خبرنگاران اعلام آمادگی کابل برای حضور در کنفرانس های صلح ترکیه و مسکو

به گزارش مجله فازنما، تهران- خبرنگاران- افغانستان روز شنبه اعلام نمود که در 2 کنفرانس صلح که به صورت جداگانه در مسکو و ترکیه برگزار می گردد، حضور خواهد داشت.

خبرنگاران اعلام آمادگی کابل برای حضور در کنفرانس های صلح ترکیه و مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از رویترز، حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی افغانستان شنبه به خبرنگاران در کابل گفت: دولت افغانستان در هر 2 کنفرانس مسکو و ترکیه شرکت خواهد نمود.

پیشنهاد برگزاری کنفرانس های صلح توسط آمریکا و روسیه در حالی مطرح می گردد که با گذشت ماه ها از شروع مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و طالبان در دوحه قطر، این مذاکرات بی نتیجه مانده است.

با تعلیق مذاکرات در دوحه، کنفرانس صلح افغانستان مورد حمایت روسیه، قرار است در 18 مارس (28 اسفند) در مسکو برگزار گردد و کنفرانس صلح مورد حمایت آمریکا نیز ماه آینده در ترکیه برگزار می گردد.

محمد نعیم سخنگوی طالبان در گفت وگو با خبرگزاری رویترز توضیح داد: دعوتنامه مسکو برای شرکت در کنفرانس دریافت شده اما هنوز تصمیمی در خصوص حضور یافتن در این مذاکرات گرفته نشده است.

گروه طالبان واکنشی در خصوص حضور در کنفرانس صلح ترکیه نیز نشان نداده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 955

به "خبرنگاران اعلام آمادگی کابل برای حضور در کنفرانس های صلح ترکیه و مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعلام آمادگی کابل برای حضور در کنفرانس های صلح ترکیه و مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید