار نشست حامیان منشور سازمان ملل در مسکو شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فلیکس پلاسنسیا، وزیر امور خارجه ونزوئلا امروز با هدف ارائه پیشنهاد برگزاری نشست گروه دوستان مدافع منشور سازمان ملل در مسکو اظهار کرد: ما همچنین پروژه بسیار مهم دیگری داریم. این پروژه ای است که فعالیت گروه دوستان مدافع منشور سازمان ملل را هدایت می کند. این گروهی است که از سوی همه کشورهای متمدن حمایت می شود. ما در حال حاضر 19 کشور را در آن داریم و من فکر می کنم این تعداد باید خیلی بیشتر شود.

او خاطر نشان کرد: به نظر ما ضروری است که هر چه زودتر نشستی با نمایندگان این گروه در یکی از کشورهای عضو سازماندهی کنیم و من فکر می کنم مسکو مکان خوبی برای برگزاری چنین نشستی خواهد بود.

این دیپلمات ارشد ونزوئلا اضافه کرد که می داند این تصمیمی است که باید از طریق مسکو اتخاذ شود، اما ما به عنوان ونزوئلا، به نوبه خود تضمین می کنیم اگر شما تصمیم بگیرید که میزبان نشست گروه دوستان مدافع منشور سازمان ملل باشید از حمایت کامل ما برخوردار خواهید بود.

گروه دوستان مدافع منشور سازمان ملل یک سازمان در سازمان ملل است که در مارس 2021 از سوی 17 کشور عضو این نهاد راه اندازی شد. دو کشور دیگر هم بعدا به این سازمان پیوستند. هدف اصلی این سازمان، صدور پیامی در حمایت از پیمان اصلی سازمان ملل موسوم به منشور سازمان ملل است که قصدش ارتقای کثرت گرایی و دیپلماسی به جای استفاده از قوه قهریه علیه نقض های دریافتی از جانب دیگر کشورهای عضو سازمان ملل عنوان شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1284

به "ونزوئلا خواستار نشست حامیان منشور سازمان ملل در مسکو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا خواستار نشست حامیان منشور سازمان ملل در مسکو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید