ماجرای دریافت وجه مازاد از مشتریان ، ایران خودرو شرح داد

به گزارش مجله فازنما، تعداد زیادی از مشتریان ایران خودرو از دریافت وجه مازاد (مشمول افزایش قیمت مبلغ پیش پرداخت ضمن قید سود مشارکت) صحبت می نمایند. ایران خودرو تاکید نمود که مشتریان اشتباه متوجه شدند. این مبلغ (دریافت وجه مازاد از مشتریان) برای هزینه های قانونی است و از بابت اعمال افزایش قیمت بر روی مبلغ پیش پرداخت نیست.

ماجرای دریافت وجه مازاد از مشتریان ، ایران خودرو شرح داد

بیت ران - موضوع اخذ مبلغی مازاد از مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو چند باری است که تکرار شد. همچنان تعدادی از مشتریان این شرکت اعلام می نمایند که با توجه به اینکه طبق قانون ایران خودرو سود مشارکت نمی دهد مبلغ پیش پرداخت را هم نبایست مشمول افزایش قیمت کند. اما آنها مبلغی را از مشتریان مطالبه می نمایند.

اردیبهشت ماه سال جاری، ابهاماتی در نحوه اجرای مصوبه 473 شورای رقابت یازدهم مرداد ماه سال 1400 بوجود آمد. با توجه به اینکه در بعضی از قراردادها میان مشتریان و شرکت های خودروساز، سود مشارکت پیش بینی شده بود، شورای رقابت، اصلاحیه این دستورالعمل را ابلاغ کرد.

بر اساس این اصلاحیه، در مواردی که در قراردادهای منعقد بین شرکت و مشتریان، سود مشارکت پیش بینی شده است، اینگونه قراردادها مشمول مفاد مصوبه 473 است. در این قراردادها سود مشارکت لحاظ نخواهد شد.

بدین ترتیب خودروسازان موظف به پرداخت سود مشارکت نیستند. اما پیش پرداخت هم نباید شامل افزایش قیمت شود. یعنی تنها به جامانده مبلغ، شامل افزایش قیمت خواهد بود.

وعده ایران خودو به مشتریان

ایران خودرو وعده داد که اضافه پرداختی هایی که بر روی مبلغ پیش پرداخت خودروها اعمال کرد، به حساب آن ها برمی شود. پس از اولین رسیدگی ها نسبت به گلایه مشتریان در این رابطه، ایران خودرو به پیگیری موردی اشاره و اظهار داشت که این اشکال احتمالا موردی و سهوی است.

اما از آنجایی که احتمالا همه افراد از قانون اطلاع ندارند یا دسترسی سهل برای اعلام گزارش و پیگیری ندارند، حل کردن موارد موردی حلال مسائل نیست.

ضمن اینکه تعداد تماس ها بیشتر شده و مشتریان اعلام می نمایند که نوبت تحویل خودروهایمان فرا رسیده، اما شرکت اعلام نموده چون در قرارداد شما، تخصیص پنج درصد سود مشارکت قید شده است، مبلغ پیش پرداخت هم مشمول افزایش قیمت است. برای این منظور بایستی مبلغی اضافه تر پرداخت کنید.

در پیگیری مجدد از ایران خودرو مسئولان این شرکت اظهار داشتند که مبالغ اعلامی به مشتریان مربوط به پرداخت های قانونی شامل مالیات، عوارض و بیمه سال 1402 است که ارتباطی به ایران خودرو ندارد. یعنی مبالغ پرداختی در اختیار مراجع ذی ربط قرار می گیرد.

ایران خودرو (به بیان خود) طبق مصوبه شورای رقابت پیش پرداخت را مشمول افزایش قیمت ننموده است. مشتریان به اشتباه تصور کردند که این مبالغ از بابت اعمال افزایش قیمت بر مبلغ پیش پرداختی است.

کدهای محصولات سایپا چه معنایی دارند؟ / مفهوم هر کد در خودروهای سایپا

قیمت محصولات تازه سایپا تا چهار روز دیگر تعیین می شود

ثبت نام لاستیک دولتی به قیمت کارخانه در سال 1402 / + لینک های ثبت نام

ابعاد تازه پرونده شاسی بلندهای مجلس / عروس ها و دامادهای نمایندگان هم خودرو گرفتند

قیمت خودروهای مرحله دوم سامانه یکپارچه اعلام شد / جدول قیمت خودروها

آریزو 5 اسپرت ایرانی بهتر است یا قطری؟ / آنالیز تخصصی و تصاویر رسمی

سهند پارس خودرو در خط فراوری / تصاویر اختصاصی و آنالیز فنی

منبع: بیت ران
انتشار: 11 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1654

به "ماجرای دریافت وجه مازاد از مشتریان ، ایران خودرو شرح داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای دریافت وجه مازاد از مشتریان ، ایران خودرو شرح داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید