انتقاد تند از ترامپ که طرحی برای مقابله با کرونا ندارد

به گزارش مجله فازنما، یک استاد دانشگاه آمریکایی می گوید که دولت این کشور هیچ طرحی برای مقابله با ویروس کرونا ندارد.

انتقاد تند از ترامپ که طرحی برای مقابله با کرونا ندارد

دکتر مایکل اوسترهولن، استاد دانشگاه مینه سوتا در مصاحبه با شبکه سی ان ان با اشاره به مرخصی اجباری هزاران نفر از شهفرایندان آمریکایی در پی شیوع ویروس کرونا گفت: کاخ سفید در حال حاضر هیچ طرح و برنامه معینی برای مقابله با ویروس کرونا ندارد.

اوسترهولن در ادامه اضافه کرد: مقام های دولت آمریکا در حال حاضر تنها از یک کنفرانس خبری به کنفرانس خبری دیگری می فرایند و درباره طرحی 40 یا 50 روزه سخن می گویند. طرحی که اجرای آن تا حد زیاد در اختیار حدود 50 فرماندار در ایالت های مختلف آمریکا است.

این استاد دانشگاه آمریکایی تاکید نمود: ما نیازمند یک طرح ملی هستیم تا از کشته شدن حدود یک میلیون نفر در اثر ابتلا به کرونا در این کشور جلوگیری کنیم. اگر فرض کنیم که در طول شش ماه آینده نیمی از جمعیت این کشور به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد. البته احتمال وقوع این وضع بسیار بالا است. اگر فرض کنیم که جمعیت آمریکا حدود 160 میلیون نفر است و یک درصد از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم جان خود را از دست می دهند تعداد قربانیان کرونا در آمریکا به حدود یک میلیون و ششصد هزار نفر خواهد رسید.

وی اضافه کرد: نیازی نیست که حتما فردی دانشمند باشید که بتوانید جهت سخت پیش رو را پیش بینی کنید. آیا نباید برای مقابله با این وضع طرحی معین داشته باشیم؟ در غیر این صورت باید دست روی دست بگذاریم که هر روز تعداد افراد بیشتری برای درمان به بیمارستان ها مراجعه نمایند. ما نیازمند طرحی هستیم و مردم هم می خواهند که مقاماتشان طرحی را برای مقابله با این ویروس ارائه دهند.،باشگاه خبرنگاران

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 334

به "انتقاد تند از ترامپ که طرحی برای مقابله با کرونا ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد تند از ترامپ که طرحی برای مقابله با کرونا ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید