چگونه شارژ باتری آیفون را به 80 درصد محدود کنیم؟

به گزارش مجله فازنما، یکی از راه های افزایش طول عمر باتری، محدود کردن شارژ باتری به 80٪ است. باتری های لیتیومی به کار رفته در آیفون اگر مدت زمان زیادی در سطح شارژ بالا نگهداری شوند، طول عمر کمتری خواهند داشت. این موضوع باعث شده تا اپل ویژگی جدیدی را برای آیفون های خود در نظر بگیرد؛ بدین ترتیب، کاربران می توانند سطح شارژ شدن باتری آیفون 15 خود را تا 80 درصد محدود نمایند. یعنی پس از 80 درصد باتری گوشی دیگر شارژ نگردد. این موضوع Optimized Battery Charging نامیده می گردد.

چگونه شارژ باتری آیفون را به 80 درصد محدود کنیم؟

اما چگونه می توان محدودیت 80 درصدی شارژ باتری را در آیفون 15 فعال کرد؟ در خصوص تمام آیفون های دیگر چطور؟ نگران نباشید، زیرا ما برای این موضوع یک راه چاره داریم. در این مقاله، به شما نشان خواهیم داد که چگونه شارژ باتری را در هر آیفونی تا 80 درصد محدود کنید.

  • چرا باتری آیفون شما بیشتر از 80 درصد شارژ نمی گردد؟

نحوه محدود کردن شارژ باتری در آیفون سری 15

سری آیفون 15 دارای ویژگی نوی به نام محدودیت 80 درصد (80% Limit) است که به شما امکان می دهد شارژ باتری آیفون خود را تا 80 درصد محدود کنید. این ویژگی شامل همه مدل های سری نو آیفون شامل: آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس می گردد. در ادامه مطلب به آموزش نحوه فعال کردن این ویژگی می پردازیم:

  • مرحله 1: تنظیمات (Settings) را در دستگاه آیفون 15 خود باز کنید و پس از اسکرول به پایین روی Battery ضربه بزنید.
  • مرحله 2: در تنظیمات باتری، روی Battery Health & Charging ضربه بزنید. سپس راهی بخش Charging Optimization شوید و در نهایت گزینه 80% Limit option را انتخاب کنید.

هنگامی که این ویژگی فعال گردد، آیفون شما تنها تا 80 درصد شارژ می گردد، حتی اگر یک شبانه روز آن را به برق وصلکنید. با این حال، شایان ذکر است که حتی پس از فعال کردن این گزینه، دستگاه هنوز هم گاهی اوقات تا 100٪ شارژ می گردد.

نحوه محدود کردن شارژ باتری در آیفون های قدیمی

اپل این ویژگی ساده را به صورت پیش فرض فقط برای آیفون های سری 15 در نظر گرفته و برای آیفون های قدیمی راهی برای خاموش کردن اتوماتیک شارژ وجود ندارد. با این حال روش های مختلفی وجود دارند که پس از رسیدن شارژ گوشی شما به80 درصد، بتوانید به صورت دستی از بیشتر شارژ شدن جلوگیری کنید. در ادامه به بعضی از این روش ها می پردازیم.

  • 8 ترفند مفید و کاربردی برای نگهداری بهتر از آیفون

استفاده ازبرنامه های جانبی برای زنگ هشدار

یکی از راه های ساده برای مشخص زمان جدا کردن گوشی از شارژر، استفاده از برنامه های جانبی است. در این مقاله ما به معرفی و آموزش یکی از این برنامه ها با عنوان Battery Health - Charge Alarm می پردازیم :

برای استفاده از این برنامه ابتدا آن را با استفاده از این لینک از اپ استور دانلود کنید. برنامه را اجرا و درصد باتری را روی 80٪ تنظیم کنید. بعلاوه، می توانید نوع صدای زنگ هشدار یا سایر اعلانات مورد نظر خود را نیز شخصی سازی کنید.

به همین سادگی از این به بعد، با رسیدن درصد شارژ باتری به 80 درصد، برنامه یک زنگ هشدار به همراه اعلان به صدا در می آورد. پس از دریافت اعلان، می توانید به صورت دستی آیفون خود را از شارژر جدا کنید.

استفاده از میانبر

اگر تمایلی به استفاده از برنامه های جانبی ندارید، می توانید از یک میانبر (shortcut) برای اطلاع از زمان رسیدن شارژ باتری به 80٪ بهره ببرید. در ادامه نحوه استفاده از این میانبر آموزش داده شده است.

  • مرحله 1: ابتدا روی این ضربه بزنید و فایل مربوط را در گوشی خود نصب کنید.
  • مرحله 2: برای فعال کردن زمان شارژ اتوماتیک، Shortcuts را باز کنید و پس از اسکرول، از قسمت پایین به تب Automation بروید.
  • مرحله 3: New Automation را انتخاب کنید.
  • مرحله 4: با انتخاب گزینه Charger راهی Is Connected شوید و در ادامه Run Immediately را فعال کنید. پس از اتمام، روی Next کلیک کنید.
  • مرحله 5: حال روی My Shortcuts را انتخاب و روی نماد 80% Charge Alarm ضربه بزنید.

میانبر اتوماتیک نو شما ایجاد شده است. اکنون، هنگامی که آیفون خود را به شارژ متصل می کنید، یه محض آنکه سطح باتری به 80 درصد برسد، به طور اتوماتیک زنگ هشدار به صدا در می آید و شما را آگاه می نماید.

سخن پایانی

محدود کردن شارژ باتری به 80 درصد در آیفون یکی از راه های محافظت از سلامت باتری گوشی شما است. برای محافظت از باتری آیفون خود می توانید کارهای دیگری مانند جلوگیری از قرار گرفتن در معرض دمای شدید یا عدم استفاده از گوشی در حین شارژ شدن انجام دهید. علاوه بر این، همواره باید نرم افزار آیفون خود را آپدیت کنید. آیا تا به امروز از این روش ها استفاده نموده اید؟ خواهشمندیم که تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

  • نحوه تبدیل آیفون به ریموت کنترل تلویزیون اندرویدی

منبع: guidingtech

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 مهر 1402 بروزرسانی: 27 مهر 1402 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1698

به "چگونه شارژ باتری آیفون را به 80 درصد محدود کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه شارژ باتری آیفون را به 80 درصد محدود کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید