جن ساکی: شرایط سخت کره شمالی ناشی از اقدامات رهبر آن هاست

به گزارش مجله فازنما، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید با تأکید بر آنکه هیچ اقدام یا تحریمی از سوی آمریکا مردم کره شمالی را هدف نگرفته، گفت: شرایط سخت کره شمالی نتیجه اقدامات رهبر این کشور است.

جن ساکی: شرایط سخت کره شمالی ناشی از اقدامات رهبر آن هاست

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وی همچنین اظهار کرد آمریکا به همکاری با سازمان های بین المللی به منظور تأمین کمک های بشردوستانه برای مردم فقیر کره شاقتصادی، ادامه می دهد.

ساکی در جلسه مطبوعاتی روزانه اظهار کرد: جا دارد بگویم هیچ یک از اقداماتی که به تحریم ها تعبیر می شود، مردم کره شاقتصادی را هدف نگرفته است. آن ها به خاطر اقدامات رهبرشان در شرایط و اوضاع فعلی هستند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که کیم جونگ-اون، رهبر کره شاقتصادی از کشورش خواست برای دوره ای دشوارتر از رویکرد سخت آماده شوند. این اصطلاح اشاره به دوره دشواری های اقتصادی کره شاقتصادی در دهه 1990 دارد که این کشور از فقر و گرسنگی شدید رنج می برد.

ساکی گفت، آمریکا با وجود وقفه طولانی در مذاکرات خلع سلاح با کره شاقتصادی، به همکاری برای تأمین کمک های بشردوستانه به این کشور سرکش، ادامه می دهد.

وزارت خارجه آمریکا: هنوز در مرحله نهایی بازبینی دقیق سیاست کره شاقتصادی هستیم

در همین حال ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت آمریکا در حال انجام همه اقدامات ضروری برای بازبینی دقیق سیاست خود در قبال کره شاقتصادی است.

پرایس بار دیگر تکرار کرد که این بازبینی در مراحل نهایی خود واقع شده است، در عین حال تأکید کرد چنین بررسی دقیقی محتاج صرف زمان است.

وی در پاسخ به اینکه آیا در فرایند بازبینی وقفه ایجاد شده یا خیر، گفت: اوایل این جلسه در مورد بررسی دقیق تصمیمات مهم در یک زمینه کاملاً متفاوت، صحبت کردیم و به نظر من آن موضوع، این مورد را هم شامل می شود.

وی اضافه کرد: برنامه هسته ای کره شاقتصادی، برنامه موشک بالستیک این کشور، البته که یک چالش بسیار مهم نه فقط برای آمریکا، بلکه برای متحدان ما در هند و اقیانوس آرام و همچنین شرکای ما است. بنابراین، مسلماً ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم کارهایی انجام شود.

پرایس گفت، بازبینی در ابتدا آمریکا را ملزم به درک کامل تلاش هایی می کند که در گذشته برای خلع سلاح کره شاقتصادی اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: و ما قبلاً هم گفته ایم که به طور گسترده، از جمله با مقامات دولت قبلی درباره رویکرد، استراتژی و تاکتیک های آن ها، به رایزنی پرداخته ایم.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 990

به "جن ساکی: شرایط سخت کره شمالی ناشی از اقدامات رهبر آن هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جن ساکی: شرایط سخت کره شمالی ناشی از اقدامات رهبر آن هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید