معروف ترین قاتلان زنجیره ای آمریکا

به گزارش مجله فازنما، قاتل زنجیره ای یا قاتل سریالی اصطلاحی است که از دهه 70 در آمریکا بوجود آمد با این حال این کشور همچنان درگیر قتل های دنباله دار است.

معروف ترین قاتلان زنجیره ای آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، آمریکا در برخی امور پیشگام باقی کشور های دنیا است یکی از این امور قتل های زنجیره ای و قاتل های سریالی است، در این گزارش 7 تن از معروف ترین قاتلان زنجیره ای آمریکا را معرفی می کنیم.

1. تد باندی

برخلاف هر قاتل زنجیره ای قابل تصور، تد باندی بسیار با فرهنگ بود و بسیاری از مردم او را فوق العاده مجذوب کننده توصیف می کردند. همین علتی برای تعجب بیشتر از قتل های وحشیانه او شد.

باندی در خانواده ای عجیب و بدون پدر عظیم شد و همه زندگی او باور داشت که مادرعظیمش مادرش و مادرش خواهر او است. کودکی و نوجوانی او سخت بود، اما باندی پیروز شد از دانشگاه واشنگتن فارغ التحصیل گردد و سپس قتل عام های خود را آغاز کرد.

بر اساس گزارش ورلد اطلس، بیشتر قربانیان وی دختران دانشجو بودند و او اولین قتل را در سال 1966 در سیاتل انجام داد.

باندی طی چند سال بعد چندین زن را کشت و پایان دستگیر شد. با این حال، او متوقف نشد و 2 مرتبه توانست از دست پلیس فرار کند و به فلوریدا نقل مکان کرد. در آنجا هم به کشتارهایش ادامه داد و چندین نفر از اعضای یک گروه جنجالی را به قتل رساند.

آخرین جنایت او بسیار وحشتناک بود چرا که او یک دختر 12 ساله را مورد تجاوز و قتل قرار داد. پایان تد باندی دستگیر و در سال 1989 اعدام شد.

2. جفری داهمر

اولین قتل جفری داهمر در سال 1978 رخ داد. آن موقع او تنها 18 سال سن داشت، اما این قتل ها تا سال 1991 ادامه داشت و پایان پلیس توانست او را دستگیر کند.

پس از گم شدن مردی در ویسکانسین و گزارشات موشک از خانه داهمر، پلیس به خانه او رفت و از چیزی که دید بسیار شوکه شد.

عکس های زیادی از اجساد مثله شده، سر های بریده شده و وان پر از اسید که برای دفع اجسام استفاده می کرد. بعد از آن معین شد داهمر در کل 17 نفر را کشته است.

به طرز عجیبی سه سال قبل از اینکه پلیس کشف کند او قاتل زنجیره ای است، داهمر به جرم تجاوز محکوم شد، اما حکمش فقط یک سال زندان بود. او پس از آزادی از زندان تا زمان دستگیری مجدد به کشتار ادامه داد.

در سال 1991 دادگاه جفری داهمر بسیار پر سروصدا برگزار گردید و توجه دنیایان را به قاتلان زنجیره ای جلب کرد. جفری داهمر به 957 سال زندان محکوم شد، اما دو سال بعد یکی از زندانیان او را کشت.

3. بیلی جونز

بیلی جونز زنی که بعد ها به بلو ریش معروف شد. او در سال 1881 از نروژ به آمریکا مهاجرت کرد و در شیکاگو ساکن شد. او در شیکاگو ازدواج کرد، اما خیلی زود همسر خود را کشت. کمی بعد از ناپدید شدن همسر بیلی جونز پلیس در پی او گشت، ولی هیچ مدرکی برای متهم کردن جونز پیدا نکرد؛ بنابراین او آزادانه به زندگی خود ادامه می داد و پول بیمه شوهرش را دریافت می کرد، بیلی جونز با جمع کردن پول های خود توانست یک مزرعه در ایندیانا بخرد.

او توانست برای بار دوم در این منطقه ازدواج کند و بازهم همسر خود را با ظرافت تمام کشت. این بار هم پلیس هیچ مدرکی پیدا نکرد.

سپس او آغاز به درج تبلیغات در روزنامه ها برای پیدا کردن یک شوهر مناسب کرد، چند مرد هم برای بازدید از مزرعه او آمدند، اما او همه آن ها را کشت، فقط یک نفر زنده ماند و توانست فرار کند و به پلیس اطلاع دهد.

بیلی جونز هرگز دستگیر نشد، اما مزرعه اش آتش گرفت که تصور شد او در همان جا مرده است. اخیرا به جای مانده چند جسد در خرابه های مزرعه او پیدا شده اند.

4. آلبرت فیش

آلبرت فیش با نام های مستعار زیادی شناخته می شد؛ خون آشام بروکلین، دیوانه ماه و مرد خاکستری. او مردی نابسامان بود که در اوایل دهه 1900 به جرم تجاوز، قتل و خوردن 3 کودک خردسال محکوم شد.

او به خود می بالید که این کار را حداقل با صد کودک انجام داده است. با این حال برای آلبرت فیش دقیقا 100 قتل به اثبات نرسیده است.

او نامه ای به مادر یکی از قربانیان خود ارسال کرد و در آن توضیح مفصل نحوه کشتن دختر جوانش را توضیح داد.

5. جان وین گسی

جان وین گسی در جامعه شیکاگو بسیار دوست داشتنی بود و به اسم کسی که در مهمانی های تولد بچه ها دلقک بازی می کرد، شناخته می شد. آنچه همسایگانش نمی دانستند این بود که او قبلاً به اتهام تعرض جنسی به پسری نوجوان زمانی را در زندان گذرانده بود، اما خیلی زود رازش فاش شد.

در سال 1978 یکی از ساکنان محله جان وین گسی ناپدید شد و مردم به پلیس گزارش دادند که او آخرین بار با گسی دیده شده است.

به محض اینکه پلیس حکم جستجوی خانه گسی را بدست آورد، ابتدا برخی از لباس های پسران را که قبلاً گم شده بودند پیدا کرد. اما پس از تحقیقات فراوان، آن ها فضای کمی را برای رفتن به زیر خانه پیدا کردند. بیشتر به علت بوی بد بود که توجهشان به این محدوده جلب شد، ولی به محض رفتن به آنجا، اجساد درحال تجزیه دیگر قربانیان را یافتند.

بر اساس گزارش هایی که در آن موقع منتشر شد گسی به 29 فرد تجاوز نموده و آنان را کشته بود. او در سال 1994 اعدام شد.

6. اد گین

اد گین کسی است که گفته می گردد فیلم سینمایی سکوت بره ها از داستان زندگی هولناک آن ساخته شده است.

او در ویسکانسین عظیم شد و بسیار گوشه نشین بود. پدر اد گین معتاد به الکل بود، در حالی که مادرش بسیار سنتی بود.

در طی پنج سال تمام خانواده اد گین درگذشتند و او در مزرعه خانواده اش تنها ماند. اما در همین زمان بود که تصمیم گرفت زیارتگاهی اختصاصی برای مادرش ایجاد کند. پس از 13 سال زندگی تنها در آنجا پلیس گزارشی را درباره یک زن ناپدید شده در محدوده زندگی اد گین دریافت کرد.

آن ها نه تنها جسد آن زن را پیدا کردند، بلکه از فهمیدن حادثه ای وحشتناک مبهوت شدند. اد گین از اجساد مثله شده افراد کشته شده استفاده نموده و از پوست آن ها به اسم مبلمان و لباس هم استفاده نموده بود.

بیشتر این به جای مانده اجساد از مقبره ها بیرون کشیده شده بودند، اما برخی از آن ها را خودش کشته بود.

اعتقاد بر این بود که او از این قسمت ها برای احیای مادرش استفاده نموده است، اما معین شد که وی به اسکیزوفرنی مبتلا است؛ بنابراین وی بقیه سال های عمر خود را در بیمارستان روانی سپری کرد.

7. ریچارد رامیرز

ریچارد رامیرز بیش از یک سال در دهه 1980 مسئول ترور ساکنان لس آنجلس بود.

او به خانه های مردم نفوذ می کرد و همه کسانی را که در آنجا زندگی می کردند را می کشت، گزارش شده بود به برخی از آن ها تجاوز هم می نموده است. او از از اسلحه گرفته تا چاقو های مختلف برای جنایات خود استفاده کرد و هیچ وقت از این جنایات ابراز پشیمانی نکرد.

ریچارد رامیرز پیش از اجرای حکم اعدام در زندان درگذشت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1116

به "معروف ترین قاتلان زنجیره ای آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین قاتلان زنجیره ای آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید