خبرنگاران اخراج سفیر فرانسه، توافق دولت پاکستان با معترضان

به گزارش مجله فازنما، اسلام آباد - خبرنگاران - تحصن هزاران نفر از فعالان مذهبی در نزدیکی پایتخت پاکستان در اعتراض به کاریکاتورهای توهین آمیز شارلی ابدو دوشنبه شب پس از قول تیم مذاکراتی دولت به معترضان مبنی بر اخراج سفیر فرانسه از پاکستان به خاتمه رسید.

خبرنگاران اخراج سفیر فرانسه، توافق دولت پاکستان با معترضان

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، شبکه های خبری پاکستان ساعاتی پیش اعلام کردند: تظاهرات ضدفرانسوی که ظهر روز گذشته از مرکز شهر راولپندی در مجاورت اسلام آباد پایتخت این کشور شروع و در غروب همان روز تبدیل به تحصن در تقاطع فیض آباد منتهی به پایتخت پاکستان شده بود، با توافق نهایی میان نمایندگان دولت و معترضان به خاتمه رسید.

تفاهم نامه تیم مذاکراتی دولت پاکستان و رهبران گروه مذهبی موسوم به نهضت لبیک از سوی منابع خبری این کشور منتشر شد که براساس آن دولت پاکستان با خواسته اصلی معترضان یعنی اخراج سفیر فرانسه از اسلام آباد موافقت نموده است.

فراخواندن سفیر پاکستان از فرانسه، تحریم رسمی کالاهای فرانسوی در شهرهای پاکستان و رهایی آن دسته از تظاهرکنندگانی که از روز گذشته توسط پلیس بازداشت شده بودند از دیگر مطالبات متحصنین است که در توافق نامه مشترک قید شده است.

نمایندگان دولت پاکستان متشکل از وزیر کشور و وزیر امور مذهبی موظف شدند که ظرف دو و یا سه ماه آینده پس از رایزنی با مجلس ملی این کشور، طرح اخراج سفیر فرانسه از پاکستان در اعتراض به کاریکاتورهای موهن و مواضع اسلام ستیزانه دولت پاریس را به اجرا بگذارند.

موج اخیر تظاهرات ضدفرانسوی در شهرهای پاکستان درحالی است که دولت اسلام آباد طی هفته های گذشته ضمن احضار سفیر فرانسه به وزارت امور خارجه، مراتب اعتراض شدید خود علیه مواضع ضداسلام رئیس جمهوری فرانسه و همچنین تداوم هتاکی نشریه فکاهی شارلی ابدو به ساحت نوارنی حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) را به دولت پاریس ابلاغ کرد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان چهارم آبانماه سال جاری اظهارات مواضع رییس جمهوری فرانسه درباره انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام را موجب جریحه دار شدن احساسات مسلمان دنیا دانست و تاکید نمود: اظهارات مکرون باعث تشدید اسلام هراسی و فضاسازی برای افراط گرایان می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 690

به "خبرنگاران اخراج سفیر فرانسه، توافق دولت پاکستان با معترضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اخراج سفیر فرانسه، توافق دولت پاکستان با معترضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید