تور روسیه: از روسیه سوغات چی بخریم؟

به گزارش مجله فازنما، سوغات کشور روسیه

از جذابیت ها و خاطره های ماندگار از یک سفر، خرید سوغاتی و یادگاری از آن است. هر شهر و کشوری به تناسب فرهنگ و سنتی که دارد، نمادهایی منحصر به فرد خودش را به عنوان سوغاتی به گردشگران به فروش می رساند. با دانستن سوغاتی های هر کشور به راحتی می توانید آنها را در بیشتر مغازه ها و فروشگاه ها تهیه کنید و از سفر، برای عزیزانتان به عنوان یادگاری بیاورید. از آنجائیکه این روزها سفر به روسیه، مسکو و سنت پترزبورگ و…در بین ایرانی ها افزایش پیدا نموده است، پیشنهاد می کنیم با خبرنگاران همراه شوید تا با مطالعه این مقاله از سوغاتی های روسیه آگاه شوید؛ چراکه نزدیکان تان دوست دارند هدیه ای هر چند کوچک از دستان شما بگیرند.

تور روسیه: از روسیه سوغات چی بخریم؟

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

روسری و شال

در روسیه نوعی شال سر وجود دارد که استفاده از آن با ورود دین مسیحت به این کشور مرسوم شد. این روسری ها برای گرم نگه داشتن در سرما بسیار مناسب هستند. فراوری شال و روسری در روسیه برای زمان زیادی به صورت سنتی انجام می شد تا اینکه فراوری آن صنعتی شد. این روسری ها که طرح های زیبایی را نیز دارند به .عنوان سوغات روسیه در جهان شناخته شده اند

کهربا

روسیه بزرگ ترین معدن کهربا را در جهان دارد. کهربا صمغ درخت هایی است که سال ها زیر آب مانده اند و کم کم به یک ماده سخت، شبیه یه سنگ تبدیل می شوند، در برخی از این کهرباها حشرات و گیاهان متعلق به زمان های دور دیده می گردد. روس ها معتقدند کهربا علاوه بر زیبایی ظاهری و کاربرد آن در بدلیجات، طلا و تزئینات انرژی های بد را نیز دور می نماید.

ظروف خولخوم

ظروف خولخوم، ظرف های چوب و طلایی رنگی هستند که با طرح هایی مثل گل، شاخه و دانه های قرمز مزین شده اند. این ظرفها را به ترکیب خاصی آغشته می نمایند و در کوره می پزند تا به رنگ طلایی در بیایند.

والنکی

سوغاتی به قدمت 1500 سال پیش! والنکی به نوعی یک چکمه از جنس نمد و یا پاپوش مرسوم بین روس هاست. از آنجائیکه روسیه کشور سردسیری است، از قدیم، این پاپوش ها را برای راه رفتن روی برف ساخته اند. گرچه این روزها این پاپوش ها را دیگر به صورت صنعتی فراوری می نمایند اما در برخی از کارگاه های روسیه می توانید سبک فراوری سنتی آنها را ببینید. با این پاپوش ها بایستی کفش هم پوشید؛ چرا که با اینکه بسیار گرم و مناسبند اما آب می تواند به آنها نفوذ کند. یک موضوع جالب و مربوط به این پاپوش ها، ساخت کوچکترین آنها به میزان یک میلی متر به وسیله لوشا، یک هنرمند روسی است!

جعبه هاینقاشی شده

در سفر به روسیه می توانید برای هدیه جعبه هایی خریداری کنید که بسیار هنرمندانه و زیبا بر اساس داستان های قدیمی نقاشی شده اند.

عروسک ماتروشکا

روس ها به این عروسک ها بابوشکا می گویند. عروسک های ماتروشکا یا بابوشکا مجموعه ای از چند دختر لپ قرمز با شکلی یکسان و میزان های متفاوت هستند. این دختران لباس های گلدار رنگارنگی پوشیده اند و به صورت تو در تو داخل هم قرار گرفته اند. عروسک ماتروشکا در قرن 19 میلادی به معروفیت زیادی در روسیه رسید و از آن موقع به عنوان نماد و سوغات روسیه شناخت شد.

علاوه بر سوغاتی های معروفی که برایتان معرفی کردیم، می توانید از روسیه سماورهای زغالی و قدیمی، کلاه های پشمی و نمدی، شکلات، ظرف ها و کریستال های سنتی به یادگار بیاورید.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1410

به "تور روسیه: از روسیه سوغات چی بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: از روسیه سوغات چی بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید