ایران برای خرید واکسن کرونا اقدام می نماید؟

به گزارش مجله فازنما، سخنگوی وزارت بهداشت درباره شرایط تامین واکسن کرونا در کشور، گفت: اگر کشوری واکسن کرونا را فراوری کند و آن واکسن مورد تایید سازمان جهانی بهداشت قرار گیرد، برای خرید آن اقدام می گردد، اما واکسن هایی که در حال حاضر در خصوص آن ها صحبت می گردد، هنوز مورد تایید سازمان جهانی بهداشت قرار نگرفته اند.

ایران برای خرید واکسن کرونا اقدام می نماید؟

دکتر سیما سادات لاری در گفت و گو با خبرنگاران، درباره شرایط خرید واکسن کرونا با توجه به دستور رییس جمهور در این باره، گفت: تا به امروز هیچ واکسن موثری برای بیماری کووید- 19 در دنیا ساخته نشده که مورد تایید سازمان دنیای بهداشت باشد.

وی اضافه نمود: واکسن هایی که در حال حاضر در خصوص آن ها صحبت می گردد، هنوز مورد تایید سازمان دنیای بهداشت قرار نگرفته اند. در نتیجه هنوز قیمت یا هزینه ای هم برای واکسنی که فراوری و مورد تایید واقع نشده، معین نشده است.

لاری ادامه داد: در ایران نیز کوشش ها برای فراوری واکسن کرونا در حال اجرا است. در عین حال اگر کشوری واکسن کرونا را فراوری کند و آن واکسن مورد تایید سازمان دنیای بهداشت قرار گیرد، بر اساس دستور ریاست جمهوری برای خرید آن اقدام می گردد.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید نمود: در حال حاضر موثرترین اقدام در برابر کرونا، پیشگیری و رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک است و این اصول در همه دنیا تایید شده و انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 604

به "ایران برای خرید واکسن کرونا اقدام می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران برای خرید واکسن کرونا اقدام می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید