دستگیری بیش از 160 تن در جریان اعتراضات بلاروس

به گزارش مجله فازنما، مرکز حقوق بشری ویاسنا گزارش کرد، بیش از 160 تن در جریان اعتراضات بدون مجوز روز یکشنبه در سراسر بلاروس به ویژه در مینسک، پایتخت این کشور دستگیر شده اند.

دستگیری بیش از 160 تن در جریان اعتراضات بلاروس

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس جدیدترین آمار وبسایت ویاسنا، 166 تن در جریان اعتراضات سراسری در بلاروس دستگر شده اند که سه مورد آن در گرودنو و ناواروداک هستند و مابقی در مینسک.

پلیس مینسک هنوز در این باره اظهارنظری ننموده است.

پیشتر، این وبسایت اعلام نموده بود که 23 تن در روز یکشنبه و توسط پلیس پایتخت دستگیر شده اند. در میان دستگیر شدگان لوژیا تشیرکی، خبرنگار شبکه خبری SRF سوئیس نیز دیده می گردد.

وی توئیت نموده بود که پشت چراغ هدایت متوقف شده و با ون پلیس به همراه دو تن از دوستانش به پاسگاه منتقل شدند. وی را چند ساعت پس از دستگیری آزاد کردند اما دو تن از دوستانش هنوز در بازداشت به سر می برند.

بلاروس از 9 اوت سال گذشته میلادی و در پی انتخاب مجدد الکساندر لوکاشنکو، در انتخابات ریاست جمهوری شاهد موجی از اعتراضات و ناآرامی ها بوده و این اعتراضات هنوز هم ادامه دارد. معترضان خواهان برکناری وی هستند.

در حالیکه مقام های انتخاباتی بلاروس می گویند لوکاشنکو بیش از 80 درصد آرا را به دست آورده، اپوزیسیون تاکید دارند که سوتلانا تیخانوفسکایا، رقیب اصلی وی پیروز این انتخابات است.

در ژانویه امسال میلادی، رهبر اپوزیسیون بلاروس اظهار داشت که فعالیت جنبش اپوزیسیون در کشور کمتر شده و انتظار دارد که اعتراضات در بهار مجدد شکل بگیرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 890

به "دستگیری بیش از 160 تن در جریان اعتراضات بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری بیش از 160 تن در جریان اعتراضات بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید