آیا ارتش آمریکا برای احتمال سقوط دولت ترامپ در صورت مرگ او برنامه ریزی نموده است؟

به گزارش مجله فازنما، چند ماه پیش که شیوع بیماری کرونا شروع شده بود مجله نیوزویک گزارش داده بود ارتش آمریکا در حال اجرا برنامه ریزی هایی فوق سرّی برای رویدادهایی احتمالی است که ممکن است به سقوط دولت آمریکا منجر گردد.

آیا ارتش آمریکا برای احتمال سقوط دولت ترامپ در صورت مرگ او برنامه ریزی نموده است؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چند ماه پیش که شیوع بیماری کرونا شروع شده بود مجله نیوزویک گزارش داده بود ارتش آمریکا در حال اجرا برنامه ریزی هایی فوق سرّی برای رویدادهایی احتمالی است که ممکن است به سقوط دولت آمریکا منجر گردد.

نیوزویک در آن گزارش که فروردین ماه منتشر شد گزارش داده بود این نگرانی در واشنگتن وجود دارد که بخش زیادی از قوه مجریه یا کنگره و دیوان عالی این کشور ممکن است بر اثر گسترش شیوع این ویروس از کار بیفتد.

بر همین اساس، ارتش آمریکا در آن موقع، برنامه ریزی هایی فوق سری را با هدف ادامه حکومت در صورت وقوع سناریوهایی از جمله ابتلای رئیس جمهور آمریکا به بیماری کووید 19 شروع نموده بود.

طبق گزارش این رسانه، برنامه ریزی های ارتش آمریکا مواردی مانند تخلیه واشنگتن و تحویل مدیریت کشور به مقام های رده پایین تر در اماکنی دورافتاده و تحت قرنطینه را شامل می گردد.

نیوزویک نوشته بود هدف از این برنامه ریزی های اقتضائی، حراست از واشنگتن و برقراری نوعی حکومت نظامی در صورت سقوط دولت دونالد ترامپ بوده است. اسامی رمز برنامه هایی که ارتش آمریکا مورد آنالیز قرار داده بود فری جک، اکتاگون و زودیاک بوده است و هدف از آنها تدوین نوعی قوانین زیرزمینی برای تضمین ادامه حکومت بوده است.

طبق نوشته نیوزویک این فرایند تفویض قدرت ممکن است مفاد قانون اساسی آمریکا برای تضمین ادامه دولت را هم دور بزند و اداره امور سراسر ایالات متحده را به کماندوهای نظامی واگذار کند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 643

به "آیا ارتش آمریکا برای احتمال سقوط دولت ترامپ در صورت مرگ او برنامه ریزی نموده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ارتش آمریکا برای احتمال سقوط دولت ترامپ در صورت مرگ او برنامه ریزی نموده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید