آلمان و آمریکا خواهان عقب نشینی نیروهای روسیه از مرز اوکراین شدند

به گزارش مجله فازنما، سخنگوی دولت آلمان بیان کرد که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از روسیه خواستند تا در راستای کاهش تنش نیروهای خود را از مرز اوکراین عقب بنشاند.

آلمان و آمریکا خواهان عقب نشینی نیروهای روسیه از مرز اوکراین شدند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اشتفان زایبرت سخنگوی دولت آلمان روز چهارشنبه با اشاره به ادعاهای اخیر غرب در خصوص تحرکات روسیه در مرز با اوکراین گفت که صدر اعظم و رئیس جمهوری آمریکا توافق کردند که روسیه باید در راستای کاهش تنش نیروهای خود را کاهش دهد.

مرکل و بایدن در تماس تلفنی با یکدیگر در خصوص تحولات اخیر در شرق اوکراین مصاحبه نموده و از مسکو خواستند از ایجاد تنش های بیشتر در منطقه پرهیز کند.

کاخ سفید نیز در بیانیه ای گفت که رهبران دو کشور آلمان و آمریکا نسبت به استقرار نیروهای روسیه در مرز اوکراین و کریمه اشغالی ابراز نگرانی و بر حمایت از تمامیت ارضی و یکپارچگی اوکراین تاکید کردند.

بایدن روز سه شنبه نیز برای تاکید بر عواقب فعالیت های روسیه با ولادیمیر پوتین همتای روس خود مصاحبهی تلفنی داشته است.

اوکراین اعلام نموده که مسکو به تازگی نیروهای گسترده ای را در شرق اوکراین مستقر نموده است.

روسیه و اوکراین روز چهارشنبه به صورت همزمان رزمایش هایی را انجام دادند در حالیکه از سوی دیگر وزیران خارجه و دفاع کشورهای عضو ناتو مذاکرات فوری را در خصوص حضور گسترده نیروهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین شروع کردند.

به همین دلیل منابع دیپلماتیک ترکیه روز چهارشنبه گفتند که آمریکا از تصمیم خود برای اعزام دو ناو جنگی به دریای سیاه صرف نظر نموده است.

،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 995

به "آلمان و آمریکا خواهان عقب نشینی نیروهای روسیه از مرز اوکراین شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان و آمریکا خواهان عقب نشینی نیروهای روسیه از مرز اوکراین شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید