سه علت برای وحشت از بیت کوین

به گزارش مجله فازنما، در روز های اخیر کارشناسان معتقدند که بیت کوین دیگر سرمایه امنی نیست و برای سرمایه گذاری این بازار روز های خوبی را پیش بینی نمی نمایند.

سه علت برای وحشت از بیت کوین

به گزارش اقتصادنیوز، مینرد رئیس سرمایه گذاری گوگنهایم در مصاحبه با CNBC گفت که برای خرید ارز رمزنگاری شده عجله نخواهد داشت.

به گفته اسکات مینرد، رئیس سرمایه گذاری گوگنهایم، در حال حاضر هیچ علتی برای سرمایه گذاران برای خرید بیت کوین وجود ندارد. مینرد در مصاحبه ای با CNBC گفت: عظیمترین ارز رمزنگاری شده دنیا در بحبوحه سقوط است که ممکن است به 10هزار دلار برسد. وقتی ما به تاریخ رمزنگاری نگاه می کنیم و به جایی که هستیم نگاه می کنیم، متوجه می شویم واقعاً در حال حاضر شرایط یک سقوط است، و شما می دانید که یک سقوط به معنای پایین آمدن 70-80 درصد ارزش است که این بین 10 تا 15 هزار خواهد بود.

معاملات ارز های رمزپایه روز آدینه پس از یک هفته ناپایدار با معاملات بیشتری همراه بودند. بیت کوین در زمان فشار بیش از 33هزار دلار پشتیبانی داشت و تقریباً برای هفته ثابت ماند. نمودار های فنی نشان می دهد که خریداران بالای 30هزار دلار فعال خواهند ماند، اگرچه حرکت صعودی در آخر هفته آغاز به کند شدن می نماید.

شان رونی، سرپرست تحقیق در دارایی های رمزنگاری Valkyrie Investments در ایمیل به CoinDesk گفت: احتمال کاهش قیمت اقدام در محدوده میانی 20هزار دلار زیاد است، اما معامله گرانی که در پی بازآزمایی از اوج های قبلی خود هستند ناامید خواهند شد.

بیت کوین در حال حاضر در حدود 33هزار و300 دلار، حدود 50 درصد زیر رکورد بالای 60هزار دلار که فقط سه ماه زودتر از آن رسیده بود، معامله می گردد. افت قیمت ها به وسیله عوامل مختلفی از جمله افزایش نظارت از چین حتی به انگلیس، تأثیر زیست محیطی استخراج رمزنگاری و نگرانی هایی که دارایی به طور کلی هیچ ارزش ذاتی ندارد، ایجاد شده است.

چرا باید از داشتن بیت کوین وحشت کنید

برای هر کسی که مالک بیت کوین است یا فکر خرید آن را می نماید واضح است که ارز رمزپایه پیشرو به شدت بی ثبات و پرنوسان است. برای هواداران وفادار، نوسانات شدید آن هزینه کمی برای پیوستن به تسلط بر دنیای اقتصادی دنیای است. اما یک آنالیز دقیق از چگونگی رفتار وحشیانه و دیوانه وار قیمت بیت کوین - حتی در همان روز معاملاتی - نشان می دهد که نامنظم ترین، خطرناک ترین و کاملاً غیر قابل پیش بینی ترین رده اصلی سرمایه گذاری روی کره زمین است.

این نزول ها و صعود های سریع علت عظیمی است که به غیر از ایلان ماسک از تسلا و مایکل سایلور از MicroStrategy، رهبران شرکت ها عملاً علاقه ای به پارک پول نقد شرکت ها در بیت کوین ندارند.

بعلاوه شرح داده می گردد که چرا تقریباً هیچ خرده فروشی مبلغی را که هوادارانش به اسم ارز آینده ارائه می دهند، ارائه نمی دهد. در خصوص شرایط ادعایی بیت کوین به اسم ذخیره ارزش، سرمایه گذاران نظر خود را در خصوص ارزش آن تغییر می دهند خیلی سریع که به اسم یک مالک خود، نمی توان دانست که به چه کسی را باور کنیم. حتی اگر فکر می کنید بیت کوین از قدرت خرید شما در سال های آینده محافظت می نماید - و تا به امروز، حتی با جهش تورم هم در حال جدا شدن است.

یا شاید نه به طور سنتی، سرمایه گذاران از نوسانات عظیم اجتناب می نمایند، به ویژه هنگامی که دارایی پرش می نماید هیچ سابقه ای در ارائه سود های عظیم برای جبران همه تغییرات عظیم ندارد. اما حتی پس از سقوط 50 درصدی از اوج سال جاری، بیت کوین پاداش زیادی به دارندگان بلند مدت داده است. جهش و عقب نشینی سریع بیت کوین برای هوادارانش هوای جذابیت و هیجان را ایجاد می نماید.

با این وجود، اعداد و ارقام نمی توانند واضح تر باشند: برای رشد بیت کوین، هواداران آن به بالاترین نقطه قیمت های بالای طولانی نیاز دارند و تحمل برای تماشا سود های عظیم صبح تا بعد از ظهر از بین می رود، که این اتفاق به ندرت در بازار های اقتصادی مشاهده می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1152

به "سه علت برای وحشت از بیت کوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه علت برای وحشت از بیت کوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید