خبرنگاران 10 واحد مسکونی آسیب دیده از حادثه کرج احتیاج به مقاوم سازی فوری دارند

به گزارش مجله فازنما، کرج - خبرنگاران - سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه در جریان حادثه انفجار گاز پنجشنبه شب هفته گذشته حیدرآباد کرج 10 واحد مسکونی خسارت دیده اند، خواهان همکاری نهادهای اجرایی و حمایتی برای مقاوم سازی سریع این واحدها شد.

خبرنگاران 10 واحد مسکونی آسیب دیده از حادثه کرج احتیاج به مقاوم سازی فوری دارند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

رحیم خستو عصر یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه یکی از کارکنان سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری کرج به همراه دختر 12 ساله اش در این حادثه جان باختند، گفت: از سازمان آتش نشانی ، فرمانداری و هیات امنا مسجد محله حیدرآباد به خاطر یاری و امداد رسانی به حادثه دیدگان انفجار ناشی از نشت گاز تشکر می کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج توضیح داد: متاسفانه در این حادثه تعداد 10 منزل مسکونی آسیب جدی دیده و هر آن احتمال تخریب و ریزش آنها وجود دارد که در این راستا وظیفه همه نهادها و دستگاه های حمایتی است تا نسبت به بازسازی و ترمیم منازل اقدام جدی انجام دهند.

حادثه انفجار شدید گاز در حیدرآباد کرج سبب مرگ 2 نفر و مصدومیت یک نفر دیگر شد ضمن آنکه سه واحد مسکونی بین 70 تا 100 درصد تخریب شد و به هفت واحد مسکونی دیگر خسارات زیادی وارد شد.

تذکرها و انتقاد کنندگان مردم نباید به فضا سازی منفی تبدیل گردد

رییس شورای اسلامی شهر کرج در نشست شورای اسلامی شهر کرج گفت: رسالت کنندگان مردم در شورای شهر نظارت و مطالبه گری و نقد است و نباید در جهت عمل به وظایف ذاتی و قانونی آنها فضاسازی صورت گیرد چرا که این موضوع در ارتقای خدمت رسانی و اصلاح امور خدشه وارد می سازد.

اکبر سلیم نژاد اظهارداشت: از گرامیداشت نمادین و باشکوه یوم الله 22 بهمن که ویترینی از وحدت و همدلی آحاد مختلف ملت بود، قدردانی می کنم و یقین دارم در سایه خودباوری و همکاری و تکیه بر توانمندیهای داخلی می توانیم فصل مسائل را کنار زده و زیست بهتری را برای مردم فراهم آوریم.

وی در ادامه به نطق ها و تذکرات کنندگان مردم در جلسات رسمی شورا اشاره نمود و ادامه داد: آنچه در قالب نطق های پیش از دستور مطرح می گردد که البته حجم بالای نطق ها و تذکرات و طرح راهبردهای نظارتی از افتخارات شورای پنجم بوده و نشانگر عدم انعفال کنندگان مردم است، فقط از دلسوزی و در راستای اصلاح امور است و نباید برای آنها فضاسازی کرد.

رییس شورای شهر کرج اظهار کرد: البته در اینکه نطق ها باید در جهت دلسوزی و کارشناسانه مطرح شوند و حاوی نکاتی برای اداره هرچه بهتر شهر و برخورد با موارد تضییع بیت المال و حقوق شهفرایندان و آشکارسازی کمبودها و کاستی ها باشند، شکی نیست و به طور قطع نطق ابزاری برای زورآزمایی و فشار وارد آوردن نیست.

نگهداری از باغات کلاک در اولویت مدیریت شهری قرار گیرد

خزانه دار و رییس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج گفت: باغات کلاک با مساحتی تقریبی 800 هکتار از نظر زیست محیطی و زیبایی از ارزش و اهمیت بسزایی برخوردار است که در زمان حاضر احداث و ایجاد چنین باغ هایی با ارزش غیر ممکن است پس نگهداری از این گنجینه گرانبها باید در اولویت مدیریت شهری قرار گیرد.

احد رسولی در نطق پیش از دستورنشست رسمی شورای شهر کرج اضافه کرد: در گذشته باغ های کرج بر اساس اسناد موجود از حق آبه رودخانه کرج بهره می بردند و علت شادابی درختان موجود استفاده از همین آب با کیفیت بوده است اما با رشد جمعیت و استفاده بی رویه و نادرست از آبهای موجود در سالهای اخیر با کمبود شدید آب برای آبیاری باغات روبرو هستیم.

وی توضیح داد: اکنون 134 هکتار باغ در کرج به علت مشکل انتقال آب آبگیر بلیقان با خطر خشکیدگی روبرو هستند.

رسولی تاکید نمود که حدود 21 هزار اصله درخت کهنسال و قدیمی در حاشیه انهار کرج وجود دارد که نگهداری آن ها به طور مداوم در دستور کارشهرداری قرار داده گردد.

شهرداری دغدغه پرداخت حقوق و مزایای کارگران پسماند را رفع کند

رییس کمیسیون خدمات شهری و ایمنی شورای شهر کرج از شهردار این کلانشهر خواست تا دغدغه پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارگران پسماند را رفع کند.

فریده بزنی بیرانوند در نطق پیش از دستور شورای شهر کرج به بازدید اعضای این شورا از مرکز دفن زباله های حلقه دره اشاره نمود و گفت: از مدیریت شهری درخواست می گردد نگاه ها به مسائل این قشر به خصوص در شرایط کرونایی معطوف و بحث معیشت و امنیت شغلی این قشر اولویت قرار گیرد.

رییس کمیسیون خدمات شهری و ایمنی شورای شهر کرج با بیان این که معیشت و امنیت شغلی کارگری از اهمیت بسیاری برخوردار است اضافه کرد: یکی از مسائلی که در شهرداری با آن روبرو هستیم، عدم نظارت کافی و رسیدگی لازم به مسائل کارگران پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری بخصوص پسماند است.

بزنی بیرانوند توضیح داد: با توجه به بازدیدی که از حلقه دره انجام شد خوشبختانه مشاهده شد که حوضچه های تعبیه شده باعث این شده تا شیرآب هایی که از زباله ها سریز می گردد وارد این حوضچه ها گردد.

راه دسترسی به حلقه دره نیازمند اصلاح اساسی است

رییس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر کرج گفت: راه دسترسی به حلقه دره به دلیل پیچ های خطرناک و دیواره های محدوده منطقه ویژه پیغام نیازمند اصلاح اساسی است که علیرغم دستور شهردار در زمان بازدید وی از حلقه دره متاسفانه هنوز هیچ اقدامی برای اصلاح راه صورت نگرفته است.

حسین محمدی گفت: حدود 2 ماه قرارداد پیمانکار تفکیک پسماند کرج از مبداء انتها یافته اما هنوز پیمانکار جدید انتخاب نشده است و عوامل سودجو با حداقل یک هزار چرخ دستی و کوله زباله های ارزشمند شهر را با قیمت چهار تا پنج میلیارد تومان ماهانه بدون اینکه یک ریال به شهرداری پرداخت کنند جمع آوری و به فروش می رسانند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج به وجود سگ های بلاصاحب اشاره نمود و اضافه کرد: شهفرایندان از حضور گسترده سگها در سطح شهر گلایه مند هستند ضروری است به همکاران در زمینه کنترل جمعیت سگ ها و نظارت بر پیمانکاران مربوطه تذکر داده گردد.

بزرگراه شاقتصادی و کنارگذر مهرشهر با پیشرفت لاک پشتی به موعد افتتاح نمی رسند

رییس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر کرج نیز گفت: بزرگراه شاقتصادی و کنارگذر مهرشهر به عنوان 2 پروژه ای که بخشی از منابع اقتصادی شهر را جذب نموده و زمان و انرژی زیادی از شورای پنجم گرفته اند، به جهت پیشرفت لاک پشتی به موعد افتتاح نمی رسند.

مهدی حاجی قاسمی با انتقاد از عدم پیشرفت مناسب پروژه های کنارگذر مهرشهر و بزرگراه شاقتصادی، وعده های پیشین شهردار را یادآوری کرد و گفت: در حالی که بنا بود فاز نخست آنها تا سرانجام امسال بهره برداری گردد، چطور می توان پروژه هایی که حتی یک مترمربع آسفالت ریزی نشده اند را یک ماهه به مرحله افتتاح نزدیک کرد؟

وی اضافه کرد: در پروژه راهبردی کنارگذر مهرشهر که با تغییر پیمانکار ساز و کار بهتری یافته نیز کار پیشرفت رضایت بخشی ندارد و تنها با دو شیفته کردن کارگاه ها می توان فاز نخست این پروژه که یکی از دستاوردهای مهم شورای پنجم کرج می باشد را به مرحله افتتاح رساند و با فرایند کنونی باید گفت که پروژه هایی که با نظارت و تذکرات پیاپی از رکود خارج شده اند، با دستان آیندگان بهره برداری می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 905

به "خبرنگاران 10 واحد مسکونی آسیب دیده از حادثه کرج احتیاج به مقاوم سازی فوری دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 10 واحد مسکونی آسیب دیده از حادثه کرج احتیاج به مقاوم سازی فوری دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید