اقدامات جدید چین برای جلوگیری از اعتیاد بچه ها به محتوای دیجیتال

به گزارش مجله فازنما، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، دولت چین رأی به اصلاح قوانینی داده که محصولات و سرویس های اینترنتی اعتیادآور برای بچه ها را ممنوع می نماید.

اقدامات جدید چین برای جلوگیری از اعتیاد بچه ها به محتوای دیجیتال

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سازندگان بازی های رایانه ای، سرویس های پخش آنلاین محتوا و شبکه های اجتماعی باید محدودیت های زمانی و میزان مصرف را برای کاربران خود اعمال نمایند.

این اقدامات همچنین به بچه ها و والدین شأن حق می دهد از شرکت های اپراتور اینترنت درخواست نمایند اقدامات ملزوم برای مقابله با قلدری سایبری مانند مسدود کردن و حذف محتوا را اجرا نمایند.

قوانین اصلاح شده از یکم ژوئن 2021 میلادی اجرا می شوند.

البته قوانین جدید به اقدامات پیشین چین در این زمینه وجهه ای رسمی می بخشد. قانونگذاران این کشور در حال حاضر مشغول آنالیز جنبه های اعتیاد به بازی های رایانه ای هستند و توسعه دهندگان نرم افزار مانند شرکت تنسنت نیز اقدامات نظارتی را اجرا می نمایند.

اما ممنوعیت آشکار محتوای اعتیادآور، سایت ها و سازندگان بازی های آنلاین را مجبور می نماید حتی اگر نسبت به زیان آور بودن محتوا شک دارند، اقداماتی احتیاطی در این زمینه را انجام دهند. هرچند این قوانین بیشتر به محصولات دیجیتالی چینی مربوط است، اما روی بازی های رایانه ای و سرویس های چینی که در نقاط دیگر عرضه می گردد، تأثیرگذار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 682

به "اقدامات جدید چین برای جلوگیری از اعتیاد بچه ها به محتوای دیجیتال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات جدید چین برای جلوگیری از اعتیاد بچه ها به محتوای دیجیتال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید