نماینده آمریکا در ناتو: کوشش های دیپلماتیک برای شروع مذاکرات بین الافغانی ادامه دارد

به گزارش مجله فازنما، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت که این کشور نسبت به کوشش های نظامی و دیپلماتیک برای انتها دادن به جنگ افغانستان و نیز ایجاد شرایط جهت شروع گفت وگوهای بین الافغانی متعهد است.

نماینده آمریکا در ناتو: کوشش های دیپلماتیک برای شروع مذاکرات بین الافغانی ادامه دارد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، کی بلی هاچسون نماینده دائم آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در توئیتی از ملاقاتش با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان اطلاع داد.

هاچسون اضافه کرد: آمریکا و شرکای ناتو برای کوشش های نظامی و دیپلماتیک جهت سرانجام دادن به جنگ در افغانستان و نیز تضمین این متعهد هستند که افغانستان هرگز بار دیگر توسط تروریست هایی فعال در این کشور مورد تهدید قرار نگیرد.

نماینده دائم آمریکا در ناتو ادامه داد که واشنگتن و دیگر اعضای ناتو به ایجاد شرایط جهت شروع گفت وگوهای بین الافغانی برای صلح پایدار نیز متعهد هستند.

این ملاقات روز گذشته در مقر سازمان ناتو در شهر بروکسل کشور بلژیک انجام شده بود.

این در حالی است که روز گذشته یک ففرایند هواپیمای نظامیان آمریکایی در ولایت غزنی سقوط کرد و طالبان با انتشار بیانیه ای ضمن قبول مسئولیت ساقط کردن این هواپیما اضافه کرد که شمار زیادی از مقامات ارشد سازمان سیا در این سانحه کشته شدند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان به گاردین گفت که سقوط این هواپیما هیچ تأثیری بر فرایند مذاکرات نخواهد گذاشت؛ زیرا هنوز هیچ توافقی بین دو طرف صورت نگرفته و آمریکایی ها نیز به حملاتشان ادامه می دهند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 152

به "نماینده آمریکا در ناتو: کوشش های دیپلماتیک برای شروع مذاکرات بین الافغانی ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده آمریکا در ناتو: کوشش های دیپلماتیک برای شروع مذاکرات بین الافغانی ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید