افزایش 82 درصدی تعداد درگذشتگان کرونا

به گزارش مجله فازنما، خبرنگاران :به نظر می رسد موج چهارم پاندمی در ایران وحشتناک تر از هر زمان دیگری باشد.

افزایش 82 درصدی تعداد درگذشتگان کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین ،موج چهارم کروناویروس در ایران اوج گرفته است، نمودارهای مرگ و ابتلا سر به فلک کشیده اند و متاسفانه پیشبینی ها خبر از رسیدن روزهای سیاه تر می دهند.

این موج از هفته دوم فروردین در کشور آغاز شد و چنان فرایند صعودی به خود گرفته است که تقریبا همه رکوردهای سیاه پاندمی در کشور را شکسته است. همین موضوع باعث شده است که از فردا 10 روز تعطیلی در سرتاسر کشور ایجاد گردد تا شاید زندگی های کمتری به سرانجام برسند.

پیغام طبرسی، پزشک عفونی، در این رابطه هشدار داده بود: اگر در حال حاضر نیز محدودیت ها را اعمال کنیم اتفاق خاصی در این موج نخواهد افتاد و این موج دو ماه طول خواهد کشید، زیرا تجربه نشان داده است زمانی که یک موج آغاز می گردد دو ماه طول می کشد، تنها می توان با انجام بعضی اقدامات ارتفاع موج را تا حدی کم کرد اما در خود موج نمی توان تغییری ایجاد کرد.

آمار مرگ زیاد شد؛ 82 درصد

البته هنوز که خبری از کاهش ارتفاع این موج نیست و حتی شرایط در حال بدتر شدن است. هفته اخیر هر روز تعداد فوتی های بیماری در کشور بالای 100 نفر بود و حتی تا مرز 200 نفر هم پیشرفت کرد. این در حالی است که هفته گذشته این اعداد در کشور اصلا سه رقمی نشده بودند. به طور میانگین هر روز 160 زندگی در ایران بخاطر کرونا سرانجام یافتند.

از تاریخ 13 تا 19 فروردین متاسفانه 1125 نفر در کشور در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند. براین اساس تعداد فوتی های پاندمی نسبت به هفته قبلی 82درصد افزایش پیدا نموده است، این در حالی است که هفته گذشته امار فوتی ها 10درصد افزایش پیدا نموده بود. این فرایند به معنای اوج گیری موج چهارم پاندمی در کشور است.

حمید عمادی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، در این رابطه گفته بود: متاسفانه حداقل دو سه هفته سخت و پرمرگ را در پیش خواهیم داشت، موجی که اکنون شاهد آن هستیم، موج شلوغی های آخر اسفند ماه و سفرهای فروردین ماه است که مرگ هایش را طی دو سه هفته دیگر نشان می دهد. مسئولان باید سریع تر تصمیم گیری نمایند و مردم هم رعایت نموده و پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند. کادر بهداشت و درمان واقعا دیگر خسته اند. نمی دانید در بیمارستان ها چه شرایط بدی حاکم است.

درباره آمار مبتلایان شرایط وحشتناک تر هم هست، مقایسه آمار مبتلایان بیماری در فرودین با 22 فروردین این موضوع را نشان می دهد. به طور میانگین در هفته اخیر هر روز 15660 نفر به کروناویروس مبتلا شدند. این در حالی ست که هفته گذشته به میانگین تعداد مبتلایان روزانه 9498 نفر بود.

در نتیجه این اتفاق هم اعداد وحشتناکی در نمودار مبتلایان دیده می گردد؛ ابتلای 109620 نفر به کروناویروس در یک هفته. این عدد رکورد تعداد مبتلایان کروناویروس در کشور است، در اوج موج سوم پاندمی در کشور 93229 نفر در کشور به کروناویروس مبتلا شده بودند.

براین اساس تعداد مبتلایان 64.86 درصد نسبت به هفته قبلی افزایش پیدا نموده است. هفته گذشته تعداد مبتلایان 26درصد افزایش پیدا نموده بود.

بیمارستان ها جایی ندارند

تعداد بستری ها هم به شدت در این مدت افزایش پیدا کرد و در حالی که ابتدای هفته 1330 نفر در اثر ابتلا به کرونا بستری شده بودند، در سرانجام هفته این عدد به 2493 نفر رسید.

این یعنی در مجموع از تاریخ 13 تا 19 فروردین 13191 نفر از مبتلایان کروناویروس در کشور بستری شدند تا متاسفانه رکورد تعداد بستری های کرونایی در کشور هم شکسته گردد.

تعداد بستری های بیماری نسبت به هفته گذشته 73.9درصد افزایش پیدا نموده است.

نتیجه این فرایند هم در بیمارستان ها دیده می گردد. مسعود مردانی، پزشک عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، در این رابطه گفته بود: موارد ابتلا و بستری کرونا در کشور به شدت رو به افزایش است، اکثریت قریب به اتقاق تخت های بخش های کرونا در بیمارستانها و نیز همه تخت های آی سی یو در بیمارستان ها پر است و متاسفانه در کل کشور گرفتار شرایط وخیم و نگران نماینده ای شده ایم.

ایران در شرایط قرمز

همین سرعت عجیب شیوع کروناویروس در موج چهارم باعث شده است که تقریبا همه ایران در شرایط قرمز قرار بگیرد، اکنون 257 شهرستان از جمله همه مراکز استان ها و کلانشهرها در شرایط قرمز قرار دارند. همچنین 129 شهرستان نارنجی، 51 شهرستان زرد و 11 شهرستان آبی هستند.

این در حالی است که تا هفته گذشته 17 شهرستان در شرایط قرمز و 42 شهردر شرایط نارنجی کرونایی قرار داشتند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 988

به "افزایش 82 درصدی تعداد درگذشتگان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 82 درصدی تعداد درگذشتگان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید