وزیر بهداشت اسلواکی استعفا کرد

به گزارش مجله فازنما، در پی بالا دریافت مناقشات در دولت ائتلافی اسلواکی بر سر واردات واکسن کرونای روسی وزیر بهداشت این کشور استعفای خود را گفت.

وزیر بهداشت اسلواکی استعفا کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان، مارک کرایچی، وزیر بهداشت اسلواکی در حالی که دولت این کشور به دلیل مناقشات بر سر مسئله خرید واکسن کرونای روسی دچار بحران سیاسی سختی شده است استعفای خود را گفت.

کرایچی گفت که دو شریک دولت ائتلافی ماندن خود در دولت را به کناره گیری وی منوط دانسته بودند.

از این رو وزیر بهداشت اسلواکی کناره گیری خود را اقدامی مسئولانه بیان کرد. نخست وزیر اسلواکی این کناره گیری اجباری را تصمیم غیر اخلاقی از طرف شرکای ائتلافی خود دانست. به گفته وی در واقع کرایچی باید در مسئولیت خود باقی می ماند تا کمپین واکسیناسیون با واکسن روسی اسپوتنیک 5 در کشور کاملا راه اندازی می شد.

دولت ائتلافی اسلواکی حدود یک سال بعد از روی کار آمدن به دلیل مناقشات بر سر بحران کرونا در بزرگترین بحران دولتی گرفتار شده است.

ایگور ماتوویچ، نخست وزیر اسلواکی با حزب راست میانه اولانو و شعار مبارزه با فساد در انتخابات اواسط اسفند سال 99 به پیروزی رسید و پیروز شد حزب چپ گرای پوپولیستی اسمر به رهبری پتر پلگرینی رییس دولت پیشین این کشور را شکست دهد.

در حالی که آمار مبتلایان جدید در اسلواکی همچنان افزایش می یابد و این کشور اروپایی در حال حاضر بر اساس تعداد جمعیت دومین کشور دارنده بیشترین آمار مرگ و میر کرونایی در دنیا محسوب می شود چهار حزب حاکم درگیر اختلافات شدیدی در دولت ائتلافی شده اند.

چندی پیش ریچارد سولیک، معاون لیبرال نخست وزیر اسلواکی و وزیر اقتصاد این کشور خواستار برکناری ایگور ماتوویچ، نخست وزیر پوپولیست- محافظه کار این کشور شد.

ورونیکا رمیسووا، معاون دوم نخست وزیر اسلواکی هم تهدید کرد که دولت ائتلافی را در هم می شکند.

ماتوویچ، بدون یک تصمیم رسمی دولت و هماهنگی با شرکای ائتلافی خود واکسن روسی اسپوتنیک 5 را سفارش داده و شخصا در این باره تصمیم گیری کرده است. این مسئله خشم شرکای ائتلافی وی را برانگیخته است.

رمیسووا و سولیک تاکید کرده اند که در حال حاضر واکسن روسی مشکل اصلی نیست و بیشتر مسئله سبک و رویکرد غیر قابل تحمل نخست وزیر مطرح است. آن ها تاکید کردند که نخست وزیر به جای بحث درباره استراتژی های مشترک با شرکای ائتلافی مرتبا از طریق شبکه های اجتماعی به آن ها توهین می کند.

نخست وزیر اسلواکی چندی پیش در صفحه فیس بوک خود نوشت: روزانه صدها نفر جان خود را از دست می دهند، اما برخی بزرگترین مشکل در اسلواکی را این می دانند که ما به خود اجازه دادیم دو میلیون دوز واکسن موثر برای مردم اسلواکی را تهیه کنیم زیرا این واکسن از روسیه است. آیا ما به جایی رسیده ایم که اصلاً به سلامتی و زندگی مردم اهمیت ندهیم؟ آیا ما واقعاً می خواهیم از واکسیناسیون مردم با واکسنی که به آن اعتماد دارند جلوگیری کنیم؟

بر اساس آمارهای رسمی تا به حال در اسلواکی 331571 نفر به کرونا مبتلا شده و 8244 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 969

به "وزیر بهداشت اسلواکی استعفا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت اسلواکی استعفا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید