تشکیل کمیته مالی و اجتماعی برای جلوگیری از مسائل پسا کرونا در گیلان

به گزارش مجله فازنما، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان بر ضرورت شکل گیری کمیته مالی و اجتماعی برای جلوگیری از مسائل ناشی از پسا کرونا تاکید نمود و اضافه نمود: این کمیته ها بمنظور احصا راهکارها و آنالیز مسائل تشکیل خواهد شد.

تشکیل کمیته مالی و اجتماعی برای جلوگیری از مسائل پسا کرونا در گیلان

ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در سالن غدیر استانداری گیلان با بیان اینکه ملت انقلابی ایران با شرکت در رفراندوم 12 فروردین، به جمهوری اسلامی رای آری دادند اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بر مبنای دین و شرع مقدس اسلام با اراده مردم شکل گرفت.

وی نگاه ارکان نظام و خدمتگزاران به مردم را خدمت صادقانه و خالصانه بیان و توضیح داد: در فراز و نشیب ها نیز همیشه ملت عظیم ایران در کنار خدمتگزاران توانسته اند از هر آزمونی با موفقیت بیرون آیند.

استاندار گیلان با بیان اینکه بیماری کرونا که امروز در سراسر جهان فراگیر شده است آزمون دیگری برای خدمتگزاران مردم است گفت: از روزهای نخست درگیری با این ویروس منحوس توانسته ایم با کوشش های کادر درمان و تصمیمات ستاد مقابله با کرونا و همچنین همکاری مردم شرایط خوب و قابل قبولی را داشته باشیم.

زارع ادامه داد: براساس ارزیابی های سازمان بهداشت جهانی، ایران اسلامی شرایط و اقدامات مناسبی نسبت به مقابله با کرونا داشته است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه همکاری خوب مردم شایسته تقدیر است، گفت: در بعضی از کشورها برای جلوگیری از تردد مردم در خیابان ها جرائم سنگین در نظر گرفته شده است؛ اما مردم ما خوشبختانه توجه لازم به توصیه های بهداشتی دارند.

استاندار گیلان به درپیش بودن 13 فروردین روز طبیعت نیز اشاره نمود و گفت: از مردم استان برای کاهش قطع زنجیره کرونا درخواست می کنیم تا در این روز نیز به پویش در خانه بمانیم در روز طبیعت پاسخ مثبت دهند. همچنین محدودیت های شدید ترافیکی حسب تصمیمات ستاد ملی در استان نیز اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچگونه کمبودی در کالاهای اساسی، آذوقه و اقلام در گیلان نداریم یاد آور شد: اداره کل فناوری اطاعات با همکاری اداره صمت با همکاری فروشگاه های زنجیره ای و پست شرایط بهتری برای خرید اقلام مورد احتیاج مردم به وسیله خرید اینترنتی فراهم نمایند.

زارع با اشاره به شروع فصل کشت برنج در استان و اولویت در تامین و توزیع نهاده های کشاورزی اضافه نمود: یکپارچه سازی و تسطیح اراضی و استفاده از ماشین آلات برای کشت برنج در امسال که درگیر با کرونا هستیم می تواند در کاهش بار این بیماری اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه باید کوشش گردد تا ظرفیت مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استان به 70 درصد برسد گفت: برای تسهیل در این موضوع تردد ماشین آلات کشاورزی و باز بودن فروشگاه های ماشین آلات کشاورزی بلامانع خواهد بود.

استاندار گیلان با اشاره به مسائل بعضی از مرغداری ها اضافه نمود: بخش قابل توجهی از درآمد مردم استان به این بخش وابسته است و برای جبران مسائل این بخش صادرات مرغ و کنترل قیمت ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان های خصوصی از 75 درصد به 25 درصد برای اختصاص به بیماران کرونایی تقلیل یافته است، گفت: بیمه سلامت نیز تا سرانجام شهریور ماه مطالبات معوق را پرداخت نموده است.

استاندار گیلان در سرانجام بر ضرورت شکل گیری کمیته مالی و اجتماعی برای جلوگیری از مسائل ناشی از پسا کرونا تاکید نمود و اضافه نمود: این کمیته ها بمنظور احصا راهکارها و آنالیز مسائل تشکیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 329

به "تشکیل کمیته مالی و اجتماعی برای جلوگیری از مسائل پسا کرونا در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کمیته مالی و اجتماعی برای جلوگیری از مسائل پسا کرونا در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید