ماجرای آسیبی که به کتیبه فتحعلی شاه وارد شده است

به گزارش مجله فازنما، نوروز تقی پور مدیر میراث فرهنگی و گردشگری شهر ری توضیحاتی درباره آسیب دیدن یکی از کتیبه های تاریخی این شهر ارائه کرد.

ماجرای آسیبی که به کتیبه فتحعلی شاه وارد شده است

خبرنگاران: درباره رنگی که روی بنا فتحعلی شاه نقش گرفته اظهار کرد: ما هر روز صبح از بنا ها و آثار میراث فرهنگی در شهر بازدید می کنیم، اما صبح دوشنبه که به سرکشی رفتیم متوجه رنگ روی کتیبه نقش برجسته فتعلی شاه شدیم.

او اضافه کرد: بعد از بازدید کارشناسان متوجه شدیم، رنگ مو روی کتیبه ها کشیده شده است. البته این رنگ قابل شست وشو است و هیچگونه آسیبی به بنا وارد نشده است.

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری شهر ری ادامه داد: محل این بنا خوشبختانه رنگ قابل شست وشو بوده و قرار است کارشناسان از فردا عملیات پاکسازی و تثبیت نقش برجسته را شروع نمایند.

نوروز تقی پور درباره این که چرا در محل این کتیبه دوربین مدار بسته وجود ندارد، گفت: در محل بنا کانکس پلیس وجود دارد، اما رخ دادن این اتفاق برای ما هم جای سوال است. درخواست کردیم که محل با دوربین مداربسته پوشش داده گردد که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

او بیان نمود: با کارشناسان خود صحبت نموده ایم و تا سه روز آینده پاک سازی بنا انجام می گردد.

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری شهرستای ری به این نکته اشاره نمود که یک کانکس نیروی انتظامی در محل مستقر است و گفت: از نیروی انتظامی تشکر می کنیم، اما با توجه به استقرار شبانه روزی این ماموران در چشمه علی، کاش شاهد چنین اتفاقی نبودیم.

او درباره پیگرد قانونی فرد یا افراد مخدوش نماینده این نقش برجسته گفت: با نیروی انتظامی مکاتبه کردیم و امیدواریم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. قطعا پیگیری خواهیم بود تا دیگر شاهد آن نباشیم.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1041

به "ماجرای آسیبی که به کتیبه فتحعلی شاه وارد شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای آسیبی که به کتیبه فتحعلی شاه وارد شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید