وزیر ارتباطات: مشکل اینترنت تا چند روز دیگر حل می گردد

به گزارش مجله فازنما، وزیر ارتباطات بیان کرد زیرساخت و اپراتورها برای حل مشکل کندی این روزهای اینترنت در حال افزایش ظرفیت های خود هستند.

وزیر ارتباطات: مشکل اینترنت تا چند روز دیگر حل می گردد

عیسی زارع پور؛ وزیر ارتباطات در حاشیه کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات خاطرنشان کرد تا چند روز دیگر مشکل اینترنت حل خواهد شد.

او که عدم افزایش پهنای باند بین الملل کشور در دولت نو را تایید نکرد و به آن پاسخ روشنی نداد؛ مشکل اصلی این روزهای اینترنت را عدم توسعه شبکه اپراتورها دانست و گفت اپراتورها روی این زمینه سرمایه گذاری نکردند ولی اکنون با یاری زیرساخت در حال افزایش پهنای باند داخلی و بین الملل خود هستند تا نهایتا چند روز دیگر مشکل اینترنت رفع گردد.

زارع پور در این مورد گفت: مشکل به وجود آمده فقط در دو هفته اخیر است که آن هم به خاطر مدارس و شروع آموزش مجازی است که به شبکه فشار وارد نموده است. در این زمینه دستور داده شده مطابق افزایش استفاده به پهنای باند کشور اضافه گردد.

چند پیش، زارع پور در پاسخ به پیامک یک کاربر که سرعت اینترنت ایران را افتضاح خوانده بود؛ به طور ضمنی تایید کرد زیرساخت اینترنت ایران مشکل دارد و دستور تشکیل جلسه فوری با حضور زیرساخت، رگولاتوری، شرکت های اپراتوری و سرویس دهنده های اینترنت داد تا هرچه زودتر مشکل اینترنت رفع گردد.

دلیل کندی اینترنت: مدارس یا پهنای باند؟!

در روزهای گذشته، رسانه ها گفتند در دولت نو پهنای باند اینترنت بین الملل ایران افزایش پیدا ننموده است؛ در حالی که هر ماه بین 5 تا 7 درصد ترافیک اینترنت افزایش پیدا می نماید.

محمدحسن شانه ساز زاده، رییس هیات مدیره شرکت شاتل روز 19 مهرماه در گفت وگو با سایت دیجیتاتو گفته بود: از دو ماه پیش و زمان شروع فعالیت وزیر ارتباطات نو تا به امروز پهنای باند اینترنت کشور افزایش نداشته است. مجوز این افزایش ظرفیت پهنای باند، باید از سمت شورای عالی فضای مجازی صادر گردد و چنین اتفاقی تا امروز رخ نداده است.

اما مدیران وزارت ارتباطات چنین ادعایی را قبول ندارند و کندی اینترنت را به خاطر شروع سال تحصیلی و مدارس و آموزش های مجازی دانستند. چند روز پیش، فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به خبرنگار صدا و سیما گفته بود: شروع سال تحصیلی نو و کلاس های درس مجازی سبب کندی اینترنت در بعضی نقاط کشور و در ساعاتی خاص شد.

البته، معاون وزیر ارتباطات تاکید نموده بود به دستور وزیر کارگروهی برای آنالیز این موضوع تشکیل شده و با تمهیداتی که اندیشیده شد، مشکل حداکثر تا یک ماه دیگر رفع خواهد شد.

منبع: شبکه چی
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1251

به "وزیر ارتباطات: مشکل اینترنت تا چند روز دیگر حل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: مشکل اینترنت تا چند روز دیگر حل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید